Hop til indhold

Diskutionstråd om samarbejde om videoer


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Wow, kringlet tråd-navn...

 

Vi er nogle stykker herinde, der har besluttet at forsøge at gå sammen om at lave nogle videoer om positiv forstærkning.

 

Denne tråd ses mest som en mulighed for os, at debattere ordentligt og uforstyrret, men andre er mere end velkomne, hvis de mener, de har noget godt at bidrage med til projektet, gode idéer eller hjælp fx. :5up:

 

Målet er både at få optaget adfærdsbehandling, alm. træning, opdragelse og lign.

 

Idéerne er langt fra færdigtænkt og derfor denne tråd til at overskueliggøre det :-D

 

Ind til videre ser det ud til, at vi er:

 

bernerazuro: kamerakvinde

Ninjamor: adfærdsbehandler

Miss_menelli: ét styks problemhund. Hjælper med hjemmeside

Korvis: Noget trænings-noget? Dunno, det meldte du ikke noget ud om :-D

Spitz: Hjælper med hjemmeside

 

Vi kan sagtens bruge flere. Lydigheds-freaks, der er nået langt og måske vil fortælle lidt og vise lidt med deres hunde (så folk kan se, hvordan det gribes an og at det kan lade sig gøre). En adfærdsbehandler mere, så det ikke kun er en persons blik på det, kunne nok også være en idé. Og en kameramand mere vil nok heller ikke være værst, selvom det nok gør redigering lidt besværligt... :???: Men det skal vi nok finde ud af, hvis det er :-D

 

Jeg har pt. en youtube-konto, der er åben for pænt meget i forhold til basis, så vidt jeg kan se (jeg er ikke begrænset i tid fx., så vidt jeg kan se - åben for over 15min.). Og derudover udmærket mulighed for at redigere, omrokere, sætte tekst ind på video osv. - dog intet professionelt.

 

Indsætter lige indlæg fra Korvis med lidt mere uddybning af idéer:

 

Tænker at man måske kunne se det fra flere forskellige hundeejeres point of view. Adfærdsbehandlere, hundeinstruktører, udøvere af hundesport (på forskellige plan), "almindelige hundeejere" m.m. Hvordan man bruger positive metoder til at løse problemer og udfordringer indenfor de forskellige områder. Og gerne folk der har prøvet både gamle og de nye metoder.

 

Det kunne også være fedt hvis man kunne "interviewe" nogle af de rigtig gode - vi har jo f.eks. haft danske verdensmestere indenfor både agility og LP (måske også indenfor andre grene, som jeg bare ikke ved.. :oops:), det ville måske kunne veje lidt tungt hvis man kunne få nogle af dem at udtale sig til fordel for positive metoder..?? Bare lidt tankespind...

 

Mht. video og lyd - det kan måske være en god idé at planlægge filmningen sådan at man lægger speak på bagefter, det er meget nemmere at kontrollere end selve optagelyden.

 

Jeg tror ikke man skal være bange for at lave for mange videos. På youtube vælger folk jo i den grad hvad de klikker på. Det bli'r jo af gode grunde nogle kortere klip, da Youtube selv begrænser tiden. Tror også at det er en god idé at både lave kortere og længre klip - ikke alle gider at se en længere video igennem. Kan være godt at tænke på, hvis ét af formålene er at "bare" vække folks interesse.

 

Edit: jo, tror også det kan være en god idé med en separat tråd til emnet!

 

Tilbud fra hunde-forums administrator:

 

Det lyder som et spændende projekt i har gang i.

 

Hvis i mangler hjemmeside til projektet, vil jeg gerne bidrage med html sider her på hunde forum til dette, og evt. et dedikeret forum tilegnet projektet, samt hoste videoerne.

 

Lad mig høre hvis jeg kan hjælpe med hosting :5up:

 

Udkast til præsentation af hjemmeside (redigeres jævnligt):

Denne hjemmeside er opstået i kølvandet på de mange debatter om hundetræning, der er aktuelle for tiden. Formålet med siden er, at udbrede kendskabet til de såkaldte “positive træningsmetoder”, som et alternativ til de gammeldags, tit meget håndfaste og dominansbaserede, trænings- og opdragelsesmetoder, som vi blandt andet ser på TV, gennem Cesar Millans programserien "Hundehviskeren" og på nogle træningspladser.

 

Der eksisterer desværre rigtig mange misforståelser omkring de positive metoder, som vi ønsker at rette op på og derudover skabe forståelsen for grundstammen i metoderne, der bygger på forskningen og videnskaben.

 

Vi, grundlæggerne, er både mennesker, der arbejde med hunde på professionelt plan, dvs. hundetrænere og adfærdsbehandlere, og derudover dedikerede konkurrencemennesker, der med succes træner hundene op til den perfektionisme, der er krævet for at klare hundesportens forskellige prøver. Sidst, men ikke mindst, også familiehundeejeren, der bare ønsker en velfungerende, velafbalanceret og lydig hund i dagligdagen. Netop på grund af vores forskellige baggrund, har vi et bredt erfaringsgrundlag, men med den klare fællesnævner, at vi vil have det sjovt - og vi vil se resultater.

 

Vores idé med hjemmesiden er, at samle videoer, artikler og links på ét sted, så det er nemt og hurtigt at finde information om de positive træningsmetoder - vel at mærke, omhandlende alt fra adfærdsbehandlinger, lydighedstræning, opdragelse og lign.

 

Vi håber på, at denne side med tiden kun vil vokse og blive en guldgrube af informationer, der kan hjælpe folk på vej.

 

Startindlægget vil blive opdateret jævnligt, som vi beslutter osv.

Redigeret af bernerazuro
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 118
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst ThomasTBO

Min bekymring ifm. YouTube versus lokal-tv går på, at klippene bliver for korte. Hvor meget adfærdsbehandling (og ikke mindst adfærdsændring) kan man nå at vise på to et halvt minut (eller hvor længe den slags nu plejer at vare)? Det er fint nok med en konto der kan tage længere klip, men nettet er nu engang et andet medie end tv, hvor man sætter sig hen og ser en udsendelse. YouTube er mindre og mere gnidret (specielt hvis man er nødt til at nedsætte kvaliteten) og det hele er meget flygtigt: klik på et link... hmmm, det lyder kedeligt, næste! Man har ikke ret mange sekunder til at fange folk før de er væk igen... kan det mon lade sig gøre?

 

Ellers synes jeg ideen er rigtigt fin, nettet giver jo potentielt langt flere seere end lokal-tv og korte klip giver mulighed for bedre at 'ramme' den enkelte - men som sagt: jeg er lidt (eller noget) bekymret for det tidsmæssige? Er der nogle der har gjort sig nogle tanker om det?

 

Hvis bare man kan 'trænge igennem' er potentialet ganske enormt (og det gælder både tv og internet). Der er masser af spændende emner at tage fat på, bl.a. det meget vigtige: hvordan forskellige mennesker har skiftet holdning. Hvad fik dem til det? Hvad var deres skepsis og holdt den stik? Hverdagen med hund før og nu... hvordan mærkes det i dagligdagen at man behandler sin hund anderledes end før. Man siger jo hunde gør ting, hvis de tror de kan opnå noget ved det, og det samme gælder jo mennesker: hvad får JEG ud af det? er nok et spørgsmål mange tvivlere stiller sig selv. De har måske en hund hvis 'problemer' er holdt i ave/under kontrol vha. gamle metoder og spørger: hvad får jeg ud af det i forholdet til min hund, hvis jeg sadler om? For ingen tvivl om det er en stor omvæltning - efter mange års hundehold ligger masser af reaktioner og adfærdsmønstre jo på rygraden. Sæt spotlight på den fælles glæde i hverdagen, båndene, sammenholdet, hundens lyst til at følge en osv.

 

For det er jo ikke bare et spørgsmål om at behandle hunden bedre, men så sandelig også at man får mindst lige så meget tilsvarende igen.

