Hop til indhold

Det havde jeg aldrig troet...


Gæst mariel-j
 Share

Recommended Posts

Gæst mariel-j

Da Zeus begyndte at være en stor hund begyndte han at gø meget.

 

Han kunne finde på at gø af:

 

- Folk, der gik forbi huset. Dem der bor overfor blev også gøet af, hvis de stod over i deres indkørsel, mens vi kom ud på gaden.

- Andre hunde, når vi mødte dem på gaden (dog ikke alle hunde, men det skete, at han gøede af andre)

- Andre dyr, især store dyr. Heste var dræbermaskiner, og den fik ikke for lidt, når vi gik forbi sådan en.

- Mennesker, der afvigede lidt fra normen (fx. ved at gå med en paraply el. en kuffert, el. hvis nogle gik lidt underligt.)

- Når dørklokken ringede (dette gør han endnu :oops:)

- Mange hunde på én gang fik ham i det røde felt (det gør det tildels stadig, men også her er der fremskidt).

 

Hans gøen var/er aldrig ondt ment, men simpelthen et udtryk for, at han var/er usikker. Han logrer tit med halen samtidig med at han gøer.

 

Vi fik fat i en adfærdsbehandler for at komme vores problem til livs. I dag, kun 4 mdr efter har vi en helt anden hund.

 

Nu gøer han sjældent af andre hunde (medmindre der er mange), og aldrig af mennesker. Folk på gaden får lov at gå pænt forbi, uden noget ballade, og det er med eller uden paraply.

 

I dag hilste vi pænt på en hest... Havde det været for 4 mdr siden, så han han stået med vægten på bagbenene, og så havde den ellers fået på alle tangenter.

 

Så jeg må indrømme, at jeg troede ikke, at dette nogensinde skulle være muligt. Vi har mere end opfyldt målet, hvad angår heste. Altså mit mål var jo bare, at vi skulle kunne gå forbi dem uden at gø... Men at vi, som her på filmen, skulle kunne snuse interesseret til en hest... Ja, det havde jeg aldrig troet.

Han bliver lidt forskrækket, da den stikker hovedet helt hen til ham mens han snuser, men han hverken knurre eller gøer...:banan: Inden jeg fandt telefonen frem for at optage havde de stået snude mod mule og hilst pænt på hinanden. :lun:

 

Det var lige lidt glæde herfra, da vi bare havde sådan en god gåtur i dag, hvor vi stødte på flere ting, som han "normalt" ville have gøet af.

 

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...