Hop til indhold

Agil tørfoder..


Gæst fairlady
 Share

Recommended Posts

Gæst fairlady

Har nogle prøvet Agil tørfoder og har nogle erfaringer med det??

Her er lige en ingrediensliste over foderet til voksne hunde af alle racer:

Ingredienser:

Kyllingekød, kogte ris, lammekød, fint formalet majs, kogt fiskekød, tørret sukkerroe-skiver, fjerkræsfedt, gær, hele æg, hørfrø, hvedekim, kartoffel-flager, fjerkræslever, mælk, yoghurt, vegetabilsk olie, gulerødder, fiskeolie, tomater, æblemos, rosmarin, morgenfrue, brændenælde, ekstrakt fra grøn te, ekstrakt fra druer, abrikos extrakt, Yucca shidigera, chondroitin, glucosamin, calciumhydrogenfosfat monohydrat, calciumcarbonat, natriumklorid, vitaminer: A, D3, E (alpha-tocopherol), K3, B1-, B2-, B6, B12, biotin, folinsyre, niacin amid Calciumpantothenat, kolinklorid, jern-sulfat, monohydrat, manganoxid, zink-chelat, kobbersulphat pentahydrat, kaliumiodid, natriumselenit.

 

Næringsindhold pr. Kg.:

Protein - 26%, fedt - 16%, fiber, – 3,5%, calcium, – 1,3% fosfor, – 1,1%, natrium - 0,35%, kobber - 25 mg, selen - 0,3 mg, β caroten – 1,0 mg, vitamin A - 13.500 IE, vitamin D3 - 1.200 IE, vitamin E (α-tocopherol) - 300 mg, Omega 6 – 2,7 mg, Omega 3 - 0,5 mg, lutein - 10 mg., L-Carnitin - 50 mg..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Oscar Cairn Terriern

Nej det er ikke det samme..? Og Agil ser godt ud, ingrediensmæssigt..

 

Meat Puffins har sådan noget kødfyld/sovs noget inden i.. Det har Agil ikke..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage

ja så er jeg da mildest talt forvirret, for indgredienslisten er ret ens, kan godt se at det ikke er 100 % ens, men 99 % er de. at 2 tørfodermærker ligner hinanden så meget virker meget mærkeligt i mine øjne. Nu har jeg lige smidt begge indgredienslister ind, så kan du jo selv se, det jeg har fremhævet med rødt er de eneste forskelle jeg kan finde. Hvis man søger på Agil tørfoder i google, så kommer der links frem med Meat puffins, derfor jeg troede det var det sammme og da jeg så kiggede nærmere på indgredienslisten, kunne jeg jo kun blive mere forvirret.

 

Her indgredienslisten på meat puffins:

 

Ingredienser:

Kyllingekød, kogte ris, lammekød, fint formalet majs, kogt fiskekød, tørret sukkerroe-skiver, fjerkræsfedt, gær, hele æg, hørfrø, hvedekim, kartoffel-flager, fjerkræslever, mælk, yoghurt, vegetabilsk olie, gulerødder, fiskeolie, tomater, æblemos, rosmarin, morgenfrue, brændenælde, ekstrakt fra grøn te, ekstrakt fra druer,

Yucca schidigera, chondroitin, glucosamin, calciumhydrogenfosfat monohydrat, calciumcarbonat, natriumklorid, vitaminer: A, D3, E ( alpha-tocopherol), K3, B1-, B2-, B6, B12, biotin, folinsyre, niacin (amid) Calciumpantothenat, kolinklorid, jern-sulfat monohydrat, manganoxid, zink-chelat, kobbersulphat pentahydrat, kaliumiodid, natriumselenit,

 

Næringsindhold pr. Kg.:

Protein - 27%, fedt - 17%, fiber – 3,5%, calcium – 1,3% fosfor, – 1,1%, natrium - 0,35%, kobber - 25 mg., selen - 0,3 mg., β caroten – 1,0 mg., vitamin A - 13.500 IE, vitamin D3 - 1.200 IE, vitamin E (α-tocopherol) - 300 mg., Omega 6 – 2,7 mg., Omega 3 - 0,5 mg., lutein - 10 mg., L-Carnitin - 50 mg.

 

 

her den indgrediensliste du satte ind på Agil foder:

 

Ingredienser:

Kyllingekød, kogte ris, lammekød, fint formalet majs, kogt fiskekød, tørret sukkerroe-skiver, fjerkræsfedt, gær, hele æg, hørfrø, hvedekim, kartoffel-flager, fjerkræslever, mælk, yoghurt, vegetabilsk olie, gulerødder, fiskeolie, tomater, æblemos, rosmarin, morgenfrue, brændenælde, ekstrakt fra grøn te, ekstrakt fra druer, abrikos extrakt, Yucca shidigera, chondroitin, glucosamin, calciumhydrogenfosfat monohydrat, calciumcarbonat, natriumklorid, vitaminer: A, D3, E (alpha-tocopherol), K3, B1-, B2-, B6, B12, biotin, folinsyre, niacin amid Calciumpantothenat, kolinklorid, jern-sulfat, monohydrat, manganoxid, zink-chelat, kobbersulphat pentahydrat, kaliumiodid, natriumselenit.

 

Næringsindhold pr. Kg.:

Protein - 26%, fedt - 16%, fiber, – 3,5%, calcium, – 1,3% fosfor, – 1,1%, natrium - 0,35%, kobber - 25 mg, selen - 0,3 mg, β caroten – 1,0 mg, vitamin A - 13.500 IE, vitamin D3 - 1.200 IE, vitamin E (α-tocopherol) - 300 mg, Omega 6 – 2,7 mg, Omega 3 - 0,5 mg, lutein - 10 mg., L-Carnitin - 50 mg..

 

Så for mig at se er det altså nøjagtig samme foder, lige på trods af den ene indgrediens Abrikos extrakt og om det så er den der rykker ved protein og fedt indholdet ved jeg så ikke, men det må det jo være for det er den eneste forskel der er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage

her er det link jeg fandt og kan godt se at det bare hedder Puffins http://loppetjansen.dk/foder_afdelingen/diverse_producenter/puffins_og_agil/puffins_adult_15kg_10626_da.html

 

men det er da samme mærke foder alligevel, sækkene er da i hvert fald ens sammenlignet med det link du smidder til Meat puffins, så mysteriet er endnu ikke helt løst ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Oscar Cairn Terriern

Så faktisk også det hed Puffins kun.. Hvis du klikker på tilbud, i linket før, så kommer den frem, men så står der kun Puffins.. Så du har ret.. Mysterium :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst fairlady

Sys også ingredienslisten ser fin ud bortset fra det med mælk. Kan mælken være til skade eller gavn??? Ellers ser det rigtig godt ud og hos petfoods er det ikke ret dyrt. 10kg 299kr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage

Sad lige og søgte på foder i dag og fandt Agil tørfoder inde på petfoods.dk og den eneste forklaring jeg kan komme med på at de 2 indgredienslister er ens er at det link jeg har smidt ind fra loppetjansen, må være en fejl. de må simpelthen have sat et forkert billed og navn op til den indgrediensliste. for hvis man finder voksenvarianten (det er den der er et billed af i mit link) inde på petfoods, så ser indgredienslisten jo helt anderledes ud. så tror problemet på vores lille mysterie simpelthen er en menneskelig fejl på loppetjansens hjemmeside :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...