Hop til indhold

"Så jeg det, jeg tror jeg så" Ja det gjorde du


Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

På en af de lange gå turene i weekenden gik vi sammen med 3 andre hunde og ejere, 1 berner og to jagthunde. Berneren ligger sig med en pind, lexus går og snuser, de to jagthund løber oppe på en skråning....Jagt hundene får øje på berneren som ligger og tygger i den pind, de komme ned i fuld fart og det ser ud til at de er ved at rotte sig sammen om berneren...De deler sig og kommer mod berneren fra to sider. Lexus løber hen stiller sig hos berneren som stadig ligger ned, men ser sig lidt nervøst eller usikker til siderne hvor de to "bøller" kommer fra... ca 4-5 meter inden hundene når frem til berneren sætter de farten ned og begynder at snuse i græsset...Berneren rejser sig og lusker lidt væk og ligger sig igen med binden, lexus bliver ståenden ligesom om han vil sige "ok i to nu opføre i jer pænt"

Jagthundenes ejer spørger mig om han lige havde set det han trode han så, at lexus passer på berneren. Ja siger jeg, jeg ret sikker på det var det du så:blink:

 

Hvad mener i???

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også Lexus passede på Berneren og jeg synes efterhånden vi har set utallige eksempler på, at Lexus bare ikke vil have, at nogle bliver trynet. Lidt sjov adfærd...ligger det til racen eller er det bare Lexus, der sådan lige holder lidt orden i rækkerne ?

De DdBer jeg har været sammen med her og andre steder stopper normalt en konflikt inden den kommer igang.

Der hvor vi har lexus fra, er Lexus' mor Seven "alpha" og hun går imellem hvis der er påtræk til konflikt og det er nok. Men er seven ikke i nærheden overtager Nocca, hun er lidt en bitch. Hun er meget fremme i skoene, hun snapper ud efter ballademagerne, uden dog nogen sinde at have bidt en anden hund, de flokke jeg har set i tyskland, holland og Frankrig gør det sammen, med at gå imellem. Så ja jeg vil tro det er meget normal adfærd for racen

Link til indlæg
Del på andre sites

Han passede da på berneren! Han er godt nok en sød hund.

 

Det er sjovt de hunde som har det der træk, vi mødte på et tidspunkt en eller anden stor, meget flot, sølvgrå hanhund, han havde kun lige hilst på Buddha da der kom en anden hund løbende hen for også at snuse til ham - vrouuuw sagde den sølvgrå, og jagede den anden hund væk :lol: Den skulle ikke lugte til Buddha nej.

Ejeren sagde at det gjorde den tit med hvalpe, den følte ligesom at den skulle passe på dem :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop

Desværre er det et træk som også ofte skaber ballade, når flere hunde er samlet. Det har jeg set mange eksempler på. Så helt ærligt fortrækker jeg hunde der ikke opfører sig sådan, selvom det måske er meget "sødt".

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bellapigen

Hvor sødt :klap:

 

Min Bella er altid den hund der ligger på ryggen og underkaster sig.

Hun vil så gerne lege, men hvis der er det mindste dominans, så ligger hun bare som en karklud.

 

Men hvis hendes søster er med er der ingen problemer.

For hvis nogen "mobber" Bella, så siger søs fra, så Bella kan lege videre.

Det er vildt sødt at se og rart at vide at der er en der passer på min hund :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Desværre er det et træk som også ofte skaber ballade, når flere hunde er samlet. Det har jeg set mange eksempler på. Så helt ærligt fortrækker jeg hunde der ikke opfører sig sådan, selvom det måske er meget "sødt".

Der hvor det går galt, er det ikke når hundenes ejer begynder at blande sig ved at gå mod hundene og uddeler "nej" og alle mulige komandoer i disse små optrin.

Jeg har set på to optin til rigtig ballade hvor lexus var involveret og disse to optrin kunne han ved det ene(hanhund humper lexus for 20.gang på 10minutter, lexus vælter hunden og står over den) have valgt at lukke kæberne sammen om halsen på den anden hund. Men han VALGTE at lade hunde gå efter underkastelse. Den dag idag løber de glade sammen og leger fangeleg og der er aldrig optræk til noget overhovedet.

Det andet optrin skubbede han hunden der stor over en hundeven væk, og der valge han ikke at gøre mere udaf det efter vennen var kommet på benene.

 

Jeg vil ikke kalde det sødt. Jeg vil kalde det en adfærd der er imponerende at se på.

 

Jeg fortrækker helt klar at lexus hjælper en hund i knibe ved at stille sig i vejen for en angriber frem for at alle står handligs lammet medens en hund bliver flået fra hinanden. Det er jeg seriøst bange for ville være sket ved tilfældet med hundevennen

Link til indlæg
Del på andre sites

Han har helt klart stillet sig imellem og med sin selvsikkerhed været den der havde Power nok til at give signal med sit kropsprog - "lad være... det er værst for jer selv" og de to andre var koge nok til at fatte vinket med vognstangen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...