Hop til indhold

Min schæfer har svært ved at spise


Gæst Tendzin
 Share

Recommended Posts

har anskaffet mig en schæfer tæve for ca 3 måneder siden. hun er lige blevet 1 år. min første egen hund.

 

hun hader at spise. når jeg kalder på hende for at hentyde til maden er klar, begynder hun at blive meget urolig og piver og har endda tisset en lille sjat på gulvet. er sikker på hun har haft en rigtigt dårlig oplevelse mht spisetid. hun skammer sig og er virkelig ulykkelig. når jeg endelig får hende overtalt til at spise sker det ved håndmadning.

 

nogen der har oplevet noget lignende og hvad gør jeg?

Link til indlæg
Del på andre sites

har anskaffet mig en schæfer tæve for ca 3 måneder siden. hun er lige blevet 1 år. min første egen hund.

 

hun hader at spise. når jeg kalder på hende for at hentyde til maden er klar, begynder hun at blive meget urolig og piver og har endda tisset en lille sjat på gulvet. er sikker på hun har haft en rigtigt dårlig oplevelse mht spisetid. hun skammer sig og er virkelig ulykkelig. når jeg endelig får hende overtalt til at spise sker det ved håndmadning.

 

nogen der har oplevet noget lignende og hvad gør jeg?

 

Min Ling var også utrolig bange når det var madtid, da jeg fik ham. Dengang var han 1½ år, og var blevet brugt som legetøj i sin tidligere familie.

 

Det du kan prøve er, ikke at gøre et nummer ud at nu er det spisetid. Men leg maden i hende!

 

Lav nogle øvelser, sit - dæk - gi´ pote -zig zag - you name it... og beløn hende med noget af foderet. Fuldstændig ligesom når man træner.

 

Eller kast maden ud på gulvet, eller i haven, så hun skal finde det istedet.

 

Men sørg for at det bliver til en sjov beskæftigelse. Jeg vil tro, at hun måske ville være utryg ved at du puttede maden i en flaske el.lign. i hvert fald lige det første stykke tid.

 

Hvordan er hun ellers??? Glad og logrende, eller trykket/utryg???

Link til indlæg
Del på andre sites

tak for velkomsten :D

 

har forsøgt med at smide det på gulvet eller i haven. det er forskelligt hvordan det virker. problemet er lidt at jeg har en tyk kat der spiser hendes mad hvis hun ikke selv gør!

 

vil helt klart gøre et forsøg med at "lade som om" det bare er godbider :D hvorfor tænkte jeg ikke selv på det hehe

 

hun er en glad hund ellers. en meget følsom hund, men arbejder på at hun ikke skal være så underdanig. vil have en glad hund :)

 

forsøger lige her ved aftensmad at prøve det lille trick :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...