Hop til indhold

Hej, min hund slikker alt, hele tiden?

Japansk-Bella
 Share

Recommended Posts

hej, min tæve på lidt over et år, har den her vane med at slikke alting fx mine hænder, arme, hende selv, min seng (som hun også sover i), min hovedpude, og resten af familien. Nogen der har en ide om hvorfor hun gør det?:hmm:

Mvh Sascha:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm! Hun har vel god smag??:-D

Nogle hunde gør bare mærklige ting,min f.eks,skal have alt i munden. Lige fra blade til snegle!

Til at starte med trode jeg det var fordi han jo er hvalp og skal jo lære verden at kende. Men han gør det stadig,også selvom at han absolut ikke kan lide de ting han samler op.

Men du kan jo prøve at aflede hende med lidt god leg istedet,det gør jeg,det virker nogelunde.

God fornøjelse.:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, lyder som Møffe! :mrgreen:

Han slikker også alt, gulvet, bordben, fingre, gulvtæppe, you name it...

Jeg tror på, at det er fordi jeg er indehaver af en absolut kronisk hvalp, der bliver nød til at samle selv den mindste lille ikke-synlige-plet mad-af-en-eller-anden-art rest op, som er blevet spilt eller hvis en ting bare har sumlet en masse spændene dufte - vores marmorbord smager eksempelvis hammer godt, det bliver slikker dagligt! Men altså... Det værer sig rester af sved, mad eller hvad det nu kan være. Lige pludselig mens han ligger og hviler, kan man hører, at han begynder at snuse.. Og så begynder han at slikke..

I starten accepterede jeg det, tænkte, at det nok bare var en hvalpe-ting, verden er jo ny og alt skal undersøges... Men det blev ved og nu forsøger jeg altså at stoppe ham. Det er ikke lykkedes endnu, men han stopper da heldigvis, når man siger "nej" - men det forhindrer ham ikke i at genoptage handlingen, møghvalp :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Hmmm! Hun har vel god smag??:-D

Nogle hunde gør bare mærklige ting,min f.eks,skal have alt i munden. Lige fra blade til snegle!

Til at starte med trode jeg det var fordi han jo er hvalp og skal jo lære verden at kende. Men han gør det stadig,også selvom at han absolut ikke kan lide de ting han samler op.

Men du kan jo prøve at aflede hende med lidt god leg istedet,det gør jeg,det virker nogelunde.

God fornøjelse.:vinken:

Pas på med snegle, jeg har læst at hjerteorm smitter gennem bla. snegle.

-------------------------------------------------

Til trådstarter

Mimi slikker også meget, på mig, på sengen, på min pude osv. Jeg har så ikke gjort noget ved det, da jeg synes det er rigtigt godt for mit selvværd at Mimi åbenbart finder mig så lækker :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites