Hop til indhold

Hvalpen tumler min søn - hjælp søges !


Gæst Aida04
 Share

Recommended Posts

Gæst Aida04

Min bernerhvalp er 12 uger gammel og han har så nogenlunde fundet ud af at han ikke må bide i vores hænder og tøj. Han er også ganske forsigtig overfor min 3 årige (handicappede) datter, men min søn på 2 bliver tumlet for et godt ord !

Hvalpen kommer i fuldt firspring og fælder ham og han bider også i både arme og ben. Altså ikke så han bider til, men det er lige rigeligt synes jeg.

 

What to do ? :confused:

Jeg har brug for nogle gode råd til hvordan vi får hvalpen til at forstå at han ikke er over knægten i hierakiet.

(Jeg er helt klar over at vi også har en stor opgave i at få sønnen til at forstå hvordan han skal gebærde sig i nærheden af hunden og det arbejder vi allerede med !)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Velkommen herind

 

Det din unge hvalp foretager sig har absolut intet med hieraki at gøre.

Hvalpe er "udenfor kategori" og det er børn også.

 

Hvalpen har fundet ud af, at han kan tumle din søn og synes naturligvis dette er morsomt.

 

Det er ikke nemt med hvalp og barn i den alder, hvalpen vil højst sandsynligt være på lur efter muligheder for sjov leg og vil være højmotiveret for at fortsætte.

 

Der skal grænsesætning til og dette indebærer blandt andet af hvalp og søn aldrig er sammen uden en voksen til at tage affære.

 

Hvis din hvalp skal lære at lade drengen være, skal det være konsekvent i et stykke tid - altså ingen leg, heller ikke når din søn synes det kunne være sjovt.

 

Lad f.eks. din lille søn sidde på dit skød og lad hvalpen tage en stor godbid fra hånden og det var så det.

Din søn skal holde fingrene fra hvalpen.

 

Din søns bevægelser og lyde påvirker hvalpen meget og den kan meget nemt misforstå en hurtig bevægelse - et hyl - som et oplæg til leg.

 

Sørg for at hvalpen får buldret af udenfor og kun får rolige beskæftigelser indenfor, så han lærer at være rolig inde.

 

Sæt evt line på hvalpen og ros og beløn for afslappethed, når din søn er i nærheden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25

Jeg er fuldstændig enig med Ninjamor.

 

Det din hvalp gør betyder ikke at den tror den er over din søn i hierakiet...

 

Den er legesyg og leger med alt der bevæger sig, siger sjove lyde osv osv.

 

Jeg mener man skal acceptere at hvalpen er hvalp ogderfor vil jeg som Ninjamor også anbefale at du indstille leg mellem hvalp og barn.

 

Det betyder ikke at de ikke kan have kontakt men den skal vre top-kontrolleret.

 

Held og lykke med de små :-D:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Vi har også haft god erfaring med ikke at tumle/lege vilde lege med vores hvalp og det til trods har den da stadig været en hvalp med alt hvad det indebærer;-).

 

Jeg er fuldstændig enig med de to andre indlæg, men du kunne måske også forsøge at lade ham hjælpe med at give den mad, kæle med den sammen med dig, børste den sammen o.s.v., så de begge lærer at omgåes hinanden fornuftigt.

 

På sigt bliver din hvalp også mere rolig og er knap så "vild", det gjorde min ihvertfald, omend han nu stadig er med på den værste hvis chancen byder sig:engel:.

 

V.H.

Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aida04

Tusind tak alle for jeres svar !

Jeg er sikker på at i har ret, og vi forsøger også at holde knægten mere rolig når han er omkring vapsen. Det er svært, for han er en livlig gut, men han får alt for mange skrammer selvom jeg er i nærheden fordi han blafrer med arme og ben :oops:

Her i sommertiden er det ekstra svært tror jeg, for både han og hvalpen vil gerne være ude hele tiden, men måske skulle vi sætte en ekstra låge op i haven/indkørslen så de kan holdes fra hinanden - eller sætte en line på hvalpen når sønnen kører på sin scooter (som hvalpen ynder at gumle på).

Tror i at det vil være en løsning på kort sigt måske ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...