Besvaret Juni 26, 201412 år comment_1315667 Hejsa alle i dejlige hundemennesker Da det desværre ikke gik med den hvalp jeg skulle have i Marts, er jeg nu klar på en ny udfordring og er gået tilbage til de jagthunde racer/Blandinger som ejer mit hjerte. Jeg har nu muligvis fundet et rigtigt dejligt kuld som jeg skal ned og møde for første gang på lørdag. Men i den forbindelse er der dukket et spørgsmål op, som jeg ikke rigtigt kan finde svar på. Jeg har aldrig haft en sommer hvalp, Jack flyttede ind i Oktober og fik først loppekur enden af i April/Maj (Meget hård vinter det år). Jeg aner ikke om jeg skal købe noget loppe/flåtmiddel til hvalpen, den ene side af mig vil gerne være sikker, men den anden side af mig har heller ikke lyst til at fylde en så lille hvalp med kemi, der er også muligheden hvor jeg venter og ser om han overhovedet får lopper/flåter, men igen ikke helt sikker. Så jeg håber lidt at i kan råde mig, da jeg naturligvis rigtigt gerne vil undgå loppe og sygdomme, men jeg bryder mig bare ikke om tanken helt alligevel, lidt kemi er okay men har som sagt aldrig prøvet det med en lille hvalp før, så hvad gjorde i? Jeg vil også rigtigt gerne undgå at skulle gå ud og købe nyt loppemiddel hele tiden fordi hvalpen vokser, men det er ikke det vigtigste. Jeg har hørt om loppehalsbånd fra dyrlægen, men man anbefaler jo bare at de ikke har halsbånd på, når de er alene hjemme. Så håber i lige kan dele lidt erfaringer, da jeg står lidt på bar bund med sommerhvalp Det er forresten en blanding mellem en Labrador og en Springer Spaniel jeg skal ned og kigge på, så i må meget gerne krydse fingre på lørdag, kunne bare så godt bruge nyt liv i huset og en ny træningsmakker Rapporter