 

Nå, det er vist allerede blevet en ordentlig smøre... må hellere stoppe her for denne omgang ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Min bekymring ifm. YouTube versus lokal-tv går på, at klippene bliver for korte. Hvor meget adfærdsbehandling (og ikke mindst adfærdsændring) kan man nå at vise på to et halvt minut (eller hvor længe den slags nu plejer at vare)? Det er fint nok med en konto der kan tage længere klip, men nettet er nu engang et andet medie end tv, hvor man sætter sig hen og ser en udsendelse. YouTube er mindre og mere gnidret (specielt hvis man er nødt til at nedsætte kvaliteten) og det hele er meget flygtigt: klik på et link... hmmm, det lyder kedeligt, næste! Man har ikke ret mange sekunder til at fange folk før de er væk igen... kan det mon lade sig gøre?

 

Det tror jeg du har ret i - Men hvis det nu er muligt at lægge klip ud på omkring 15 minutter, så har man lidt mere at arbejde med.

Jeg tænker at det kan bruges i forhold til at vise f.eks lokal tv klippene og høre om det er noget de har lyst til selv at involvere sig lidt i.

 

Altså små skridt mod et større mål.

 

Mht. til at fange folk, så handler det rigtig, rigtig meget om det indledende minut, og at få sagt og vist noget der fanger dér - Så skal folk nok se resten.

Det er ikke nemt, for det kræver man planlægger både træning, speaking og klipning af filmen godt inden man overhovedet går i gang.

Men det kan lade sig gøre.

 

Ellers synes jeg ideen er rigtigt fin, nettet giver jo potentielt langt flere seere end lokal-tv og korte klip giver mulighed for bedre at 'ramme' den enkelte - men som sagt: jeg er lidt (eller noget) bekymret for det tidsmæssige? Er der nogle der har gjort sig nogle tanker om det?

 

Det er blevet nævnt - Bla. også at oprette en hjemmeside til formålet.

Har ikke nævnt det før, fordi det er evigheder siden jeg har arbejdet med det - Og andre er sikker frygtelig meget bedre til det end mig.

 

Men jeg er uddannet multimedie designer og kan lave hjemmesider og har et domæne liggende som ikke bliver brugt pt. som jeg gerne donere til formålet.

 

Det er lidt et tidsmæssigt problem for mig, at få sat hjemmesiden op, fordi jeg som sagt er håbløst bagefter og ikke kan huske alle koderne længere - Men jeg kan gøre det, hvis ikke andre melder sig, man skal bare påregne noget ventetid :oops:

 

Hvis bare man kan 'trænge igennem' er potentialet ganske enormt (og det gælder både tv og internet). Der er masser af spændende emner at tage fat på, bl.a. det meget vigtige: hvordan forskellige mennesker har skiftet holdning. Hvad fik dem til det? Hvad var deres skepsis og holdt den stik? Hverdagen med hund før og nu... hvordan mærkes det i dagligdagen at man behandler sin hund anderledes end før. Man siger jo hunde gør ting, hvis de tror de kan opnå noget ved det, og det samme gælder jo mennesker: hvad får JEG ud af det? er nok et spørgsmål mange tvivlere stiller sig selv. De har måske en hund hvis 'problemer' er holdt i ave/under kontrol vha. gamle metoder og spørger: hvad får jeg ud af det i forholdet til min hund, hvis jeg sadler om? For ingen tvivl om det er en stor omvæltning - efter mange års hundehold ligger masser af reaktioner og adfærdsmønstre jo på rygraden. Sæt spotlight på den fælles glæde i hverdagen, båndene, sammenholdet, hundens lyst til at følge en osv.

 

Enig og lå og tænkte på det i nat.

Så det er noget der skal ind i klippene på en eller anden måde - Har selv brugt de "gamle" metoder de første par måneder jeg havde Bamse og det forværrede i den grad problemet. Så har selv erfaring med, hvad det vil sige at sadle om.

Men hvis man i praksis kunne vise det og få nogen til at låne en hund ud, som er trænet med de gamle metoder og vise forskellen efter kort tid - For den kommer dælme hurtigt.

Så kan man måske ramme nogle :vedikke:

Tror bare det bliver svært at finde sådan en hund og ejer - Der må folk nok være lidt fremme i skoene i deres respektive klubber og se om de ikke kan finde en der vil være med.

 

For det er jo ikke bare et spørgsmål om at behandle hunden bedre, men så sandelig også at man får mindst lige så meget tilsvarende igen.

