Hop til indhold

Søger hjælp til vores bange hund....


Japansk-Bella
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg søger hjælp til vores bange hund. Det er en papillon hvalp på 5, 5 måneder. Hun er meget bange, når nogen går udenfor gør hun af dem, men ikke på en aggresiv måde, men som om hun er bange, hun ryster også når hun ser andre. Hun havde en periode hvor hun knurrede og bed hele familien, hvis vi ville tage hende op. Det var ikke meget voldsomt men vi fik da nogle skræmmer. Nu kan hun stadig finde på det, men ikke helt så tit. Jeg vil meget gerne høre jeres svar for det kan gå hen og blive et større problem, så skriv endelig...

 

 

Tak på forhånd, :-D

 

 

P.s. At skille os af med hunden er ikke en mulighed.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bichon Charlie
Hej, jeg søger hjælp til vores bange hund. Det er en papillon hvalp på 5, 5 måneder. Hun er meget bange, når nogen går udenfor gør hun af dem, men ikke på en aggresiv måde, men som om hun er bange, hun ryster også når hun ser andre. Hun havde en periode hvor hun knurrede og bed hele familien, hvis vi ville tage hende op. Det var ikke meget voldsomt men vi fik da nogle skræmmer. Nu kan hun stadig finde på det, men ikke helt så tit. Jeg vil meget gerne høre jeres svar for det kan gå hen og blive et større problem, så skriv endelig...

 

 

Tak på forhånd, :-D

 

 

P.s. At skille os af med hunden er ikke en mulighed.:-)

 

Hvor er jeg glad for at du ikke kunne finde på at skille dig af med hunden..........:blink::blink:

Mit bedste råd er at sætte sig hos hende når hun virker bange og urtyg (f.eks når der går folk forbi), men en lille pose med små godbider (gerne kylling i små tern, eller lever, eller :confused: ......) og så tale roligt til hende, mens du godbider med den lækre mad. Derved lærer du hende at den situation der udløser utrygheden, forbindes med noget rart, nemlig opmærksomhed fra dig og lækre godbider.

Dermed flyttes fokus........:blink::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er håb, Petrine har også været skrækslagen for mange ting!

Jeg har sat mig ned på hug, haft Petrine mellem fødderne, og så beroliget og sagt 'nej hvor er den fin / han sød' etc, sådan har vi siddet og kigget på flyvende plastikposer, afrikanere og alt det andet skræmmende. Men hvis hun også er nevøs ved dig, må du nok starte med at hun føler ro hos dig før du bevæger dig ud i den store verden.

 

Jeg blev frarådet at tage hende op, men har dog gjort det og synes det virker fint når det er noget meget stort farligt vi skal nærme os - for nylig var hun så modig at hun jagtede en fuldvoksen tyr, usmart, men blev da lidt stolt alligevel ;-)

 

Held og lykke med at slippe af med angsten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Læste denne artikel i går og fandt den selv god. Min hvalp er noget mere usikker end den foregående jeg havde. Må derfor bruge nogle ressourcer på at træne fx lyde.

http://vimedhund.tv2.dk/article.php/id-22909631.html?ss

Håber du også kan bruge artiklen

 

Men det lader grundlæggende til, at hunden ikke rigtigt mestre dagligdagen. Måske er den stresset? Over- eller understimuleret? Mangler selvtillid?

 

Hvordan er dens hverdag? Ligger den meget alene? Eller er den i konstant vigør og svær at få til ro?

Redigeret af meta
tilføjelser
Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, og tak for jeres mange gode svar. Hun er sammen med min anden hund, Bella som hun leger MEGET med, de styrter rundt dagen lang og slås (for sjov), jeg tror slet ikke at hun ville kunne undvære Bella, hun vil nemlig hele tiden være sammen med hende, nogle gange syntes Bella at det er lidt træls, men de har det godt sammen. :-D

Jeg vil prøve at følge jeres råd og vil meget gerne høre flere endnu...

 

Mange tak :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...