Hop til indhold

Hunde og salmonella


Gæst Anonymous
 Share

Recommended Posts

Gæst Anonymous

Hej igen :-)

 

Jeg har endnu et spørgsmål jeg håber I kan svare på.

Er det rigtigt at hunde ikke kan få salmonella? Jeg har hørt engang at det kunne de ikke, og var ved at give min hund resterne af de rå æg fra madlavningen, da jeg pludselig blev i tvivl.

 

Hvad skal man generelt passe på med at give sin hund?

 

Hilsen Jensole

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Jensole.

Hunde kan godt få salmonella, men det er meget sjældent at en voksen, rask hund bliver syg af det. En rask hund kan imidlertid godt bære rundt på smitten, som så videregives via afføring. På den måde kan den bl.a. smitte dig :!: for du samler selvfølgelig op efter din hund, - ikk :?:

 

Hvad skal man generelt passe på med at give sin hund?

Det eneste jeg lige kan komme i tanke om er rå løg og chokolade, - begge dele er direkte giftige for hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rå løg er kun "giftigt" i meget store mængder. Det giver på sigt blodmangel. Men vi snakker i meget store mængder (flere kilo om ugen). Jeg synes så personligt ikke, at rå æg lyder som en fornuftig godbid til hunden, uanset salmonellafare. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes så personligt ikke, at rå æg lyder som en fornuftig godbid til hunden, uanset salmonellafare. :roll:

Hvorfor ikke?

De der BARF'er deres hunde, mener jeg da giver dem rå æg, - med skal og det hele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi din hund skal være vant til det, ellers kan den hurtigt få diverse maveinfektioner. Og når du bare har fået en pludselig indskydelse med at give din hund rå æg, fordi de var i oveskud, ja så lyder det bare som en dum ide i mine ører. :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...