 

Præcis - Det mangler faktisk lidt i de udsendelser der bliver vist hvor der arbejdes med de positive metoder - For hvorfor et det lige præcis at man skal bruge dem, fremfor dem man er vant til?

Med en problemhund er der nemmere at argumentere for, end det er i alm. dagligdags træning.

For man kan komme lige så langt med straf, som man kan med klikker på en konkurrencebane, hvis man er dygtig nok til at time sin straf. Man får jo bare en helt anden type hund.

Så det synes jeg også godt man kan inddrage - Altså også alm. træning og ikke "bare" problem adfærd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing
Uh ja, for søren - but how? :hmm:

 

Vi kan jo ikke ligefrem gå rundt med mikrofoner, når det er nødvendigt... Hmm, må lige lege lidt med kameraet også, så jeg lærer dets begrænsninger lidt bedre at kende!

 

Kloge ord er meget velkomne og modtages med kyshånd :-D

 

Ellers kan man nogle gange alliere sig med et mediefagshold på et gymnasium. De har adgang til udstyr, hvor lyden er bedre.

 

Mht størrelser på youtube, kan man dele det op i afsnit 1-2-3 osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min bekymring ifm. YouTube versus lokal-tv går på, at klippene bliver for korte. Hvor meget adfærdsbehandling (og ikke mindst adfærdsændring) kan man nå at vise på to et halvt minut (eller hvor længe den slags nu plejer at vare)? Det er fint nok med en konto der kan tage længere klip, men nettet er nu engang et andet medie end tv, hvor man sætter sig hen og ser en udsendelse. YouTube er mindre og mere gnidret (specielt hvis man er nødt til at nedsætte kvaliteten) og det hele er meget flygtigt: klik på et link... hmmm, det lyder kedeligt, næste! Man har ikke ret mange sekunder til at fange folk før de er væk igen... kan det mon lade sig gøre?

 

Ellers synes jeg ideen er rigtigt fin, nettet giver jo potentielt langt flere seere end lokal-tv og korte klip giver mulighed for bedre at 'ramme' den enkelte - men som sagt: jeg er lidt (eller noget) bekymret for det tidsmæssige? Er der nogle der har gjort sig nogle tanker om det?

 

Hvis bare man kan 'trænge igennem' er potentialet ganske enormt (og det gælder både tv og internet). Der er masser af spændende emner at tage fat på, bl.a. det meget vigtige: hvordan forskellige mennesker har skiftet holdning. Hvad fik dem til det? Hvad var deres skepsis og holdt den stik? Hverdagen med hund før og nu... hvordan mærkes det i dagligdagen at man behandler sin hund anderledes end før. Man siger jo hunde gør ting, hvis de tror de kan opnå noget ved det, og det samme gælder jo mennesker: hvad får JEG ud af det? er nok et spørgsmål mange tvivlere stiller sig selv. De har måske en hund hvis 'problemer' er holdt i ave/under kontrol vha. gamle metoder og spørger: hvad får jeg ud af det i forholdet til min hund, hvis jeg sadler om? For ingen tvivl om det er en stor omvæltning - efter mange års hundehold ligger masser af reaktioner og adfærdsmønstre jo på rygraden. Sæt spotlight på den fælles glæde i hverdagen, båndene, sammenholdet, hundens lyst til at følge en osv.

 

For det er jo ikke bare et spørgsmål om at behandle hunden bedre, men så sandelig også at man får mindst lige så meget tilsvarende igen.

 

Nå, det er vist allerede blevet en ordentlig smøre... må hellere stoppe her for denne omgang ;-)

Der ligger hele film på youtube, de er så bare delt op i afsnit.. Man kunne jo lave det som foreksembel..:

Blabla 1/12

Blabla 2/12

...osv

Link til indlæg
Del på andre sites

et lille pip herfra - er videoerne tænkt som bl.a. alternativ til cecar millan? for så sørg for at få nogle relevante tags på - også tags som millan's fans søger på, ellers kommer de aldrig forbi jer.

 

vil også anbefale jer at lave en ny (fælles) youtube konto med et navn der er nemt at huske, som "dogtraining" "happydog" eller lignende (adressen kommer nemlig til at hedde youtube.com/xxxx)

 

se f.eks. http://www.youtube.com/user/kikopup#g/u for inspiration, hun er ret populær og har også et par små serier.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også at det er en god idé med en helt egen youtubekonto til projektet...

 

Mht. længden af youtubevideos - jeg tror faktisk at det er både godt og skidt. For dem der vil følge et forløb kan man jo lave det i afsnit, à la "xxx, afsnit 1", "xxx, afsnit 2" osv - som også foreslået tidligere. Men jeg tror også at rigtig mange ikke orker at se så lange klip, og så kan det være en god ting med nogle korte men virkningsfulde videos.

 

Jeg tror i det hele taget at man skal lægge ud med nogle korte videos, lidt à la "reklamespots". Så kan man få lidt feedback på dem først, og se om der overhoved er interesse, før man lægger et kæmpe arbejde i større ting...

 

Tags er selvfølgelig supervigtige, ligesom at gøre reklame overalt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne man ikke gøre sådan, at man laver en hjemmeside med online afspilning af længere filer i bedre kvalitet og så youtube klip som reklame (fx bare med en lille fremlægning omkring positiv indlæring,+lille fremvisning af adfærdsvanskelig hunds reaktion - og så en fremvisning af resultatet efter behandlingen)? Hjemmesiden kunne vel bare ligges under en andens som har en i forvejen...

 

Der findes mange tutorials på nettet om emnet, skal ikke udelukke at jeg kunne hjælpe med at lave en simpel hjemmeside med afspiller på. Men jeg har ikke prøvet at lave online streaming før, så hvis der er nogen som har tjek på det i forvejen, ville det nok være nemmere:rolleyes:

Men det kunne da være en sjov udfordring for mig selv og jeg har programmerne både til at lave grafik og kode en side i forvejen på min computer:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne man ikke gøre sådan, at man laver en hjemmeside med online afspilning af længere filer i bedre kvalitet og så youtube klip som reklame (fx bare med en lille fremlægning omkring positiv indlæring,+lille fremvisning af adfærdsvanskelig hunds reaktion - og så en fremvisning af resultatet efter behandlingen)? Hjemmesiden kunne vel bare ligges under en andens som har en i forvejen...

 

Der findes mange tutorials på nettet om emnet, skal ikke udelukke at jeg kunne hjælpe med at lave en simpel hjemmeside med afspiller på. Men jeg har ikke prøvet at lave online streaming før, så hvis der er nogen som har tjek på det i forvejen, ville det nok være nemmere:rolleyes:

Men det kunne da være en sjov udfordring for mig selv og jeg har programmerne både til at lave grafik og kode en side i forvejen på min computer:-D

 

Jo, tror absolut det ville være en god idé med en hjemmeside der kan samle det hele. Jeg er dog ikke sikker på at videokvaliteten er ret afgørende, det vigtigste er nok at kunne fange folk vha. indholdet.

 

Jeg har kontakt til flere der gerne vil være med, hvis der er brug for det. Bl.a en LP-udøver på meget højt plan, der også var med den gang man trænede med de gamle metoder. Tror hun kunne være rigtig god at ha' med, hun har et enormt netværk, og er meget hundekyndig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uuuh, super med idéer :klap:

 

Ja, I har nok ret i, at det vil være bedst med en anden youtube-konto, helt klart. Min tanke var bare, at der på min kan ligge laaaange videoer :lol:

 

Og hjemmeside har jeg også tænkt en hel del på, men er ikke selv i stand til at administrere det så godt, vil jeg tro. Har selv en, men det er absolut ikke noget godt program jeg har, såååh. Men hvis nogle andre kan klare det, så skal vi sq nok finde ud af det :5up:

 

Så Miss_menelli har et domæne (har det et navn? altså www. something.dk - agtigt? For det skal jo helst være noget nogenlunde meningsgivende) og Spitz har evnerne og tiden? Kan det lade sig gøre at kombinere de to ting, så Spitz arbejde med Miss_menellis domæne? Eller bliver det for besværligt, akavet?

