Hop til indhold

Køb af hund....


Gæst Anonymous
 Share

Recommended Posts

Gæst Anonymous

Tja det er nok en underlig ting at forspørge herinde....

 

Men jeg skal til at have min hund nr. 2, efter en lille pause på 10 år...

Men min kone og jeg er kommet frem til at vi gene vil have en hver, da vi ikke rigtig kan bliveh elt enige...

 

Ud over vi gerne begge vil have en blandingshund...

Men hvis man har bestemte ønsker, vil nemlig gerne have en hund der ligner en rottweiler, da jeg synes de er utrolig søde.... men jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal begynde at lede, det er jo ligesom en jungel derude...

 

Så jeg tænkte i måske kendte nogen der solgte blandingshunde, hvor rottweiler indegår i ????

 

På forhånd tak

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Karen

Hej.

Ja jeg kan kun se du er nød til at søge efter en Ruttweiler der er kommet galt af sted med en eller anden race som de ved hvad er. Men hvorfor ikke bare købe en Rottweiler, så ved du hvad du får, men husk det der med at syntes de er søde kan være et stort minus for alle hunde har jo en eller anden måde at være på, og så kan det søde hurtigt gå af dem hvis nu de har egenskaber vi ikke lige havde tænkt sig vores hund skulle have. En Rottweiler er en Hyrde Vagthund, og hvis den måske er parret med en jagthund, ja så får du måske en hund som jager - samler- vogter- og passer på alt og alle, og det tror er svært at leve op til. Et godt råd er at tage et basiskursus ved DKK, det giver et rigtig godt grundlag for at vælge hund.

hilsen Karen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anonymous

Synes bare man har hørt så meget skidt om alt det indavl og alt det der... nok derfor jeg mest er til en blandisgshund...

 

Men jeg vil da klart skænke det en tanke...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

Hvis I nu købte en hund med stamtavle, kan I jo selv se om der er indavl i hunden. :o)

Der kan da også være indavl i blaninger.

+ alle de arvelige sygdomme som mange blandinger ikke bliver tjekket for før de bliver avlet på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er absolute ikke noget galt med at købe en blanding...

 

I siger den skal ligne rottweileren.. er det bygningen eller pga farverne ?? eller fordi du egentlig gerne vil have en rottweiler ??

 

Når i nu vil vælge en blanding er det vigtigt i går ind og kigger på hvilke racer der i hunden og læser om de racer der i hunden.

 

Håber i finder den hund i leder efter

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...