Hop til indhold

Ginnie lugter MEGET af opkast


Gæst Jeanette
 Share

Recommended Posts

Gæst Jeanette

Hej.

 

Vores lille Ginnie er begyndt at lugte endog meget kraftigt af opkast ud af munden - er det for maget mavesyre eller kan der være andre årsager?

 

Hilsen

Jeanette

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt spørgsmål! :-)

 

Kaster hun op? - eller synes i bare at hun lugter som om?

 

En del hunde - min egen inc. lider af "tom mave opkast", men her er det mavesyre der kommer op og personligt synes jeg ikke at hun derefter lugter af opkast!

 

Skriv venligst noget mere, jeg synes det er svært at svare dig bedre :-)

 

Er du meget urolig, kan du jo altid ringe til din dyrelæge og spørge ind til det, det er jo gratis og kan måske give dig nogle svar du kan bruge ;-)

 

Vh,

Karina.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du tjekket tænder og gummer for om der sidder noget der kan lugte, eller om gummerne ser røde og betændte ud?

 

Hvis tænder og gummer ser fine ud, og det har stået på igennem længere tid, så ville jeg nok kontakte dyrlægen. Det kan skyldes at hun ikke fordøjer maden godt nok, og at den så ligger nede i mavesækken og forrådner, hvis det er tilfældet så skal I finde noget andet foder og/eller finde årsagen til at hendes fordøjelse ikke er så god.

 

Men aller først ville jeg som sagt undersøge tænder og gummer, da dårlig ånde som regel stammer herfra

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Men aller først ville jeg som sagt undersøge tænder og gummer, da dårlig ånde som regel stammer herfra

At jeg ikke tænkte på det (tror bare det er lørdag herhjemme)! :stupid:

 

Selvfølgelig skal der tjekkes mund og ja, det kan også være fordøjelsen den er gal med - jeg tænker bare mere på en rådden lugt, når det er en af de to ting ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jeanette

Tænder og gummer ser fine ud, lidt tandsten, men det har hun haft alle 3 uger vi har haft hende (hentet hende på Rødovre Internat).

Det er startet i går, og er blevet værre i dag - meget værre, lugten er næsten uudholdelig til tider.

Jeg vil kontakte dyrlægen/vagtlægen, hvis det ikke ændrer sig i løbet af dagen - tror ikke det er foderet, men man kan jo aldrig vide.

 

Hilsen

Jeanette

Link til indlæg
Del på andre sites

Stress kan også give en rigtig dårlig ånde og stress kan komme af utrolig mange ting - lige fra foder (kroppen har det ikke optimalt) til ændringer i hverdagen/hundens liv, til oplevelser osv.

 

Ikke at jeg siger det er stress, men dette er også en mulighed der kan findes ved fx. "udelukkelses metoden" og et grundigt kig på hundens hverdag sammen med jer.

 

Jeg har selv haft en internatshund og KORS i hytten hvor han stank da jeg fik ham, både i pelsen og ud af munden. Ikke fordi der var noget galt som sådan og beskidt var han heller ikke. Men han havde været fejl ernæret hos tidligere ejer + igennem 3 flytninger på under 1 uge - og det kan give stress.

 

Efter 2 mdr på ordenligt foder, jævnlige bade og ro i hans liv, duftede han som en hund skal :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jeanette

Hun var utrolig stresset da vi startede med at pleje hende, men det er ved at være grundigt under kontrol. Da hun først er begyndt at lugte af opkast det seneste døgn, kigger vi mere efter, om hun har spist noget hun ikke kunne tåle.

 

De sidste par timer er lugten dog aftaget, så vi ser lige tiden an - men vil være mere opmærksom på, hvad hun spiser fremover.

 

Tak for forslagene, vi holder dem in mente fremover.

 

Hilsen

Jeanette

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...