 

Jeg har kontakt til flere der gerne vil være med, hvis der er brug for det. Bl.a en LP-udøver på meget højt plan, der også var med den gang man trænede med de gamle metoder. Tror hun kunne være rigtig god at ha' med, hun har et enormt netværk, og er meget hundekyndig.

 

Uh, det ville da være super :5up:

 

Så skal vi bare finde ud af, hvordan og hvorledes med at optage. Gætter på hun bor i Jylland?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så Miss_menelli har et domæne (har det et navn? altså www. something.dk - agtigt? For det skal jo helst være noget nogenlunde meningsgivende) og Spitz har evnerne og tiden? Kan det lade sig gøre at kombinere de to ting, så Spitz arbejde med Miss_menellis domæne? Eller bliver det for besværligt, akavet?

 

Det ville sagtens kunne lade sig gøre, hjemmesiden kan jo bare laves helt færdig inden man ligger den op, det kan hun også selv gøre (hvis nu hun har noget privat liggende på sin konto eller ikke er tryg ved at give koden til en fremmed:mrgreen:).

 

Skal altså med det samme sige jeg ikke er specielt god eller noget, men tid det har jeg masser af og jeg har lavet et par sider før som fungerede :genert:

 

Hvis jeg skulle lave den, ville det nok blive noget helt simpelt som det her (altså det er selvfølgelig bare en skitse):

[media]http://www.hunde-forum.dk/members/spitz-albums-billeder-picture19071-hjemmeside-positiv.jpg[/media]

 

Så skal der bare besluttes hvor mange undersider der skal være (så få som muligt 3, max 4 tror jeg er bedst), hvilke farver der skal bruges og nogen søde billeder som vi har copyright til (med positive motiver af glade hunde med græs og blå himmel i baggrunden:engel:)..

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skal vi bare finde ud af, hvordan og hvorledes med at optage. Gætter på hun bor i Jylland?

 

Nix, her på Fyn. Vi kan begge filme, redigere og ta' billeder, så vi kunne måske være sådan en slags Fyns-team..? :vedikke: Jeg tror at vi to sammen kender rigtig mange af de fynske hundefolk, så hvis vi bare får lagt hjernerne i blød kunne vi nok få disket op med lidt af hvert, dvs. et meget bredt udsnit af "hundefolk".

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ville sagtens kunne lade sig gøre, hjemmesiden kan jo bare laves helt færdig inden man ligger den op, det kan hun også selv gøre (hvis nu hun har noget privat liggende på sin konto eller ikke er tryg ved at give koden til en fremmed:mrgreen:).

 

Skal altså med det samme sige jeg ikke er specielt god eller noget, men tid det har jeg masser af og jeg har lavet et par sider før som fungerede :genert:

 

Hvis jeg skulle lave den, ville det nok blive noget helt simpelt som det her (altså det er selvfølgelig bare en skitse):

[media]http://www.hunde-forum.dk/members/spitz-albums-billeder-picture19071-hjemmeside-positiv.jpg[/media]

Så skal der bare besluttes hvor mange undersider der skal være (så få som muligt 3, max 4 tror jeg er bedst), hvilke farver der skal bruges og nogen søde billeder som vi har copyright til (med positive motiver af glade hunde med græs og blå himmel i baggrunden:engel:)..

 

Okaaayy, det er så måske lige simpelt nok - jeg kan nemlig ikke se noget som helst... ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det er et super godt initiativ. :5up:

 

Jeg sidder lidt og tænker på, om I har gjort jer tanker om hvilket publikum, I gerne vil nå ud til?

 

Er det unge? ældre? gamle?

 

Den tatoverede kantinedame med "dræberhunden"?, den søde gamle dame med den overbeskyttende terrier, bikeren med strejferen? Folk der allerede er godt i gang med at træne hunde eller noget helt andet?

 

Det er jo lidt forskelligt hvad der fanger hvem. Om folk er til det søde, det sporty, det aktionfyldte, knitter og læder eller gamle gummistøvler. :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det er et super godt initiativ. :5up:

 

Jeg sidder lidt og tænker på, om I har gjort jer tanker om hvilket publikum, I gerne vil nå ud til?

 

Er det unge? ældre? gamle?

 

Den tatoverede kantinedame med "dræberhunden"?, den søde gamle dame med den overbeskyttende terrier, bikeren med strejferen? Folk der allerede er godt i gang med at træne hunde eller noget helt andet?

 

Det er jo lidt forskelligt hvad der fanger hvem. Om folk er til det søde, det sporty, det aktionfyldte, knitter og læder eller gamle gummistøvler. :slem:

 

Selvfølgelig er det med i overvejelserne. Og jeg tror vi hver især kan diske op med et så bredt udsnit, at der ender med at være noget for alle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det er et super godt initiativ. :5up:

 

Jeg sidder lidt og tænker på, om I har gjort jer tanker om hvilket publikum, I gerne vil nå ud til?

 

Er det unge? ældre? gamle?

 

Den tatoverede kantinedame med "dræberhunden"?, den søde gamle dame med den overbeskyttende terrier, bikeren med strejferen? Folk der allerede er godt i gang med at træne hunde eller noget helt andet?

 

Det er jo lidt forskelligt hvad der fanger hvem. Om folk er til det søde, det sporty, det aktionfyldte, knitter og læder eller gamle gummistøvler. :slem:

 

 

Mon ikke det er bedst bare at holde sig til en simpel præsentation af hvad man kan opnå med positive trænings metoder og agumenter imod de gammeldags metoder?

 

Tror man skal passe på med at lave en alt for snæver målgruppe, men jeg synes det skal være skrevet på en måde så alle kan være med, også (især) dem som aldrig har åbnet en bog om træning eller psykologi.

Og så tror jeg det er meget vigtigt at fokusere på resultaterne da det vist er det som folk ellers kritisere de "bløde" metoder for ikke at gøre?

Og at resultatet bliver bedre og mere holdbare når man bruger tid på at indlære en bestemt adfærd ordentligt, istedet for bare at undertrykke noget andet?

 

Passe på med at bruge agumenter som "du får en gladere hund", men mere "du gør det nemmere for dig selv!".

 

Måske lave siden som et sted man kan henvise til hvis man ryger i diskussion, man kunne også samle en masse link til relevante artikler, det krænker jo ingens rettigheder, så længe man ikke ligger teksten direkte ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke det er bedst bare at holde sig til en simpel præsentation af hvad man kan opnå med positive trænings metoder og agumenter imod de gammeldags metoder?

 

Tror man skal passe på med at lave en alt for snæver målgruppe, men jeg synes det skal være skrevet på en måde så alle kan være med, også (især) dem som aldrig har åbnet en bog om træning eller psykologi.

Og så tror jeg det er meget vigtigt at fokusere på resultaterne da det vist er det som folk ellers kritisere de "bløde" metoder for ikke at gøre?

Og at resultatet bliver bedre og mere holdbare når man bruger tid på at indlære en bestemt adfærd ordentligt, istedet for bare at undertrykke noget andet?

 

Passe på med at bruge agumenter som "du får en gladere hund", men mere "du gør det nemmere for dig selv!".

 

Måske lave siden som et sted man kan henvise til hvis man ryger i diskussion, man kunne også samle en masse link til relevante artikler, det krænker jo ingens rettigheder, så længe man ikke ligger teksten direkte ud.

 

Det er sådan jeg også forestiller det. Absolut fokusere på positive metoder, og faktisk prøve på at være så lidt "anti-andre-metoder" som muligt.

 

Synes også man skal prøve at ramme så bredt som muligt, og er helt enig i det med at bruge et sprog som alle kan forstå. Bli'r det for teknisk, videnskabeligt og kompliceret, så vil de uerfarne springe fra. Derimod kan en "letlæst" artikel læses af alle, også af professionelle hundefolk...

 

Er også helt enig i det med at undgå alt for meget "hippie-dyreelsker-gladhund-argumenter", det gi'r nemt et forkert billede af de positive metoder, som værende blødsødne og helt uden grænser...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ville sagtens kunne lade sig gøre, hjemmesiden kan jo bare laves helt færdig inden man ligger den op, det kan hun også selv gøre (hvis nu hun har noget privat liggende på sin konto eller ikke er tryg ved at give koden til en fremmed:mrgreen:).

