Hop til indhold

Haltende hvalp


Sille12
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Håber i kloge hundemennesker lige har et råd eller to;-).

 

I går aftes da min hvalp på 5 mdr. kom ind fra haven haltede ham noget på sit ene forben.

Jeg mærkede på det og kiggede på hans poter uden at han sagde en lyd, men da han skulle sove lå han og små peb engang i mellem:(.

 

Her til morgen har jeg mærket ham efter igen og min vurdering er, at det kun gør ondt når han støtter på det.

 

Han ligger mest ned, men har dog haltet ud i haven for at tisse og han gik da også lidt efter mig, da jeg lige skulle lidt længere end ham.

 

Udover det er han godt tilpas og spiser og drikker og er glad.

 

Tror I at jeg bare skal se tiden an - han kan vel "bare" have forstrakt noget eller evt. have vokseværk(det sidste tror jeg dog ikke helt selv på).

 

Hvad tænker I:confused:??

 

V.H.

Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tzu Hsi og Millie

Hej Sille

 

Det kan godt lyde som en muskelforstrækning, Tzu Hsi havde sådan en med de samme symptoner for et par år siden.

 

Da han ellers virker glad og spiser og drikker, ville jeg se tiden an week-enden over og så kontakte Dr. dyr på mandag vis det fortsætter.

 

God bedring med ham, vi hader det jo når vore elskede dyr ikke har det godt.

 

hilsen fra os to:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, jeg er "mor" til en 11 mdr gammel hund, der rimeligt regelmæssigt hujer så meget rundt at hun overanstenger/forstrækker et eller andet i sit bagben. Og jeg ved, fordi jeg er rendt til dylægen med det alt for mange gange, at det som oftest er noget der kureres med ro. Og ellers får man faktisk tit i disse situationer mere ud af at gå til en hundemassør der kan løse op for de forstrakte muskler.

 

Når det så er sagt, så er det dig der kender din hund bedst, og du må stole på din egen mavefornemmelse.

 

Men hvis det var mig, så tror jeg at jeg ville se det an weekenden over, holde ham i ro (tro mig, jeg ved godt det ikke er nemt!!) og evt. finde en hundemassør der kan mærke lidt på ham i næste uge.

 

Men hvis han får det værre, eller ikke får det bedre i weekenden, ville jeg dog straks tage ham med til Dr dyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen,

 

Tak for de hurtige svar;-).

 

Jeg tror også, at jeg ser tiden an weekenden over og så holder ham i ro indtil da.

 

Han har heller ikke pebet her til morgen, for ellers må jeg afsted med ham(jeg har da sovet elendigt i nat fordi han var sølle).

 

V.H.

Sille

 

Det er derfor jeg altid vælger at tage til dyrlæge først som sidst, jeg kan simpelthen ikke finde ro før jeg har fået en til at fortælle mig at det ikke er så galt... Så indtil jeg har fået en dyrlæge til at kigge på det, så går jeg og blæser det hele op inde i mit hovedet, og jeg får som oftest gjort hunden meget syg end den egentlig er...

 

Så jeg går næsten altid til dyrlægen med det samme, mindst lige så meget for min egen skyld som for hundens :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Jeg har en livlig, energisk hund, der altid stæser gennem alt og slår sig tit og ofte.

 

Hun haltede ofte pga. vokseværk som hvalp, men det var lidt på det ene ben, så lidt på det andet - aldrig i længere tid på samme ben og aldrig så meget, at hun virkede virkelig generet af det.

 

Derudover har jeg set, at hun har slået sig et par gange - hvor hun har humpet lidt i et par dage, og der har hun bare fået ro.

 

Hvis hun havde slået sig så meget, at hun faktisk lå og pev, så ville jeg have taget hende med til dyrlægen. Både for at få ro i sjælen og være sikker på, at hun ikke havde revet noget over - men også for at finde ud af, om der ikke var noget smertestillende jeg kunne give hende, da min hund ikke skal have ondt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Når der skrives vokseværk, så blinker alle mine lamper....

 

Hvis hunden kun halter en dag eller 2 og det derefter forsvinder,ville jeg ikke gøre noget.

 

Men bliver det ved at vende tilbage, så ville jeg få taget røngentbilleder og på den måde få udelukket ledmus osv....med det samme

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen,

 

Han har "kun" haltet siden i går aftes og det var kun der han peb lidt.

 

Han halter lidt omkring i dag og det generer ham bestemt, men han piber ikke mere.

 

Får han det værre eller jeg fornemmer, at han har meget ondt, så tager vi bestemt afsted til dyrlægen med det samme ellers ser jeg tiden an til mandag.

 

Igen tak for input og svar.

 

V.H.

Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Nu modsiger jeg måske mig selv, men hvis han "blot" småhalter" og ikke piver nu, så ville jeg vente til mandag med dyrlægen.

 

Klart er man i tvivl om et brækket ben eller sprunget korsbånd eller skader i den størrelse, skal man selvfølgelig ikke vente *S*

 

God bedring med ham

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen,

 

Undskylder straks for manglende opdatering, men der har bare været drøn på:oops:.

 

Han fik det gradvist bedre og i løbet af en tre dage haltede han ikke mere, så vi slap for dyrlægebesøg i denne omgang.

 

Vi tror dog, at vi måske har fundet ud af, hvordan han kom til skade - vi opdagede nemlig, at han forsøger at plukke blommer i vores blommetræ(tossede hund;-)) og der hopper han meget højt og ihærdigt, så jeg tror at han evt. er landet forkert ved et sådant forsøg på blommeplukning:engel:.

 

Han elsker nemlig frugt!!!

 

V.H.

Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...