Hop til indhold

Update på kontakt tråden


Aslan
 Share

Recommended Posts

:mrgreen:

 

 

Min kæreste hang jo efter Aslan til træning og der var INGEN hjemme.

 

Vi valgte at tage ned på trænings pladsen HVER aften den første uge, og der var forskel på aslans adfærd.

 

Vi var lidt mindre dernede i denne uge, men det har stadig hjulpet. Aslan trækker stadig og for det meste er der ikke nogen hjemme.

 

Men de andre på holdet samt træner og aspirant kan se en væsentlig forskel :mrgreen:

 

 

 

På hjemmefronten er det legetøj jeg købte stadig nyttigt, og Jeg viser lide Aslan legetøøjet inden vi går ud af døren, og så kigger han jævnligt på mig i løbet af turen.

Dette legetøj har også en hvis effekt når der kommer mennesker og hunde.

 

Han er ved at være ligeglad med andre mennesker både med og uden legetøj, self bedst med legetøj :mrgreen:

Med hundevirker legetøjet så længe hunden ikke ligepludselig er rundt om et hjørne og 5 meter fra ham :mrgreen:

 

Der er stadig god kontakt med Aslan herhjemme, dog mærker vi en hel del til at han er godt på vej ind i sine teenage tid.

 

Meeeeeeeeeeeen så træner vi bar enoget mere kontakt :blink:

 

Det var lige en lang update på kontakten med Aslan, hvordan går det med jer andre der også har visse 'problemer' med kontakt med jeres hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg tror at mit juble indlæg bare forsvandt i mængden på den gamle tråd, så tillader jeg mig lige at copy/paste den herind :blink:

 

I dag havde vi så en rigtig succes oplevelse :mrgreen:

 

Vi har været i skoven med Baldur i 10 meter line og med "mor" bevæbnet til tænderne med godbidder og legetøj :blink:

 

Baldur fik lov til at at gå løs i den lange line og så stoppede jeg ind i mellem og gemte en godbid eller hans legetøj, jeg sagde ikke noget eller gjorde tegn til at han skulle komme, jeg virkede bare interesseret i gemmestedet :-D

 

Da han først havde fundet ud af at det var nødvendigt at holde øje med mig (for jeg sagde jo ikke noget), så kan i tro at opmærksomheden pludselig blev vendt mod mig :mrgreen: Så det meste af turen gik han tæt på mig, og der blev i hvert fald holdt øje, for det tog ham ikke mere end et par sekunder at finde ud af, at nu havde mor igen fundet noget spændede :mrgreen:

 

Da vi så var på vej tilbage til bilen gik vi forbi en hunhunds dufte og Baldur mistede lige pludselig al interesse... Her trak jeg ham så væk fra duften og ventede på at han tilbød mig en øvelse, så snart han havde gjort det, blev der sagt "snus" og Baldur stormede hen og snuste. Denne byttehandel trængte også hurtigt ind, så hver gang jeg trak ham væk fra de gode dufte, så skyndte han sig at dække, og jeg skyndte mig selvfølgelig at sige "snus" :-D

 

Alt i alt en rigtig god dag og tak til jer alle for de gode råd (også i andre tråde end denne) :-D

progress.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Nogen gange kan kontakten altså også være for god :blink:

 

Vi skulle træne indkald i dag, til det bruger jeg en fløjte og hans yndlingslegetøj. Jeg gemmer så legetøjet, således at Baldur først ser det når han kommer på indkald.

 

Jeg havde bare ikke fået det gemt godt nok, så jeg kunne slet ikke få ham til at løbe væk, så indkaldet blev på en afstand af 2 meter :blink:

 

[media]http://www.youtube.com/watch?v=tf9qyz03AJY[/media]

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen gange kan kontakten altså også være for god :blink:

 

Vi skulle træne indkald i dag, til det bruger jeg en fløjte og hans yndlingslegetøj. Jeg gemmer så legetøjet, således at Baldur først ser det når han kommer på indkald.

 

Jeg havde bare ikke fået det gemt godt nok, så jeg kunne slet ikke få ham til at løbe væk, så indkaldet blev på en afstand af 2 meter :blink:

 

[media]http://www.youtube.com/watch?v=tf9qyz03AJY[/media]

 

2 meter 5 meter 10 meter.....virkede det? For så er det da flot at han kan trods din fejl :blink: (positiv positiv positiv)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo fundet ud af noget med Aslan......

 

Jeg lunter når jeg går, gik jeg langsomere....så ville jeg gå baglæns!!!

 

En dag prøvede jeg at sætte min fart en lille bitte smule op, og straks stoppede aslan med sit små trækkeri, han var - underligt nok - meget mere obs på mig. Sagde jeg den mindste lyd..."uh, hvad laver hun?"

 

Dette har jeg så benyttet mig af de sidste par dage :mrgreen: Og det virker stadig.

 

Det er ikke sådan at jeg løber efetr Aslan, jeg får bare pulsen lidt op, hvilket faktisk er godt af en rund eks ryger der har blodpropper i familien :blink:

 

Legetøjet virker stadig, kan vi se hunde på afstand reagere Aslan på legetøjet og er så godt som ligeglad med den anden hund, men dukker de op rundt om et hjørne, så er der altså stadig ikke nogen hjemme.

Aslan er blevet ligeglad med andre mennesker, selvfølgelig...hvis de stikker hånden ud til ham, uuuuh så er han lalleglad, det er så en ting vi skal have arbejdet med næste gang!

 

Vi er - efter ninjamors indlæg om forkælede godbidder - begyndt at forlange lidt mere, og interessen for at få en godbid er steget med 2%!

 

Faktisk går aslan nogen gange hen og dutter til min hånd for at se om der faldte noget ud af den :mrgreen:

 

Jeg bruger også meget den med at bruge dufte som belønning, og den fisser ind nogen gange, men det er sjældent at han forstår at når han sætter sig eller kigger på mig, så får han lov at gå hen og dufte.

 

Jeg blev rådet til at rose Aslan lidt ekstra, hvilket også har hjulpet - ikke total over gearet, men bare lige lidt ekstra. Så når han går pænt - umotiveret-så roser jeg ham, og han kigger på mig og går pænt og logre lidt med halen osv osv.

 

Det er super vidudnerligt når noget virker, også selv om det tager lidt tid:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det godt gået af jer :mrgreen:

 

Det kan godt være at det virker vildt besværligt alt det man skal i gennem for at få en god kontakt med sin hund, men hvor er det bare en vidunderlig følelese, den dag man opdager, at hunden rent faktisk syntes at man er mere spændende end noget af det andet ude i den store verden :mrgreen:

 

Det kan da godt være at jeg også skal prøve det med at gå lidt hurtigere, jeg går nemlig ret langtsomt, det kunne jeg da sandsynligvis også have ret godt af :blink:

 

Jeg var oppe og præsentere Baldur for biler i går (han er lidt bange for dem), og pludselig midt i det hele, så begyndte han at tilbyde at bakke, der havde jeg bare sådan en jubii-følelse over at han havde overskud til det på trods af bilerne, så er træningen jo allerede begyndt at hjælpe :mrgreen:

 

ps. Og ja, han kom med det samme, han havde jo ikke ventet på andet end at jeg skulle kalde :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

men hvor er det bare en vidunderlig følelese, den dag man opdager, at hunden rent faktisk syntes at man er mere spændende end noget af det andet ude i den store verden :mrgreen:

 

Lige præcis, og det er det der gør ALT besværet værd :-D

 

Det kan godt ske folk tænker sit når jeg kommer viftende med et stykke legetøj, men ved i hva? De skal bare være glad for at Aslan ikke krammer deres små hunde til døde :-P:-P:-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har vænnet mig til, at folk syntes at jeg ligner en idiot når jeg er ude og gå tur med Baldur, de fleste syntes jeg nu også bare smiler indforstået til mig (eller også er det bare mig der håber det) :blink:

 

Såsom her til aften...

 

Jeg har jo en lidt nervøst anlagt hund, deraf også den manglende kontakt, man skal jo lige tjekke om der kommer noget farligt om hjørnet...

 

Her til aften var vi så ude og gå tur, og da vi skulle hjem ad var det blevet mørkt, uha :shock: Så jeg brugte et kvarter på at få lokket baldur rundt om et vejsving... Først måtte jeg gå så langt frem som linen rakte og så måtte jeg sætte mig ned på hug og vente på ham, han kom så listende hen imens han rystede som et espeløv. Herefter gik jeg igen frem så lang linen rakte og satte mig på hug og ventede.... Og alt i mens dette stod på så talte jeg med alle de farlige ting og klappede dem jeg kunne nå, det være sig et vejskilt, et træ, en sten osv. :rolleyes:

 

Og de præcis samme ting var der altså da vi gik forbi mens det var lyst, men nu da det var mørkt var de pludselige meget farlige...

Først da vi var kommet rundt om hjørnet ville han igen gå...

 

Så jeg var bare glad for at det var mørkt og at ingen så mig... :blink:

 

Ja, hvad man dog ikke gør for de hunde :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Sikke en dejlig arbejdstråd :mrgreen:

 

Og så er det super at man ovenikøbet kan hente nogle gode tips :5up: Tak :)

 

Men æv, baldurs film duede ikke - den stoppede for mig og ville ikke mere. ...og jeg er ellers blevet ret vild med at studere den lille nuser :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige prøvet at se filmen og den virkede fint for mig :confused:

 

Til gengæld fandt jeg ud af, at hvis man højreklikker og siger "åben i nyt vindue", så kan man se filmen i fuld skærm, og så kan man rent faktisk se at det er en hund, og ikke bare en lille plet der farer rundt på skærmen :blink:

 

Så prøv igen, og se om den ikke virker nu :-)

 

ps. hvis I godt kan lide at se disse små klip af vores træning, så skal jeg da gerne lægge flere ind :-) Jeg bruger dem selv til at se hvilke fejl jeg begår, og det er rent faktisk et rigtig godt arbejdsredskab :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...