Hop til indhold

Majskolber


Aslan
 Share

Recommended Posts

Jeg tror såmænd der er rigtigt mange, flere og flere, der er opmærksomme på den slags. Man kan jo gøre rigtigt meget via kosten, uden at det skal være noget hokus pokus, men blot ren videskab; stoffer – egenskaber – effekt! :-)

Jeg ved ikke om det er for pylret? Stella får lov til at spise tørkost indeholdende Majs som godbidder, men hendes stress niveau er også lig nul og hun falder lige så hurtigt ned som hun kommer op. Omvendt begrænser jeg Astas indtag meget, fordi hun ér unghund i bedste alder, og kan køre rigtigt højt hvis jeg lod hende.

Nu råfodrer jeg jo begge hunde, og bruger derfor primært tørkost som godbidder, men jeg ville aldrig sætte sådan en som Asta på et tørfoder hvor Majs var 2., 3. eller 7. ingrediens, det hjælper jo i hvert fald ikke ligefrem på min opgave, hvorimod jeg ikke ville tøve med at give det til en hund som Stella!

Jeg ved ikke hvor meget du bruger konger og den slags? Men jeg laver en glimrende blanding af quinoa, kalkunkød, banan, stødte kerner (græskar og solsikke) og lidt hverdeklid. Den indeholder masser af tryptophan og er rigtigt dejlig klistret og optimal til kong-brug :-D

 

 

Oscar og Svea vil gerne bede om opskriften på denne :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Oscar og Svea vil gerne bede om opskriften på denne :engel:

Cirka ½ pose quinoa

Cirka 500 g kalkun kød (kalkun indeholder højere niveauer af trypthofan end kylling) skåret i små strimler / tern

3-4 bananer skåret i helt små tern

En god håndfuld græskarkerner og en god håndfuld solsikkekerner – stødt til pulverlignende tilstand

 

Blandes i en gryde, bringes i kog. Lad det så simre på meget lavt blus i cirka 1 time. Omrør 2-3 gange i løbet af denne tid.

 

Herefter tilsættes hvedeklid efter behov – for at suge det sidste væske og gøre massen klistret (er desuden godt for maven) og masses simrer videre stadig på meget lavt blus i 15 minutters tid.

 

Retten passer meget sig selv, så det er let at gå til.

 

Massen kan opdeles i portionsposer som man så kan fryse ned og tage op efter behov. I køleskab holder det sig i 3-4 dage, så jeg har næsten altid en portion stående som jeg bare kan tage af løbende. Når jeg løber tør, tager jeg en ny portion op af fryseren, og den holder så også nemt i 3-4 dage!

:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...