Besvaret Marts 18, 201016 år comment_336323 Jeg syntes at denne fortjente sin helt egen tråd Vær med at stoppe hans udsendelser på Nat. Geo. - skriv under her Redigeret Marts 18, 201016 år af Lonny Rapporter
Besvaret Marts 19, 201016 år comment_336985 Jeg spørg nok meget dumt nu, men... Hvem er han?? Og hvad gør han?? :vedikke: Rapporter
Besvaret Marts 19, 201016 år Forfatter comment_337021 Jeg spørg nok meget dumt nu, men... Hvem er han?? Og hvad gør han?? :vedikke: Du kan kigge lidt på filmene i denne tråd, så kan du selv danne dig et indtryk http://www.hunde-forum.dk/debat/14175-video-med-cesar-milan.html Rapporter
Besvaret Marts 19, 201016 år comment_337219 Nu har jeg været inde og læse en del på specielt 'beyond Cesar Millan', som der linkes til fra underskriftindsamlingen. Her bemærkede jeg, at der i tidens løb åbenbart er sendt et utal af breve til National Geographic vedrørende CMs adfærd. Jeg bemærkede også, at de tilsyneladende aldrig har svaret på nogen af alle disse breve?!? Det er da egentlig temmelig besynderligt, synes jeg: talrige adfærdsbehandlere, trænere og dyreværnsforeninger har kontaktet dem og gjort opmærksom på, at de, sådan lidt groft sagt, promoverer dyremishandling... og de har ikke et pip at sige til deres forsvar/forklaring?! Er der mon nogen der nogensinde har set en udtalelse fra National Geographic, der redegør for, hvorfor de beholder CM... der nu vist er i gang med sin 6. eller 7. sæson? Rapporter
Besvaret Marts 21, 201016 år Forfatter comment_337893 Nu har jeg været inde og læse en del på specielt 'beyond Cesar Millan', som der linkes til fra underskriftindsamlingen. Her bemærkede jeg, at der i tidens løb åbenbart er sendt et utal af breve til National Geographic vedrørende CMs adfærd. Jeg bemærkede også, at de tilsyneladende aldrig har svaret på nogen af alle disse breve?!? Det er da egentlig temmelig besynderligt, synes jeg: talrige adfærdsbehandlere, trænere og dyreværnsforeninger har kontaktet dem og gjort opmærksom på, at de, sådan lidt groft sagt, promoverer dyremishandling... og de har ikke et pip at sige til deres forsvar/forklaring?! Er der mon nogen der nogensinde har set en udtalelse fra National Geographic, der redegør for, hvorfor de beholder CM... der nu vist er i gang med sin 6. eller 7. sæson? Folk ser det, og det er jo nok grunden til de bliver ved med at vise ham... Okay, jeg har skrevet under :shock:!! Ja, det er rimeligt rå sager, og helt uforståeligt at folk kalder dette hundetræning, jeg kalder det vold... Rapporter
Besvaret Marts 21, 201016 år comment_337932 Har lige fået et anfald af ordkløveri, der er ikke tale om hundetræning, men om rehabilitering:-D Rapporter
Besvaret Marts 21, 201016 år comment_337965 Done :5up: Kan se, at 3 Puls har valgt at sende hans udsendelser igen. Denne gang godt nok søndag middag i stedet for primetime lørdag aften. Det hjælper nu ikke på, at jeg sidder og får tårer i øjnene over den behandling Pasha, en aggresiv brun lab får lige nu. Rapporter
Besvaret Marts 21, 201016 år Forfatter comment_338097 Har lige fået et anfald af ordkløveri, der er ikke tale om hundetræning, men om rehabilitering:-D Jeg er egentlig ligeglad med hvad det kaldes, jeg er absolut ikke enig hans måde at gøre det på... Rapporter
Besvaret Marts 21, 201016 år Forfatter comment_338099 Done :5up: Kan se, at 3 Puls har valgt at sende hans udsendelser igen. Denne gang godt nok søndag middag i stedet for primetime lørdag aften. Det hjælper nu ikke på, at jeg sidder og får tårer i øjnene over den behandling Pasha, en aggresiv brun lab får lige nu. Jeg kom også lige til at zappe over på det, men jeg må erkende at der sidder en refleks i mig, som får mig til at zappe videre i samme sekund jeg ser hans ansigt, så jeg så heldigvis ikke hvad det gik ud på... Rapporter
Besvaret Marts 21, 201016 år comment_338116 Ja, det er rimeligt rå sager, og helt uforståeligt at folk kalder dette hundetræning, jeg kalder det vold... Jeg kan slet ikke forstå at folk lader ham røre ved deres hunde ?!?! De er sku ligeså skudt i hovedet som han er!!! Rapporter
Besvaret Marts 21, 201016 år Forfatter comment_338124 Jeg kan slet ikke forstå at folk lader ham røre ved deres hunde ?!?! De er sku ligeså skudt i hovedet som han er!!! Nej, det forstår jeg så heller ikke... Men jeg tror de lader sig forfører af hans berømmelse, og den autoritet han udstråler. Rapporter
Besvaret Marts 29, 201016 år comment_342075 Undskyld..Men er der nogen der kan fortælle mig på skrift hvad er gør..Og hvem han er? (Har dog hørt lidt om ham før..Men?) Rapporter
Besvaret Marts 29, 201016 år comment_342087 Undskyld..Men er der nogen der kan fortælle mig på skrift hvad er gør..Og hvem han er?(Har dog hørt lidt om ham før..Men?) Prøv at kigge filmen i denne tråd samt i denne Du kan kigge lidt på filmene i denne tråd, så kan du selv danne dig et indtryk http://www.hunde-forum.dk/debat/14175-video-med-cesar-milan.html Rapporter
Besvaret Marts 29, 201016 år comment_342099 Mon ikke de har købt en eller anden rettighed, som de så vil udnytte fuldt ud? Godt at man ikke betaler for den kanal mere! Rapporter
Besvaret Marts 29, 201016 år comment_342110 Nu har jeg været inde og læse en del på specielt 'beyond Cesar Millan', som der linkes til fra underskriftindsamlingen. Her bemærkede jeg, at der i tidens løb åbenbart er sendt et utal af breve til National Geographic vedrørende CMs adfærd. Jeg bemærkede også, at de tilsyneladende aldrig har svaret på nogen af alle disse breve?!? Det er da egentlig temmelig besynderligt, synes jeg: talrige adfærdsbehandlere, trænere og dyreværnsforeninger har kontaktet dem og gjort opmærksom på, at de, sådan lidt groft sagt, promoverer dyremishandling... og de har ikke et pip at sige til deres forsvar/forklaring?! Er der mon nogen der nogensinde har set en udtalelse fra National Geographic, der redegør for, hvorfor de beholder CM... der nu vist er i gang med sin 6. eller 7. sæson? De har vist bare et standard svar. Dog Whisperer to Critics: My Techniques Are "Instinctual" Det er et af de mest populære shows og vises i måske 50 forskellige lande. Det har vundet flere priser. Milan støttes og vises frem blandt de kendte - så store som Oprah. Der er så mange penge på alle mulige måder i det program. Også i "merchandise". De vil nok fortsætte med at tjene så mange penge som muligt, og skyde kritikken fra sig ved at udtale sig om at "der findes mange forskellige former for hundetræning/adfærdsbehandling" Man kan eventuelt forsøge at skrive breve til danske medier der sender programmet. Rapporter
Besvaret Marts 30, 201016 år comment_342171 Undskyld..Men er der nogen der kan fortælle mig på skrift hvad er gør..Og hvem han er?(Har dog hørt lidt om ham før..Men?) Cesar Milan er hovedpersonen i et show der hedder The Dog Whisperer på National Geographic. Han har et hundecenter i USA, hvor han rehabiliterer hunde. I showet besøger han normalt en familie der har et problem med deres hund og han viser dem så hvordan hunden kan komme på rette spor igen. Metoden han bruger til at rette op på hunden er et emne for stor diskussion. Hans metoder udspringer fra hvordan han ser hundeflokken, hvor han lægger meget vægt på dominans og hierarki. Metoderne, som han synes er acceptable, er derfor blandt andet: at hunden lægges ned på jorden for at den skal "underkaste sig", at hunden bliver udsat for flooding hvor den presses igennem en situation den har problemer med, og små "bid" markeringer til irettesættelse af hunden som Milan udøver med små hurtige prik med hånden ind i hundens side. osv. Han mener desuden også, og her er jeg enig, at man skal forholde sig roligt, når hunden ikke selv er i stand til at være det. Dette er dog ganske udbredt indenfor hundeadfærd og er ikke "hans opfindelse". Milan har arbejdet med hunde i hundesalon og senere med sit eget center. Han har ingen decideret uddannelse eller lign. i hundeadfærd. Men har lært hvad han kan ved egen erfaring. Der er mange der er i mod Milan fordi han ikke bruger "nyere viden" og de mener han er unødvendig hård mod hunde. Hans viden er meget baseret på alfa ulven og markeret irettesættelse. Nogle af de største ulveforskere og hundetrænere i dag er gået væk fra disse metoder for længst. Rapporter
Besvaret Marts 30, 201016 år comment_342232 Cesar Milan er hovedpersonen i et show der hedder The Dog Whisperer på National Geographic. Han har et hundecenter i USA, hvor han rehabiliterer hunde. I showet besøger han normalt en familie der har et problem med deres hund og han viser dem så hvordan hunden kan komme på rette spor igen. Metoden han bruger til at rette op på hunden er et emne for stor diskussion. Hans metoder udspringer fra hvordan han ser hundeflokken, hvor han lægger meget vægt på dominans og hierarki. Metoderne, som han synes er acceptable, er derfor blandt andet: at hunden lægges ned på jorden for at den skal "underkaste sig", at hunden bliver udsat for flooding hvor den presses igennem en situation den har problemer med, og små "bid" markeringer til irettesættelse af hunden som Milan udøver med små hurtige prik med hånden ind i hundens side. osv. Han mener desuden også, og her er jeg enig, at man skal forholde sig roligt, når hunden ikke selv er i stand til at være det. Dette er dog ganske udbredt indenfor hundeadfærd og er ikke "hans opfindelse". Milan har arbejdet med hunde i hundesalon og senere med sit eget center. Han har ingen decideret uddannelse eller lign. i hundeadfærd. Men har lært hvad han kan ved egen erfaring. Der er mange der er i mod Milan fordi han ikke bruger "nyere viden" og de mener han er unødvendig hård mod hunde. Hans viden er meget baseret på alfa ulven og markeret irettesættelse. Nogle af de største ulveforskere og hundetrænere i dag er gået væk fra disse metoder for længst. Synd at nogen mennesker er sådan! Stakkels dyr? Rapporter