 

Skal altså med det samme sige jeg ikke er specielt god eller noget, men tid det har jeg masser af og jeg har lavet et par sider før som fungerede :genert:

 

Hvis jeg skulle lave den, ville det nok blive noget helt simpelt som det her (altså det er selvfølgelig bare en skitse):

[media]http://www.hunde-forum.dk/members/spitz-albums-billeder-picture19071-hjemmeside-positiv.jpg[/media]

 

Så skal der bare besluttes hvor mange undersider der skal være (så få som muligt 3, max 4 tror jeg er bedst), hvilke farver der skal bruges og nogen søde billeder som vi har copyright til (med positive motiver af glade hunde med græs og blå himmel i baggrunden:engel:)..

 

Hm, synes jeg har svært ved at se, hvordan det vil ende ud fra det der - tænker umiddelbart, at det ser VIRKELIG simpelt ud og måske så simpelt, at folk (jeg kan selv havde tendens til det) tænker, at når der er så basis, kan det ikke være voldsomt fedt/godt indhold.

 

Sådan, førsteindtryksagtigt (lider jeg i hvert fald meget under).

 

Imo tænker jeg, at vi skal have:

 

En forside - indeholdende præsentation af siden + links til undersider..

 

En afdeling til vidoer (måske delt op efter kategori: adfærdsbehandling, træning, opdragelse)

 

En afdeling, hvor der bliver fortalt lidt om formålet med siden.

 

En afdeling til gode links.

 

 

Som en start-agtigt. Tænker, det er ikke for meget, men meget passende - vil give et rimelig indtryk af siden og samtidig overskueligt og brugervenligt?

 

Nix, her på Fyn. Vi kan begge filme, redigere og ta' billeder, så vi kunne måske være sådan en slags Fyns-team..? :vedikke: Jeg tror at vi to sammen kender rigtig mange af de fynske hundefolk, så hvis vi bare får lagt hjernerne i blød kunne vi nok få disket op med lidt af hvert, dvs. et meget bredt udsnit af "hundefolk".

 

Ok - jeps, flere teams er nok en RIGTIG god idé :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm, synes jeg har svært ved at se, hvordan det vil ende ud fra det der - tænker umiddelbart, at det ser VIRKELIG simpelt ud og måske så simpelt, at folk (jeg kan selv havde tendens til det) tænker, at når der er så basis, kan det ikke være voldsomt fedt/godt indhold.

 

Sådan, førsteindtryksagtigt (lider jeg i hvert fald meget under).

 

Imo tænker jeg, at vi skal have:

 

En forside - indeholdende præsentation af siden + links til undersider..

 

En afdeling til vidoer (måske delt op efter kategori: adfærdsbehandling, træning, opdragelse)

 

En afdeling, hvor der bliver fortalt lidt om formålet med siden.

 

En afdeling til gode links.

 

 

Som en start-agtigt. Tænker, det er ikke for meget, men meget passende - vil give et rimelig indtryk af siden og samtidig overskueligt og brugervenligt?

 

 

 

Ok - jeps, flere teams er nok en RIGTIG god idé :5up:

 

Hvad kunne gøre det bedre?:-D

De fleste sider er jo bygget op på den måde med en index (for-)side og så nogen undersider, en menu i toppen som på den skitse, eller også i siden så man kan navigere rundt mellem siderne?

Synes det lyder rigtig fornuftigt med de "overskrifter" du nævner:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad kunne gøre det bedre?:-D

De fleste sider er jo bygget op på den måde med en index (for-)side og så nogen undersider, en menu i toppen som på den skitse, eller også i siden så man kan navigere rundt mellem siderne?

Synes det lyder rigtig fornuftigt med de "overskrifter" du nævner:-)

 

Ok, ja, som sagt syntes jeg bare, at det var svært at se på din skitse, hvordan det præcist ville komme til at se ud :genert:

 

Men så vidt jeg forstå på dig, så vil det blive noget ala det her (blev lige stablet sammen på et kvarter ca., derfor det er lidt vrøvlet :mrgreen:)

 

positivmotivation

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...