Gæst fairlady Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 Hvor langt er en tæve henne i sin drægtighed før man begynder at kunne se/mærke på maven om hun er drægtig og hvor buler hun ud først, er det lidt højere eller helt nede i lysken?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Februar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2009 Jeg kan som regel se det fra 21-24 dag hvor patterne bliver lyserøde..jo længere henne desto mere lyserøde.. Omkring 25-30 dag kan man mærke med hænderne at de er begyndt at bule lidt.. De fleste af mine kan jeg mærke det lige omkring lyskeområdet på.. Men det er forskelligt hvor tidlige alt efter om de har været drægtige før og hvor mange hvalpe der er.. 4 uger før kan du se med det blotte øje at maven har ændret form og så bliver de gradvist tykkere.. Især i de sidste 2 uger.. Ca 1 uge før forventet nedkomst plejer jeg at få mine røngtenfotograferet. Det her gælder med små hunde, jeg ved ikke om man kan se noget tidligere med store hunde. Skal du have hvalpe? hvilken slags? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst fairlady Besvaret Februar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2009 Altså ca. 4 uger henne begynder man at kunne se det?? Nej skal ikke have hvalpe, men det var en debat jeg har haft med min mor om hvornår man kan se det. Min mor har en tæve som efter sigende ikke skulle kunne få hvalpe fordi den er lukket i skede-åbningen, og der er i øvrigt heller ikke blevet bemærket løbetid, men så har den for ca. 4uger siden blevet passet hos nogle der har en pekingeser han, og der er heller ikke blevet bemærket at den han har været interesseret i min mors tæve, men nu er tæven altså begyndtat bule lidt ud i siderne lidt under ribbenene, ikke meget, men maven gynger også ud skiftesvis i højre og venstre side når hun går. Hendes mave virker ikke meget tyk i forhold til hvordan den plejer at være, men den virker hård og ved hendes to nederste patter i lysken er det som om der er hævet inden under patterne hvor man ligesom kan tage fat rundt om. Selve patterne har ikke ændret sig. Så hele aftenen igår sad jeg og følte hende på maven for at finde ud af hva det kan være evt. knuder osv. Men så var der ligesom små bitte fisk der slår med halen ca. midt imellem ribben og lysken, og lidt ud på¨siden af maven. Men altså denne her tæve skulle være lukket i skeden og derfor ikke kunne parres, desuden er der ikke blevet bemærket løbetid og hanhunden har ikke vist interesse for hende (dog har han lettet ben inden for, men vi tænkte at detnok bare var for at markere når der var en anden hund i hans hjem) Når tæven sætter sig ned, ser hun meget bred ud hen over ryggen, og så den linje i lysken der deler højre og venstre patteside, der hvor der også bliver lagt snit ved kejsersnit, den linje er blevet mere markant. Det er rigtig svært, ogmin mor ville meget gerne få hende scannet ved dyrlægen, men der er bare ingen ekstra penge derstår dyrlæge pålige nu fordimin mor ligger i skilsmisse, men jeg lovede hende at spørge herinde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Februar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2009 Altså ca. 4 uger henne begynder man at kunne se det??Nej skal ikke have hvalpe, men det var en debat jeg har haft med min mor om hvornår man kan se det. Min mor har en tæve som efter sigende ikke skulle kunne få hvalpe fordi den er lukket i skede-åbningen, og der er i øvrigt heller ikke blevet bemærket løbetid, men så har den for ca. 4uger siden blevet passet hos nogle der har en pekingeser han, og der er heller ikke blevet bemærket at den han har været interesseret i min mors tæve, men nu er tæven altså begyndtat bule lidt ud i siderne lidt under ribbenene, ikke meget, men maven gynger også ud skiftesvis i højre og venstre side når hun går. Hendes mave virker ikke meget tyk i forhold til hvordan den plejer at være, men den virker hård og ved hendes to nederste patter i lysken er det som om der er hævet inden under patterne hvor man ligesom kan tage fat rundt om. Selve patterne har ikke ændret sig. Så hele aftenen igår sad jeg og følte hende på maven for at finde ud af hva det kan være evt. knuder osv. Men så var der ligesom små bitte fisk der slår med halen ca. midt imellem ribben og lysken, og lidt ud på¨siden af maven. Men altså denne her tæve skulle være lukket i skeden og derfor ikke kunne parres, desuden er der ikke blevet bemærket løbetid og hanhunden har ikke vist interesse for hende (dog har han lettet ben inden for, men vi tænkte at detnok bare var for at markere når der var en anden hund i hans hjem) Når tæven sætter sig ned, ser hun meget bred ud hen over ryggen, og så den linje i lysken der deler højre og venstre patteside, der hvor der også bliver lagt snit ved kejsersnit, den linje er blevet mere markant. Det er rigtig svært, ogmin mor ville meget gerne få hende scannet ved dyrlægen, men der er bare ingen ekstra penge derstår dyrlæge pålige nu fordimin mor ligger i skilsmisse, men jeg lovede hende at spørge herinde. Jeg ville tage til dyrlæge med hende.. Hvis hun ikke har været i løb og hanhunden ikke har været interesseret i hende. Og jeg samtidig vidste at hun ikke skulle kunne få hvalpe, var drægtighed ikke det første jeg ville tænke på. Drikker hun mere vand end ellers? har hun feber? 4 uger henne kan man ikke mærke bevægelser fra fostrene. Med de små hunderacer skal man helt hen omkring 7 uger for at kunne mærke rigtigt liv. Samtidig kan man, ved hjælp af et tomt køkkenrullerør, høre hjertelyd.. 4 uger henne er maven heller ikke så stor at den gynger frem og tilbage.. Du skal være rutineret hvalpemormor for at kunne se forandringerne så tidligt. Så hvis hun ER drægtig og du kan mærke fosterbevægelser, sammenholdt med at hendes mave gynger når hun går.. Så er hun hvertfald 7 uger henne.. og så føder hun lige om lidt. Hvornår var hun sidst i løb? plejer hun at blive ladt uden opsyn når hun er i løb? Men jeg tror altså at det er noget andet end drægtighed... Jeg ville få hende undersøgt hos dyrlægen.. Hvis det fx er en vandcyste hun har så kan du ikke mærke det ved at palpere hende, medmindre du er meget dygtig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst fairlady Besvaret Februar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2009 Hun plejer kun at gå i løb en gang om året og sidst var foråret 2008 så næste løb skulle blive forår 2009. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Februar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2009 Hun plejer kun at gå i løb en gang om året og sidst var foråret 2008 så næste løb skulle blive forår 2009. Nu er jeg helt sikker på hun ikke er drægtig.. Få hende undersøgt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst fairlady Besvaret Februar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2009 Kan man ved dyrlæge få enten girokort eller aftale om afdrag?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bibi Besvaret Februar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2009 Kan man ved dyrlæge få enten girokort eller aftale om afdrag?? Det er vist forskelligt fra dyrlæge til dyrlæge , mest er det nok en tillidssag fra dyrlægen , og nogle tænker først på dyret frem for pengene , heldigvis Men i kan da ringe og forhøre jeg , forklar jeres sitiation Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Februar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2009 Kan man ved dyrlæge få enten girokort eller aftale om afdrag?? Ja hos alle de dyrlæger jeg kender kan man få tilsendt et girokort. Min dyrlæge tager 500 kr fo en scanning incl konsultation Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts