Hop til indhold

godt foder til pomeranian tæve, 9 år


Gæst Miaaa
 Share

Recommended Posts

Hej.

 

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt.

Hvad vil være et godt foder til en pomeranien tæve på 9 år? Min bedstemor har brugt eukunea (tror jeg det staves) i flere år men har valgt at skifte pga. kampagnen omkring dyreforsøgene hos firmaet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

 

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt.

Hvad vil være et godt foder til en pomeranien tæve på 9 år? Min bedstemor har brugt eukunea (tror jeg det staves) i flere år men har valgt at skifte pga. kampagnen omkring dyreforsøgene hos firmaet.

 

Som jeg har skrevet i nogle tidligere tråde, så er Hills altid en god løsning.. Jeg har kun hørt godt om det, og jeg ved at mange dyrelæger anbefaler det.. Hvis du skifter så husk at skift langsomt, altså start med at lave 1/3 hills og 2/3 af det gamle og så gå langsomt over sådan at din tæve vender sig til det nye mad...

 

Det er ikke særlig godt at blande for mange nye produkter, her tænker jeg hvis du ville prøve noget forskellige, for det kan være en for stor omvæltning for hunden...

 

 

Håber det hjalp lidt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er så ikke enig i at Hills er så godt, de er slemme til biprodukter og andet jeg er knap så vild med :)

 

Jeg synes at det bedste foder på markedet i DK er http://www.eaglepack.dk :)

 

Det er lavet på gode ingredienser, ja hjemmesiden taler for sig selv synes jeg :)

 

Nu kender jeg ikke det mærke som du anbefalede, men jeg vil da helt klart have det i bagtankerne hvis vores hund en dag bliver alergisk overfor Hills

:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg er så ikke enig i at Hills er så godt, de er slemme til biprodukter og andet jeg er knap så vild med :)

 

Jeg synes at det bedste foder på markedet i DK er http://www.eaglepack.dk :)

 

Det er lavet på gode ingredienser, ja hjemmesiden taler for sig selv synes jeg :)

 

Nu kender jeg ikke det mærke som du anbefalede, men jeg vil da helt klart have det i bagtankerne hvis vores hund en dag bliver alergisk overfor Hills

:)

 

Der er stor forskel på de to fodertyper :)

 

Det bedste indenfor Hills er deres natureserie, efter min mening :)

 

Men forskellen er stadig stor :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hej.

 

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt.

Hvad vil være et godt foder til en pomeranien tæve på 9 år? Min bedstemor har brugt eukunea (tror jeg det staves) i flere år men har valgt at skifte pga. kampagnen omkring dyreforsøgene hos firmaet.

 

Det er en meget gammel 'nyhed' og det er der blevet rettet op på for mange år siden. Det var jo ikke selve Eukanuba der lavede dyreforsøgene, men et firma de havde hyret.

 

Eukanuba er et super godt foder og det er brandærgerligt, at de stadig har det dårlige ry, for de rettede op på det med det samme de blev klar over, hvad der foregik og hatten af for det.

 

Hvis jeg skulle komme med et godt råd, så fortsæt med det udemærkede foder hunden er vant til, hvis den vel at mærke trives på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hills har også ændret sig meget. Førhen brugte de en masse kunstige tilsætninger, men det har de droppet nu. Så lidt fremgang er der vist på alle fronter :D

Tip: Nogle små hunde kan ikke lide de store foderkugler. Så hvis det er et problem, laver Royal Canin foder som er godt, på den front, til små hunde :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Tusind tak for jeres svar. Jeg vidste ikke det var noget der var sket for så lang tid siden. Jeg fandt frem til denne side. http://www.anima.dk//kampagner/forsog/iams/faq.htm

 

Men der kan jeg faktisk heller ikke lige se nogen dato for noget af det! :? nu undre jeg mig..

 

Det skader ingen hunde at skifte mellem kvalitetsmærker, så det kan i roligt gøre :)

 

Jeg bryder mig ikke meget om eukanuba, og de har haft ansvaret for de overgreb :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
tjaa..jeg ved intet om hundefoder. Men når hun har været vant til dette foder i så mange år efterhånden. Så er det vel bedst at blive ved det? :roll:

 

NEJ :)

 

Sådan er det ikke :)

 

Hvis du kun har levet af guldmusli, mælk og rugbrød, ville du så sige at du havde bedst af at fortsætte med det?

 

Det er godt at skifte lidt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Du eller mormor kan også selv lave mad til hende, det er overkommeligt, hun spiser ikke så meget :)

 

Her er der opskrifter http://www.hunde-forum.dk/hjemmelavede-madvarer-og-godbidder-til-hunden-vt579.html

 

Jeg og andre her fodrer med hjemmelavet mad, og det med stor succes, det er meget populært :)

Spørg endeligt hvis du er i tvivl :)

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe.. nej da. tænker bare at det vel og noget meget godt foder. Jeg må lige komme på biblo og læse lidt om pomerania.. hvad de kræver af næring osv i deres foder. Kan da være jeg vil prøve med noget hjemmelavet foder når jeg har overskud til det :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
hehe.. nej da. tænker bare at det vel og noget meget godt foder. Jeg må lige komme på biblo og læse lidt om pomerania.. hvad de kræver af næring osv i deres foder. Kan da være jeg vil prøve med noget hjemmelavet foder når jeg har overskud til det :)

 

Jamen den race har brug for sunde fedtsyrer, fedt, kød og kulhydrat, vitaminer og minraler som alle andre hunde :)

Og mennesker for den sags skyld :lol:

Jeg kender mange som fodrer med hjemmelavet mad i samarbejde med den samme dyrlæge :)

 

Og de forskelle der er på ingredienserne der bruges er mere rettet på individuelle fysiske forskelle end på andre ting :)

 

Det er altså ikke den enkelte races behov, men individets behov akkurat som med mennesker :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
arh selvfølgelig :) så det er dyrlægen der kan vurdere hvilket foder der altså er bedst for lige hende. har jeg forstået det rigtigt?

 

Som Freudika er inde på, dyrlægerne er kun uddannet i foder hos det firma de sælger foder for, så så nemt synes jeg ikke det er :)

 

Faktisk er der ofte biprodukter i det de sælger :wink:

 

Min dyrlæge er uddannet i behandling af sygdomme og ubalancer med foder til hunde, så det er noget andet, det er så det hjemmelavede mad, som jeg har bragt opskrifter af :)

 

Det kræver mindre energi for hunden at fordøje, så for en lille hund der synes vernde er stor og lidt farligt er det godt med sådan et foder (og for mange andre hunde), for de skal ikke arbejde så meget for at fordøje og bearbejde deres mad :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...