Gæst Sitto Skrevet Marts 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Marts 8, 2008 Hm, pt har jeg hundene forsikret i Topdanmark. Dem er jeg meget tilfredse med, men fordi de kun dækker til hunden er 10år, har jeg valgt at skifte. I december sendte jeg papire ind til Alm. Brand og jeg havde flere gange snakket i telefon med dem, for at være helt sikker på de ordner flytningen fra Topdanmark osv. Først fik jeg afvide at fik de papirene i December ville de kunne flytte Sittos forsikring til dem fra januar 08 og Kencys fra juli 08. Men jeg modtog ingen papire i starten af januar, så jeg ringede. Den ville blive flyttet fra februar - okay fair nok, der kan jo være sket noget så det er blevet forsinket osv. men nu har de altså udskudt det først til marts og nu til april - nu er min tålmodighed altså ved at være opbrugt meget snart! Mest af alt fordi de ikke fortæller noget - jeg ved det kun fordi JEG ringede til dem! Overvejer Dyrekassen DK i stedet for måske.. Kan man annullere sådan en flytning, og blive hos sit gamle forsikringsselskab? Ihvertfald indtil videre.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Marts 8, 2008 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2008 Ej det er da for dårligt. Da jeg skiftede fra dyrekassen til alm brand gik det fint stærkt. Ingen problemer der. Ved ikke om der kommer et eller andet gebyr på hvis du annullerer overflyttelsen. Tror godt du kan vælge dyrekassen istedet, bare vær opmærksom på at selvrisikoen er 530kr istedet for de 300kr ved alm brand Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret Marts 9, 2008 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2008 Ej det er da for dårligt. Da jeg skiftede fra dyrekassen til alm brand gik det fint stærkt. Ingen problemer der. Ved ikke om der kommer et eller andet gebyr på hvis du annullerer overflyttelsen. Tror godt du kan vælge dyrekassen istedet, bare vær opmærksom på at selvrisikoen er 530kr istedet for de 300kr ved alm brand Ja, jeg synes også det er for dårligt! Må jeg spørge hvorfor du skiftede til Alm. Brand fra dyrekassen DK? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tinka Besvaret Marts 9, 2008 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2008 Vi har også vores hunde forsikret hos Alm. brand. Tror det er noget med at de er billigere og for det meste har styr på tingene. Men vil ærligt indrømme at min mor også var ude af sit gode skind da de aldrig meldte tilbage da vi skulle havde forsikret hund nummer 2. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Marts 9, 2008 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2008 Det lyder godt nok mærkeligt :? Meget dårlig service. Da vi skulle melde Pero ind gik der ikke mere end et par dage! Men han skulle selvfølgelig også bare have oprettet en forsikring, ikke flytte forsikringsselskab. Forresten er grunden til at jeg valgte Alm. Brand den lave selvrisiko. Dyrekassens er vist 500-et-eller-andet og så skal der altså noget til før det kan svare sig at sende en regning ind. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Marts 9, 2008 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2008 Ej det er da for dårligt. Da jeg skiftede fra dyrekassen til alm brand gik det fint stærkt. Ingen problemer der. Ved ikke om der kommer et eller andet gebyr på hvis du annullerer overflyttelsen. Tror godt du kan vælge dyrekassen istedet, bare vær opmærksom på at selvrisikoen er 530kr istedet for de 300kr ved alm brand Ja, jeg synes også det er for dårligt! Må jeg spørge hvorfor du skiftede til Alm. Brand fra dyrekassen DK? Pga den lavere selvrisiko... Hvis Oscar får dårlige ører og jeg får en regning på 6-700kr med hjem, så kan det svare sig at sende den ind til alm brand, men ikke til dyrekassen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret Marts 9, 2008 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2008 Ja Alm Brand har nemlig lav selvrisiko. Men de 500 hos Dyrekassen DK er også en lille selvrisiko i forhold til TopDanmarks selvrisiko, som ligger på 797 kr. Så der skal regningen altså ligge på ja, de 1000 kr næsten før det kan betale sig at sende regningen ind til dem. Men på mandag vil jeg ringe til Alm. Brand igen og høre. Så ser jeg om jeg bliver der eller ej. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret Marts 9, 2008 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2008 Det lyder som rigtig dårlig service. Kan godt forstå du bliver meget irriteret. Jeg har selv skiftet fra dyrekassen Danmark til Alm brand for et par år siden, men da var der ingen problemer, og de ordnede alting. Underligt at der kan være så stor forskel. Jeg håber de kan tage sig lidt sammen så du kan blive meldt ind. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret Marts 11, 2008 Rapporter Share Besvaret Marts 11, 2008 Så har vi haft fat i Alm. Brand og de vil sende papire som skal sendes tilbage med underskrift og så bliver forsikringsskiftet annulleret! Bagefter ringede jeg til TopDanmark, da jeg gerne ville være helt sikker på at hundenes forsikringer bare kører videre som før, ham jeg snakkede med sagde at Alm. Brand havde sagt til TopDanmark at forsikringerne skulle stoppes pr 1. juli 08 og pr 1. september 08. Grrr.. Nej, jeg er træt af Alm. Brand! Men han var sød og meget hjælpsom og sagde at når jeg fik annulleringspapirene fra Alm. Brand skulle jeg ringe til TopDanmark, så kunne vi finde ud af det, for han sagde jeg skulle jo ikke have flere forsikringer end højest nødvendigt - nej, det vil jeg helst ikke! :wink: Men jeg har besluttet mig for ikke at skifte til Dyrekassen DK eller andet - jeg bliver hos TopDanmark. Dem føler jeg mig mest tryg ved. Ja, de dækker kun til hunden er 10 år og selvrisikoen er på knap 800 kr, men tilgengæld dækker de ikke kun 80% af beløbet som fx Alm. Brand. Når mine hunde bliver 10 år (sitto bliver det jo først) så er jeg fyldt 20 år, og skulle gerne tjene flere penge end jeg gør nu :wink: og så gør det ikke noget at dyrlægeregningerne kommer til at stå for egen konto. Bare lige en lille opdatering herfra. 8) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts