Besvaret December 22, 200916 år comment_282561 Når jeg går ud med mine hunde, for enten at gå en tur eller lege/træne i haven, løber min tæve direkte op i den ene ende af haven og hopper fuldstændig vanvittig op i hækken. Jeg har næsten prøvet alt for at stoppe denne adfærd, men lige lidt hjælper det. Det er lidt af et problem, da det er hækken ind til den sure nabo, som bestemt ikke kan lide hunde Det viser sig så, at det er en solsort, som har valgt at bo i hækken. Den sidder på det samme sted HVER dag – og specielt om aftenen. Det flytter sig ikke, men mindre man puffer lidt til den. Det lyder lidt underligt, men jeg kan faktisk puffe til fuglen om aftenen inden den opdager mig – åndssvage fugl. Nå, men nu hedder rutinen, at jeg må ud og jage den stakkels fugl væk, inden jeg lukker mine hunde ud. Håber fuglen bliver træt af at blive jaget væk på et tidspunkt, så den finder et andet sted at bo Rapporter
Besvaret December 22, 200916 år comment_282575 Åhh nej, stakkels pipfugl, vil du jage den af gårde? Den holder jo reviret til "konen" kommer tilbage fra charterrejse til foråret. Kunne du ikke have line på tøsen når I går ud, så hun/de ikke styrter ned til hækken, så du får stoppet adfærden der? Det er jo veltrænede jagthunde vi taler om... Rapporter
Besvaret December 22, 200916 år comment_282596 Tjaa, ved nærmere eftertanke kan det måske være ok med sådan en pipfugl i hækken. Det er vel en ok distraktion til træningen i haven og jeg kan lære hundene, at en solsort ikke er interessant. Det er vel ikke så ofte man kan finde en solsort, som gider at sidde stille mens man træner Rapporter
Besvaret December 22, 200916 år comment_282600 Tjaa, ved nærmere eftertanke kan det måske være ok med sådan en pipfugl i hækken. Det er vel en ok distraktion til træningen i haven og jeg kan lære hundene, at en solsort ikke er interessant. Det er vel ikke så ofte man kan finde en solsort, som gider at sidde stille mens man træner Nej vel :5up:Hurra for den dovne solsort! Den er vel ikke syg? Rapporter
Besvaret December 22, 200916 år comment_282602 Nej vel :5up:Hurra for den dovne solsort! Den er vel ikke syg? Det finder vi ud af, hvis den ligger på jorden med benene i vejret en dag Nej, jeg tror ikke den er syg. Det kan sagtens flyve og reagerer hurtigt, når jeg puffer lidt til den. Det har stået på i et par uger efterhånden, så man må vel mene, at hvis den er syg i denne kulde, så var den faldet af pinden. Rapporter
Besvaret Marts 19, 201016 år comment_336825 Synes lige jeg ville komme med en update til denne tråd. Efterhånden er solsorten i hækken jo blevet en fast del af ”husstanden”, så vi har fodret og givet den ro mens den hårde vinter har stået på. I går aftes var jeg lige en smut henne og kigge til den – og den ser ud til at trives. Mine hunde er ikke så interesseret i den længere. Dog kan tæven godt finde på at kigge lidt til den, hvis muligheden byder sig Rapporter
Besvaret Marts 19, 201016 år comment_336839 Årh...fedt...en tam solsort...mig ha... KÆLE-SOLSORT:klap: Rapporter
Besvaret Marts 21, 201016 år comment_337819 Hvor er det sødt, at I har Jeres helt egen solsort, og at I sørger for den i denne vinter. :klap: Rapporter
Besvaret Marts 21, 201016 år comment_337970 Det var dog kært - men jeg syntes nu ikke det ligner en solsort? Men sjovt at den er så tam. Mine hunde har også en "kær" beskæftiglse sådan hen på sommeren - for vi har et pindsvin som har valgt at have sin gang i vores have - og ve den for mine beagler viser her at de er beagler De omringer den og Charlie den ældste forsøger at vippe den om på ryggen og det har kostet både dyrlæge besøg (kraftig betændelse i næsen) og vi har måttet pille pindsvine pigge ud af snotten på ham. Nu er det blevet sådan at vi lige skal en tur rundt i haven med lommelygten før beaglerne får adgang til deres toilette lige før vi går i seng. Skulle pindsvinet være der sætter vi ham/hende ud på den anden side af havelågen Heldigvis er sæsonen jo kort så vi overlever det Rapporter
Besvaret Marts 23, 201016 år comment_338900 Tak for kommentarerne @Ina – ja, hunde og pindsvin er ikke altid en god cocktail – men mon ikke dine beagler lærer det på et tidspunkt? Jeg er ganske sikker på, at det er en solsort – når jeg ser den på fodrebrættet, er jeg ikke i tvivl. Måske blitzen fra kameraet har fået den til at se lidt anderledes ud… Rapporter
Besvaret Marts 23, 201016 år comment_338908 Jeg er skid* misundelig, vil osse have en kæle solsort Og sådan en laber dame-solsort MÅ da kunne tiltrække en flot fyr-solsort med suveræn sangstemme totalt win-win :klap: Rapporter