Hop til indhold

Hvilket hvalpe foder dur?


Gæst Amandajakobsen
 Share

Recommended Posts

Gæst Amandajakobsen

Hej alle. :-)

 

Nu er der ikke så længe til hvalpen kommer ( som der har været :blink:)

 

- så jeg er begyndt at kigge/læse om de forskellige slags foder til hvalpe.

Jeg har fået mange forskellige forklaringer på hvilket foder man skal vælge, men ville gerne lige høre jeres mening.

 

her kommer mit spørgsmål så:

 

- jeg ved det skal være junor, men skal det være det fra dyrelægen?

er der ikke nok vitaminer i det fra Pedigree?

 

Hvad er jeres erfaringer med de forskellige slags foder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101

Jeg har ladet mig fortælle, at Olivers har et uforholdsmæssigt stort saltindhold. Men ved det ikke, så skal ikke påstå noget.

 

Bruger selv Royal Canin, som mine hunde har fungeret ganske fint på. Men det er der andre, der ikke har så meget pænt at sige om. I forhold til tørfoder vs. BARF tror jeg der lidt er tale om religioner. Men det kan du selv få lov at tage stilling til :blink:

 

Jeg har dog ikke haft problemer med nogle af mine hunde, der har fungeret på tørfoder. Den ældste blev 13 (hvilket er ca. maks. for min race), har en på ni nu, der altid har været en meget brugt og aktiv hund og en hvalp på knap et år. Der er så skidt og kanel indenfor tørfoder, men det er der mange, der ved mere om end mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores fik Kingsmoor det første vel 13-14 mdr af sit liv. Så kørte han træt i det og vi skiftede til Select Gold. En kort overgang fik han RC, men det fik han kedelig, grå pels af og det er knap så kønt til en hund, der overvejende er sort.

 

Men ligegyldigt, hvad vi skriver og hvad vi har erfaret, så kan vi egentlig ikke rådgive dig. Ikke to hunde fungere optimalt på samme foder. Du må prøve dig frem og se, hvad det er, der virker for lige netop din hund.

 

Det betyder så ikke, at du ikke skal stille krav til kvaliteten. Hold dig fra alt det bras du kan købe i Brugsen og lignende steder. Din hund kan selvfølgelig godt overleve på det, men det er lidt ligesom os mennesker; vi kan godt overleve på burger, fritter osv, men vi kan ikke leve optimalt på det. Der kommer til at mangle noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores fik Kingsmoor det første vel 13-14 mdr af sit liv. Så kørte han træt i det og vi skiftede til Select Gold. En kort overgang fik han RC, men det fik han kedelig, grå pels af og det er knap så kønt til en hund, der overvejende er sort.

 

Men ligegyldigt, hvad vi skriver og hvad vi har erfaret, så kan vi egentlig ikke rådgive dig. Ikke to hunde fungere optimalt på samme foder. Du må prøve dig frem og se, hvad det er, der virker for lige netop din hund.

 

Det betyder så ikke, at du ikke skal stille krav til kvaliteten. Hold dig fra alt det bras du kan købe i Brugsen og lignende steder. Din hund kan selvfølgelig godt overleve på det, men det er lidt ligesom os mennesker; vi kan godt overleve på burger, fritter osv, men vi kan ikke leve optimalt på det. Der kommer til at mangle noget.

 

Lige netop :5up: Kunne ikke sige det bedre selv! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...