Hop til indhold

Gå i snor uden at trække, problemer.


Jeanette Andersen
 Share

Recommended Posts

Hej mit navn er Jeanette og jeg har en fox terrier-labrador hund på 7 måneder og jeg har problemer med at lære ham at gå i snor.

Jeg går med ham 2-3 gange om dagen og vi træner det hver gang, men han bliver ikke bedre.

Vi har prøvet alt. Jeg har prøvet at stoppe når han trækker og så vente til han går nogle skridt tilbage så snoren ikke er stram længere.

Så har jeg prøvet næsten det samme, men giver så en godbid når han går tilbage og kigger på mig, men det fik ham bare til at trække med vilje for at få en godbid.

Jeg prøvede også at lokke ham ved at holde en godbid foran hans næse og give ham den og ros når han gik ved min side, men han holdt meget øje med godbidden og satte sig ned eller hoppede efter den (også selv om jeg holdt den højt så han ikke skulle hoppe efter den). Hvis jeg blev ved på den samme måde mistede han interessen for godbidden.

Jeg prøvede også at vende om og kalde på ham når han trak. Jeg gjorde det på en meget glad måde og kaldt på en meget opstemt måde, men det blev han også træt af og vi blev begge svimle af at snurre sådan rundt hehe:-D Jeg ville ikke gøre det med godbidder fordi ellers ville han skulle have en hvergang og så ville han blive tyk.

Jeg har også prøvet at bare at bakke tilbage og kalde på ham når han trækker, men alle duftene er alt for spændende til at høre efter hvad jeg siger.

jeg roser ham altid når han går pænt men han er ret ligeglad med det.

Kan det være at hans snor er for kort? Jeg har på det sidste prøvet at lave hans snor lidt længere men han trækker stadig. Ikke lige så meget som før men det er bare fordi snoren er længere jo. Hans snor er normalt 120 cm. men kan laves længere så den er 230 cm.

Jeg ved godt at der findes seler og halsbånd og sådan nogle ting som skulle få ham til at lade være med at trække men det syntes jeg på en måde føles lidt forkert. Jeg ved godt at de ikke gør ondt på ham, men det er jo ikke ligefrem behagelige, som jo er derfor at han stopper med at trække.

Er der nogen som har nogle råd eller ting jeg kan prøve med ham? Jeg ved godt at han ikke lære det på to minutter, men jeg syntes bare at han burde at være blevet en lille smule bedre.

Hilsen Jeanette og Oreo:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst VictorKnudsen

Det lyder jo rigtigt med alle de metoder du har prøvet, men måske har du ikke været tålmodig nok, inden du har skiftet metode igen? :)

når hunden er omkring de 7 måneder bliver den jo lidt "teenage skør", og derfor kan det godt tage lidt ekstra tid før det siver ind :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...