Gæst FruKoop Skrevet September 15, 2013 Rapporter Share Skrevet September 15, 2013 Jeg har mig en lille Mopseblanding, Tulle på godt 10 mdr. Jeg overtog Tulle da hun var 6 mdr. og var på daværende tidspunkt i lidt dårlig stand. Men jeg gjorde det, som jeg ellers altid har svoret at jeg ikke ville - lod hjertet bestemme og betalte en alt for høj pris, for en hund, jeg ikke vidste hvad fejlede. Sidenhen er hun blevet behandlet for hårsækkemider, hudbetændelse, svampeinfektion i ørerne og andre "småting".. Hun er kommet af antibiotika og binyrebarkhormon i sidste weekend (efter at have været i behandling i snart 4 mdr.) - og slog desværre med det samme ud igen med knopper/bumser og rødmen i lysken. Hun får allergivenligt foder, som det eneste, for at være på den sikre side mht. allergier. Da binyrebarkhormon'en er hård ved immunsystemet er hun atter i behandling for hårsækkemider, da de jo kan bryde ud/overtage, når forsvaret er nede. Jeg er led og ked af at hun konstant er på medicin - og at vi kun symptombehandler. Jeg har derfor nu investeret i Hokamix - Forte i håb om at det kan styrke hende indefra, og dermed via naturproduktet, afhjælpe hendes gener. Dog synes jeg, at hendes symptomer nærmest er eksploderet her de første dage hun har fået det. - Er det mon noget med at det skal være skidt før det bliver godt? Og det er fordi udrensningen er startet, at det lige eksploderer? - eller skal jeg istedet passe meget på med det her Hokamix? Håber nogen har erfaring med brugen af det - eller har andre foreslag til at afhjælpe hudproblemer hos hunde... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret September 15, 2013 Rapporter Share Besvaret September 15, 2013 Jeg bruger den almindelige Hokamix til mine beagler og her oplevede jeg en tydelig forværring hos de to af mine hvor den ene fik udrensning gennem sit ene øre (han er en øre hund) og den anden fik forværring i tåreflåd fra begge øjne - Han har grå stær på begge øjne. Dette stod på en uges tid - så tog det af og nu er der ikke mere. Charlies øjne er blevet mere klare i det syntes jeg. Desuden er der opstået sådan en blødhed i deres pels. Jeg har førhen givet fiskeolie - men det her hokamix slår da godt nok fiskeolie langt hen af vejen:banan: Oscar havde ud over sit øre også problemer med senerne i sine bagben - det ser jeg heller ikke mere til efter han kom på Hokamix. Charlie den ældste får gluccosamin tilskud ved siden af - men jeg regner med at stoppe det og så kun bruge hokamix fremover - evt. den med gelenk. Jeg brugte det også i sin til til min dalmatiner som havde svær allergi i hud og pels - også her oplevede jeg en forbedring. Men ja man skal regne med at der kommer en forværring og så skulle billedet gerne vende PS. mine beaglerne får også hokamix godbidder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst FruKoop Besvaret September 15, 2013 Rapporter Share Besvaret September 15, 2013 Sikke et dejligt svar at få! Jeg går jo med en klump i halsen og tårer i øjnene, når jeg ser hende klø, slikke og bide hvor hun er ramt. Jeg må give det en uge eller 2, før jeg atter kontakter dyrlægen. Jeg føler efterhånden det er ved at være slut med at prøve sig frem med stærke medicamenter, for hun bliver træt og sølle af det og jeg synes ikke det er et liv for en lille hund. - Men jeg har også gerne ville undgå de dyre blodprøver... Jeg krydser alt hvad der krydses kan, for at hun får det bedre nu - hun er jo kommet til at betyde rigtig meget for mig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret September 15, 2013 Rapporter Share Besvaret September 15, 2013 Sikke et dejligt svar at få! Jeg går jo med en klump i halsen og tårer i øjnene, når jeg ser hende klø, slikke og bide hvor hun er ramt. Jeg må give det en uge eller 2, før jeg atter kontakter dyrlægen. Jeg føler efterhånden det er ved at være slut med at prøve sig frem med stærke medicamenter, for hun bliver træt og sølle af det og jeg synes ikke det er et liv for en lille hund. - Men jeg har også gerne ville undgå de dyre blodprøver... Jeg krydser alt hvad der krydses kan, for at hun får det bedre nu - hun er jo kommet til at betyde rigtig meget for mig Det kan jeg godt forstå. Det er så hårdt når vores hunde har det skidt og man ikke ved hvad man skal gøre. Jeg er enig i at antibiotika og binyrebark hormoner er noget skidt, for det griber jo ind i immunforsvaret som bliver svækket - maven kan heller ikke følge med - så det kan være endnu sværere hvilket foder man skal bruge. Ved du hvad hun er allergisk overfor? Svampeinfektioner i ørerne er ofte foder relateret, det er leveren der ikke kan følge med. Jeg håber billedet vender for Tulle, så hun snart får det bedre! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret September 16, 2013 Rapporter Share Besvaret September 16, 2013 For lige at opsummere så vil jeg sige, at jeg også har hørt, at ikke alle hunde har effekt af Hokamix - men det afhænger igen af hvad hunden fejler. Det er et rigtig godt produkt hvis hunden har hud/pels/fordøjelses problemer f.eks. - men det gælder også hvis hunden har problemer i bevægeapparatet - det har jeg oplevet med Oscar - hold fast for en forandring må jeg sige - Derfor dropper jeg også gluccosaminen til Charlie når han har fået spist det der er tilbage i bøtten. Jeg har førhen givet mine beagler tilskud for dit og dat - alt det er droppet nu efter de er kommet på Hokamix - de får tabletterne da jeg syntes det er nemmest at give dem. Så næste år er jeg spændt på hvordan det virker i forhold til flåter - hvor de hidtil har fået æble cider eddike. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts