Hop til indhold

Har brug for gode råd


Gæst Miss-honolulu
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss-honolulu

Hejsa..

 

Jeg har en lille Yorkshire Terrier, på næsten 2 år, som fra tid til anden tisser inden for om natten.. Nu er hun så i løbetid og tisser konsekvent indenfor hver nat. Jeg går en langtur med hende om aftenen, hvor hun tisser en 2-3 gange, men alligevel tisser hun 1-2 gange på gulvet om natten..

 

Hun tisser det samme sted hver gang, selvom jeg har vasket gulvet i klorin så det ikke skulle lugte af hente længere.. Jeg har som forsøg stillet hendes kurv på det udsatte sted, men den skubber hun til side, og tisser samme sted igen.

 

Nogen der har nogle gode råd til hvad jeg kan gøre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Først og fremmest: Lad være med at vaske af i klorin - brug Rodalon.

 

Andet: Tæver kan godt blive utætte, når de er i løbetid uden at der er noget galt andet end det er irreterende.

 

Jeg ville også være påpasselig med at snakke adfærd med min dyrlæge eller veterinærsygeplejerske - de ved ikke altid helt nok om emnet.

 

MVH

Wivian.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss-honolulu

wsg: Tak for dit svar, hvem mener du så jeg skal tale med? Hun har perioder hvor hun tisser indenfor om natten, selvom hun ikke er i løbetid, mest i protest tror jeg, men er selvfølgelig ikke sikker på det.

 

Jeg vil forsøge mig med rodalon i stedet, det håber jeg hjælper en smule i hvertfald.

Link til indlæg
Del på andre sites

wsg: Tak for dit svar, hvem mener du så jeg skal tale med? Hun har perioder hvor hun tisser indenfor om natten, selvom hun ikke er i løbetid, mest i protest tror jeg, men er selvfølgelig ikke sikker på det.

 

Jeg vil forsøge mig med rodalon i stedet, det håber jeg hjælper en smule i hvertfald.

 

Det var så lidt :-)

 

Jeg ville prøve en adfærdsbehandler, hvis hun har fået en grundigt dyrlægetjek og fysisk sygdom kan udelukkes - måske har din dyrlæge en tilknyttet eller måske er en af veterinærsygeplejerske videreuddannet ellers kan man finde en f.eks. Irene Liljequist (www.hundeliv.dk).

Jeg ved godt det koster penge, men hvis hunden vitterligt har et adfærdsproblem, så er det penge givet godt ud.

 

Hvad skulle hun protestere imod?

 

Rodalon fjerner lugten helt - andre rengøringsmidler kan rent faktisk gøre lugten værre for en hundenæse og umulig at lugte for en menneskenæse.

 

MVH

Wivian.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss-honolulu

Jamen, det er foreksempel hvis jeg ikke har været hjemme om aftenen, så kan hun finde på at tisse på gulvet, eller hvis hun er våd efter en gåtur, og ikke må komme op i dynerne og ligge, så tisser hun næsten altid om natten.. Hun er en lille prinsesse, som helst skal have opmærksomhed når det passer hende :) Men hun er en dejlig glad hund, som udover dette ikke laver noget ballade.

 

Jeg venter stadig på dyrlægen, må hellere få hende undersøgt, hvis nu der et eller andet der gør hendes blære er drilsk :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss-honolulu

Hej igen..

 

En lille opdatering, har talt med dyrlægen og han mente hun havde noget urinvejsinfektion og hun får derfor penicillin, og har fået det siden i fredags.. Dog har det endnu ikke ændret noget, hun tisser stadig om natten, dog kun en enkelt gang de sidste to nætter..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...