Hop til indhold

sjove eksempler på hunde udklædning


Gæst densoedelilleperson
 Share

Recommended Posts

jeg kan godt se at den grønne ser tung ud. og det er måske lidt i overkanten. men jeg kan ikke lade være med at synes det ser rigtig sødt ud :klap:

det lyder også sødt med t shirt. smart at det afholder hende fra at pille ved stingene :5up:

 

Jeg må indrømme at jeg har svært ved at se det søde i den grønne ;-) Den første synes jeg tilgengæld er ret sjovt fundet på :5up: Og hvis hunden har lært at bære noget på ryggen, så er den heller ikke generet af det, hvis ellers det sidder ordentligt :-D

 

Hun er i hvert fald bedre tjent med en T-shirt end en skærm :mrgreen: Så hun har rendt i "nattøj" hele døgnet i den sidste uge :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Jeg synes ikke det er direkte synd for hundene.. Det gør jo ikke ondt på dem...

 

Men jeg synes at det virker meningsløst og som noget der udelukkende er til ejernes fornøjelse. Jeg kunne finde på at klæde min hund ud til fastelavn eller iklæde hende pink strutskørt... Min grænse går ved dækner for at holde dem varme, sko hvis de har skåret fødderne eller et tætsiddende alternativ til en skærm hvis hunden har fået sting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke det er direkte synd for hundene.. Det gør jo ikke ondt på dem...

 

Men jeg synes at det virker meningsløst og som noget der udelukkende er til ejernes fornøjelse. Jeg kunne finde på at klæde min hund ud til fastelavn eller iklæde hende pink strutskørt... Min grænse går ved dækner for at holde dem varme, sko hvis de har skåret fødderne eller et tætsiddende alternativ til en skærm hvis hunden har fået sting.

 

Jeg tror at du har tabt et "ikke"?? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst densoedelilleperson

hvis jeg havde en hund kunne jeg godt finde på at klde den ud. ikke i noget irritabelt som det grønne kostume. men for eksempel pave kostumet ser jeg ikke noget galt i og det ser sjovt ud. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis jeg havde en hund kunne jeg godt finde på at klde den ud. ikke i noget irritabelt som det grønne kostume. men for eksempel pave kostumet ser jeg ikke noget galt i og det ser sjovt ud. :-D

 

Hvis hunden selv synes at det er sjovt, så er det også fint nok :5up: Men det kommer nok lidt an på hvad det er. Selv om Noomi har været ok med T-shirt så havde jeg store problemer med hende sidste år da vi skulle have taget julebilleder og hun skulle have sådan et par rensdyrhorn på :mrgreen: Hendes ansigtsudtryk siger vist alt :lol: se selv:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hunden selv synes at det er sjovt, så er det også fint nok :5up: Men det kommer nok lidt an på hvad det er. Selv om Noomi har været ok med T-shirt så havde jeg store problemer med hende sidste år da vi skulle have taget julebilleder og hun skulle have sådan et par rensdyrhorn på :mrgreen: Hendes ansigtsudtryk siger vist alt :lol: se selv:

 

Haha - de rensdyrhorn blev vist ikke siddende specielt længe :shock: Ikke et hit hos hende :stupid:

 

Min mening er at en hund er en hund og hunde går ikke med tøj :S

Men når det er sagt, så er der formildende omstændigheder.

Hvis en hund fryser om vinteren, så er det fint at give et dækken på. Men på hundens præmisser - hvis den ikke kan lide at have det på, så skal man langsomt lære den at værdsætte det.

Vi har nogle små pyntetørklæder til Lumi, som hun har på en sjælden gang imellem. Hun lægger slet ikke mærke til hun har det på, det føles jo nok bare som når hun har halsbånd på.

 

Og hun ser godt nok sød ud med det - må jeg indrømme :lun:

Men det er også det eneste "pynt" jeg vil give hende på. Hun skal nødig ligne en Paris Hilton hund :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

:damn::evil:det er sku for meget, hvad tænker de hundeejer da på :hmm:hvis de tænker er det sku kun på dem selv :damn:og ikke på de arme hunde:damn::evil::megaked::evil:.der er i orden hvis man bruger dækner til dem :evil:men da ikke fastelavmstøj:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst densoedelilleperson

det her er for galt.

[media]

[/media]

 

det her er den slags hunde kostumer jeg ikke kan lide. det er jo helt forfærdeligt for hunden at den skal have det der forfærdelige på :(

 

det ser jo grimt ud? :damn:

Redigeret af densoedelilleperson
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst densoedelilleperson
:damn::evil:det er sku for meget, hvad tænker de hundeejer da på :hmm:hvis de tænker er det sku kun på dem selv :damn:og ikke på de arme hunde:damn::evil::megaked::evil:.der er i orden hvis man bruger dækner til dem :evil:men da ikke fastelavmstøj:evil:

 

jeg tror altså der er mange hunde der ikke tager det så tungt hvis den skal gå rundt med en underlig hat i en times tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

efter min mening skal hunde ikke have tøj på eller andet,

 

de er ikke bamser eller dukker

 

jeg kan ikke se det søde i en hund der er i udklædnings tøj, det er jeg dybt modstander af og kan ærligtalt ikke se hvad det skal gøre godt for

 

en hund er en hund ikke en bamse elle dukke,har man et behov for at klæde sin hund ud så køb en tøjbamse hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også det tager overhånd nogen gange, og bryder mig især ikke om når hunden kun er en "dukke". Men nogle hunde ser rent faktisk ud til at nyde, at blive "udstillet" med fint tøj på! :shock: :hmm:

 

Jeg var imod hunde med mennesketøj på da vi fik Mio, men jeg må indrømme, at jeg som Nollike, godt kan finde på, at give Mio lidt accessories på til sæsonbilleder - For de kan altså se så kære ud! :engel:

Han bliver dog ikke så vild som Noomi - dejlige farlige Noomi :lun::lol:

 

Et par af Mio - ikke de bedste, men dem med sokker og bowlerhat ligger derhjemme! :roll::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg kan gå med til det som Nollike gør fordi at det er for Noomis bedste, så hun ikke piller i stigene... Man kan endda sige at det er bedre end en krave:5up:.

 

Jeg synes også det er super fint med dækkener til vinteren, eller regenfrakker til udstillingshunde for den sags skyld.. altså tøj som har et formål.

 

MEN jeg kan ikke ha at folk klæder sine hunde på for sin egen fornøjelses skyld, så man kan grine af dem eller blot synes de ser sjove eller søde ud... Nej, det kan jeg ikke med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke et kært billede af Mio med sommerhat :lun: Mit gæt er at han kun har haft den på så længe billedet er blevet taget? :lol:

 

JUP! :5up: Han finder sig alligevel ikke i hvad som helst! :lol:

 

Ej han var ikke mere en 9-10uger dengang (han kunne rent faktisk sidde i en opbevaringskasse! :shock:), idag kan vi få ham til at sidde nogenlunde stille i 5-10 sekunder med et eller andet på, mens vi tager foto, og så får han fri! :blink:

Og ja, det er ret egoistisk af mig, men jeg synes altså ikke han tager skade, og det er lidt hyggeligt, at man bagefter kan se, at han deltager i forskellige begivenheder.

 

Kasketten = Første tur i Bedstefars Audi (Audi-kasket)

Sløjfen = Første jul

Bowleren = Første Nytår

Sokker = Første vinter med saltning (små poter der var revnede efter gang på møg-jern-trappe)

osv..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
hvis jeg havde en hund kunne jeg godt finde på at klde den ud. ikke i noget irritabelt som det grønne kostume. men for eksempel pave kostumet ser jeg ikke noget galt i og det ser sjovt ud. :-D

 

Køb en dukke i stedet for.. Det er alt galt i verdenen med at klæde sin hund ud. Der er en grund til, at den har pels... og når jeg siger klæder ud, mener jeg selvfølgelig ikke de regn og vinter dækkener, men at give den et tyndt pavekostume på, har ingen anden effekt end, at få den til at se dum ud, og ejeren endnu dummere.. jeg var til noget hundetræf igår, og der var der en chihuahua/pomerian blanding. Den havde mere pels end sofie, og hun har ingen pels.. hun er trods alt kun 5 måneder. Den stakkels hund havde en lyserød vest på, som havvde ingen anden funktion, end at hindre den i at bruge sine forpoter.

Link til indlæg
Del på andre sites

SUK.... jeg er en af dem som har en bette rystende tingest kaldet en "hund"... som direkte forlanger at få sin trøje på inden hun vil gå ud sammen med de andre hunde.

Jeg troede at hendes pels var både tyk og vamset nok til at tøj var unødvendigt.. men efter dyrlægen og en chi-opdrætter har prikket til mig ang at hun fryser og SKAL have tøj på.. ja så har jeg nu investerede i både hverdags, pænt brug og en julestrik !!

Jill er hammer ligeglad med om den er grøn , gul eller der er en snemand strikket ind på ryggen bare hun får noget på inden hun skal ud.

 

MEN... lange ben, sjove hatte og sko... der står jeg altså af :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

SUK.... jeg er en af dem som har en bette rystende tingest kaldet en "hund"... som direkte forlanger at få sin trøje på inden hun vil gå ud sammen med de andre hunde.

Jeg troede at hendes pels var både tyk og vamset nok til at tøj var unødvendigt.. men efter dyrlægen og en chi-opdrætter har prikket til mig ang at hun fryser og SKAL have tøj på.. ja så har jeg nu investerede i både hverdags, pænt brug og en julestrik !!

Jill er hammer ligeglad med om den er grøn , gul eller der er en snemand strikket ind på ryggen bare hun får noget på inden hun skal ud.

 

MEN... lange ben, sjove hatte og sko... der står jeg altså af :hmm:

 

Jeg kan godt forstå du gerne vil have trøjerne er søde, når nu din hund har brug for den ekstra varme. Sålænge det ikke går ud over komforten :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
SUK.... jeg er en af dem som har en bette rystende tingest kaldet en "hund"... som direkte forlanger at få sin trøje på inden hun vil gå ud sammen med de andre hunde.

Jeg troede at hendes pels var både tyk og vamset nok til at tøj var unødvendigt.. men efter dyrlægen og en chi-opdrætter har prikket til mig ang at hun fryser og SKAL have tøj på.. ja så har jeg nu investerede i både hverdags, pænt brug og en julestrik !!

Jill er hammer ligeglad med om den er grøn , gul eller der er en snemand strikket ind på ryggen bare hun får noget på inden hun skal ud.

 

MEN... lange ben, sjove hatte og sko... der står jeg altså af :hmm:

Skoene kommer så an på hvilken funktion de har.. Ved fra en kammerat, som er politimand, at de putter sko på deres hunde når de er ude og patruljere, og ved større demonstrationer. de har haft mange tilfælde hvor hundene fik glasskår op i foden osv.. Så er det ok syns jeg. Tøj og diverse til dyr, som har en funktionel funktion er fint med mig. men dem som gør det for deres egen fornøjelses skyld. der syns jeg det er synd. det samme med de tosser der farver deres hunde, giver tattovering, piercinger osv. Forleden dag hørte jeg om en dansk dyrelæge, der lagde sten på hundenes tænder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt forstå du gerne vil have trøjerne er søde, når nu din hund har brug for den ekstra varme. Sålænge det ikke går ud over komforten :5up:

 

Nemmerlig... det er et MUST at hun render rundt som om hun slet ikke havde noget på, ikke noget med høje benløft, hænge øre og triste blikke !!

Det dejlige ved det er at jeg kan se at hun vil have det på og ligeså snart hun er pakket ind så er hun klar... ivrig og hoppende ved døren !:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...