Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hils foder

Featured Replies

Besvaret

Hej.

Jeg har kigget lidt på nogle af alle de forskellige produkter som Hils laver, og der er jo et hav af forskellige typer til hunden. (og katte for den sags skyld)

Jeg kender de gængse typer som Adult Large Breed og deres hvalpe fodre f.eks.

Men alle de her spec. typer der har en bogstav kode på som f.eks D/D, J/D osv kender jeg ikke så meget til endnu. Men jeg har da luret at det vist er foder til hunde med et specielt behov eller allegier.

Men er der nogen af jer her inde der har et rigtig godt kendskab til hvad forskellige er godt for ?

Jeg har jo en Golden Retriever og han fælder meget og det er stort set hele året. Er der måske en af de her specielle typer der kunne hjælpe på det ?

Besvaret

Prøv at gå ind på dag food analysis.com. Der vil du se at det nævnte produkt

ligger helt i bunden.

Jeg bruger Orijen, som er et kvalitetsfoder i top enden. Giv et kogt æg 3-4 gange om ugen. Suplerer evt. med enzymer.:-)

Besvaret

Jeg har jo en Golden Retriever og han fælder meget og det er stort set hele året. Er der måske en af de her specielle typer der kunne hjælpe på det ?

På denne side, kan du finde oplysninger om "Prescription Diet", som kun kan købes hos dyrlægen her i DK.

http://www.hillspet.dk/Adult/Products.aspx?sc_lang=da-DK

Tror det er D/D der er til hudsygdomme..

Jeg har hørt mange sige, at Dyrlægens foder ikke kunne hjælpe dem/deres hund, men jeg synes du skal prøve dig frem hvad der hjælper lige dig/din hund. :5up:

Selv bruger jeg Orijen til min Golden, men han har også været på Hills, og det har han ikke taget skade af.

Kommer altid lidt olie i maden, for at hjælpe pelsen.

Held og lykke med at finde et foder, der virker for din vovse! :vinken:

Besvaret

Hej igen.

@ Mummifar.

Prøv at gå ind på dag food analysis.com. Der vil du se at det nævnte produkt

ligger helt i bunden.

Hvilket "nævnte" produkt tænker du på ?

Jeg har tænkt mig at prøve Science Plan™ Canine Adult Advanced Fitness™ Large Breed med Kylling til vores hund.

Jeg kunne ikke finde den på dogfoodanalysis.com og når jeg kigger på siden under 1 star product, så kan jeg se at de alm Hill´s produker de har med er testet tilbage i 2005. Men der er kommet mindst en ny serie siden da, men jeg kan ike finde det nogen steder på siden.

@ Ninna.

Jeg dstarter med at prøve et alm foder til ham, og så må vi se om der hjælper på hans pels. Hvis ikke, så snakker jeg med min dyrelæge om det.

Besvaret
Hill's har et foder specielt til hunde med hud/pels problemer. De har det her på siden, men det er jo bare oplysninger fra Hill's selv og ingen test

http://www.zooplus.co.uk/shop/dogs/dry_dog_food/hills_science_plan/special_care/13702

De oplysninger Hill´s og andre producenter opgiver på deres produkter, skal stemme overend med indholdet. Hvis de ikke gør, er det jo ulovligt.

Besvaret
De oplysninger Hill´s og andre producenter opgiver på deres produkter, skal stemme overend med indholdet. Hvis de ikke gør, er det jo ulovligt.

Ja det er jeg godt klar over - men for os almindeligt dødelige, kan det være svært at læse sig gennem varedeklarationen. På testsiden gør de jo netop det, at de nærlæser producentens oplysninger og sætter det op mod det optimale foder for en hund

Besvaret
Ja det er jeg godt klar over - men for os almindeligt dødelige, kan det være svært at læse sig gennem varedeklarationen. På testsiden gør de jo netop det, at de nærlæser producentens oplysninger og sætter det op mod det optimale foder for en hund

Det er rigtigt, men så kan man så begynde at diskutere hvad der er optimalt for en hund, men det er jo en helt anden snak.

Men som jeg har skrevet tidligere, så syntes jeg ikke at den her testside er helt "up to date" hvad Hill´s angår. Det er faktisk kun spec produkterne fra hill´s der stadig er aktuelle. Men standard produkter er nogle gamle fra 2004-2005 og der er lavet meget nyt siden da.

Besvaret

Jeg syntes at hvis et firma som Hills overhovedet sælger underlødige

produkter. Så viser de jo at de er villige til at udnytte folks manglende

viden om foder.

Da de fleste propper foderet op med korn produkter, og hvis man mener at det er ok. Så er det da biliger at gå ned til landhandlen og købe kornet.;-)

Læg mærke til konserverings stofferne som bliver brugt. Der er jo ingen regler for hvad man må proppe i dyrefoder.

Jeg begriber ikke at folk som har købt en dyr hund, ikke er mere kritiske med hvad de får at spise.

Jeg syntes doogfood analyse siden er en fremragende ide. Vi burde have en Dansk pandang.

Besvaret

Jeg må indrømme, at jeg var meget chokeret over at opdage, at f.eks. Hills og RC har så meget skidt i deres foder, det havde jeg aldrig i min vildeste fantasi forestillet mig.

Jeg er super glad for, at jeg er kommet ind på dette forum, og har læst side op og side ned om diverse foder typer, og har udfra dette, fundet et efter min mening, perfekt foder:-)

Og er desuden blevet obs på, hvad det er jeg skal kigge på i et foder:-)

Besvaret

Jeg er super glad for, at jeg er kommet ind på dette forum, og har læst side op og side ned om diverse foder typer, og har udfra dette, fundet et efter min mening, perfekt foder:-)

Og er desuden blevet obs på, hvad det er jeg skal kigge på i et foder:-)

Hvor er det godt, at du har kunne bruge alle vores, til tider, "heftige" foder-diskussioner. :5up:

Må man spørge hvad valget endte på, nysgerrig som man jo er?! :mrgreen:

Besvaret
Hvor er det godt, at du har kunne bruge alle vores, til tider, "heftige" foder-diskussioner. :5up:

Må man spørge hvad valget endte på, nysgerrig som man jo er?! :mrgreen:

fish4dogs og Olivers fiske variant:-)

Der er andre produkter jeg også synes rigtig godt om, som jeg vil prøve på et tidspunkt, bla. orijen og markus mühle:-)

Besvaret
Jeg syntes doogfood analyse siden er en fremragende ide. Vi burde have en Dansk pandang.

Jeg er enig i at siden er en god ide, men folkne bag siden bør sørge for at den er opdateret, så de produkter der bliver forhandlet også er testet.

Det er ikke for at forsvare Hill´s men jeg kunne bare se at deres standard produkter er gamle udgaver tilbage fra 2004 og 2005. Og så tænker jeg lidt på hvor mange andre gamle test der ligger der inde.

Det giver jo folk et forkert billede, når de kigger på en test på et produkt der udgik i 2005, og så dømmer det nye produkt ud fra det.

Besvaret

Gennemgik en masse forskellige foder produkter ud fra følgende test: http://www.naturligthundefoder.dk/toerkost.html

Jeg var skræmt over hvor få point de kendte mærker fik! Flere af de dyre, som dyrlægen anbefaler lå faktisk under Pedigree!!!

Hvor seriøst man vil tage den test er noget helt andet, men synes alligevel den gav et ret godt billede af de forskellige foderproducenter. I hvertfald mht. hvor mange biprodukter der er brugt, korn indhold osv.

Men i den sidste ende handler det vel om hvilket foder lige præcis din hund trives på, og der er der ikke andet for end at prøve sig frem.

Der er ikke to hunde der er ens, så der findes desværre ikke ét foder alle hunde trives på. Men når du har fundet det rigtige, så skal det nok hjælpe på fældningen!

Evt. lav testen på flere produkter og udvælg dem du vil prøve, ud fra testen og dine egne holdninger til hvad du vil acceptere at fodre din hund med.

Besvaret

Skriver lige noget, så jeg får abonnement på tråden...ved ik hvordan man gør ellers nemlig...hehe...

Men jeg overvejer nemlig at prøve et andet foder til Victoria, for Pablo trives super på sportsmans, men det har et højt proteinindhold og jeg ved ikke om Victoria har helt så godt af det...