Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Luna er blevet unghund...

Featured Replies

Besvaret

Og det vil sige at hun, ligesom mange andre unghunde, har glemt tidligere tiders lærdom...

Og en af de ting der irriterer mig mest at hun har glemt, er det at gå pænt. Så den sidste uges tid har jeg stoppet hver evig eneste gang hun trak, og mine skuldre er ved at falde af og jeg syntes ikke at se det trænge ind hos Luna...

I dag tænkte jeg så lidt over det, og nåede frem til at da Luna er klikkertrænet, så har hun rigtig god erfaring med at blive belønnet for at gøre det rigtige, men hun er ikke særlig øvet i at forstå det med at blive straffet (stoppe op) for at gøre det forkerte.

Så jeg medbragte en kæmpepose små godbidder og en klikker, og så klikkede jeg så hver evig eneste gang snoren var slap, og efter 20 meter, så havde Luna fanget pointen, og aldrig har hun gået så pænt :klap:

Men det er sjovt som man kan glemme sine tidligere erfaringer, Baldur fattede heller aldrig den der med at stoppe op (måske gør jeg det forkert), men han fangede også straks den med at blive belønnet for at gå korrekt...

Så det er vel egentlig lidt min egen skyld at min skulder gør ondt i dag, hvis jeg bare straks havde gjort hvad jeg tidligere har erfaring med virker, så ville vi måske allerede nu have lært at gå pænt :damn:

Besvaret

:klap:

Det tager jeg lige til mig :blink: Sookie trækker også (som regel) som en hest - og jeg har stoppet og stoppet og gået modsat og drejet rundt osv osv osv - har prøvet at få pengene tilbage for alle de træningstimer jeg har haft med hende, men træneren vil ikke høre på mig :blink:

Besvaret
  • Forfatter
:klap:

Det tager jeg lige til mig :blink: Sookie trækker også (som regel) som en hest - og jeg har stoppet og stoppet og gået modsat og drejet rundt osv osv osv - har prøvet at få pengene tilbage for alle de træningstimer jeg har haft med hende, men træneren vil ikke høre på mig :blink:

:lol:

Jeg prøvede i evigheder med Baldur, og enten var min timing bare ikke god nok, eller også var det bare ikke måden han lærte på, men efter vi gik igang med at belønne for god opførsel, så kunne han gå forbi en kat uden at trække :5up:

Besvaret
Og det vil sige at hun, ligesom mange andre unghunde, har glemt tidligere tiders lærdom...

Velkommen i klubben! :klap:

I sidste uge var Leroy et lille dydsmønster - nu trækker han som en hest, og glemmer at høre efter når der bliver kaldt...

Besvaret
  • Forfatter
Velkommen i klubben! :klap:

I sidste uge var Leroy et lille dydsmønster - nu trækker han som en hest, og glemmer at høre efter når der bliver kaldt...

Jeg vil ikke være medlem af den klub, hvor melder man sig ud igen :cry:

:lol: