Hop til indhold

Nytårsaften med hunde:-)


Gæst Chili Con Caia
 Share

Recommended Posts

Cody har de sidste år fået Plegicil og Alprox nytårsaften, han er så bange for skud og fyrvrkeri, så jeg er bange for at han skulle sætte sutskoene af angst, når han nu er godt oppe i årerne, og derover, ville jeg gerne undgå at han smittede de unge hunde med sin angst.

 

Det har haft en rigtig god effekt på Cody, han faktisk været så rolig at han har kunne ligge om spise griseøre kl. 24.00. Dog kan han godt have lidt svært ved at finde ro, så der har jeg sat bur op og så er han kommet der ind -han er glad for og tryg ved bur!! Så når han har fået pillerne og er blevet lukket i buret, så ligger han faktisk og sover hele aften, udover lige et par ture i haven og kl. 24.00 spiser han griseøre lige som de andre.

 

Man skal dog være opmærksom på at pillerne får hunden til at slingre lidt, når den går rundt. De første år Cody fik plegisil og alprox, var slingertildenserne, på et, efter min mening, acceptabelt niveau og når vi nåede hen omkring kl. 02.00-03.00 om natten var det næsten aftaget helt og næste dag var han helt sig selv.

Men desværre var det ikke sådan sidste år, om de er fordi han nu er blevet så gammel eller hvad, det ved jeg ikke, men selv om han fik den samme dosis som han har fået de andre år, så slingere han noget mere og det tog meget længere tid inden han kom over det og ikke en gang næste dag var han helt sig selv endnu :(

Så nu er det slut med det for Cody's ved kommede, jeg tror simpelthen at han er blevet for gammel... Så i år håber jeg faktisk lidt på at han er blevet så tilpas døv at han ikke høre så meget til det (han er blevet hørehømmet). Her hos os, har vi heldigvis (som regel) kun fyrværkeri, selve nytårsaften :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Hej Chili

Jeg forstod desværre dit indlæg , som du ville efterlade dem alene hjemme.

Undskyld

Ulla

 

Det er helt okay:-) Jeg kan godt se at man ud fra mit indlæg ikke kan se om de skulle med eller ej. Men de skal da med os. Hehe! Så bare rolig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan varmt anbefale disse piller:

Meprobamat. Hunden bliver ikke sløv, men den bliver ligeglad. Pillerne bruges bl.a. til mennesker med angst.

 

Vi gør sådan:

27 dec. lille spor

28 dec. langt spor

29 dec. lille spor

30 dec. ingen spor

31 Laaaangt spor formiddag, gåtur ved 16 tiden og så en stor portion mad. Så skal hunden have første dosis, anden dosis gives ved 22:30 tiden.

Din dyrlæge afgør hvor maget hunden skal have.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg kan varmt anbefale disse piller:

Meprobamat. Hunden bliver ikke sløv, men den bliver ligeglad. Pillerne bruges bl.a. til mennesker med angst.

 

Vi gør sådan:

27 dec. lille spor

28 dec. langt spor

29 dec. lille spor

30 dec. ingen spor

31 Laaaangt spor formiddag, gåtur ved 16 tiden og så en stor portion mad. Så skal hunden have første dosis, anden dosis gives ved 22:30 tiden.

Din dyrlæge afgør hvor maget hunden skal have.

 

Og dette får man hos dyrlægen? Er de så ved deres fulde 5 selvom de får disse piller? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Hun er en Cairn Terrier på omkring de 8 kg.

Jeg kan da prøve at snakke med vores dyrlæge... Og se hvad han siger til det...

 

Vi afspillede forresten en masse lyde fra den hjemmeside der blev linket til... Chili sagde intet, og det var ret højt. Så vi har lavet en aftale at gøre det så tit som overhovedet muligt - Helst hver dag. Caia sagde heller ikke noget...! Så yderst positivt.. :-)

Redigeret af Chili Con Caia
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Jeg kan varmt anbefale disse piller:

Meprobamat. Hunden bliver ikke sløv, men den bliver ligeglad. Pillerne bruges bl.a. til mennesker med angst.

 

Vi gør sådan:

27 dec. lille spor

28 dec. langt spor

29 dec. lille spor

30 dec. ingen spor

31 Laaaangt spor formiddag, gåtur ved 16 tiden og så en stor portion mad. Så skal hunden have første dosis, anden dosis gives ved 22:30 tiden.

Din dyrlæge afgør hvor maget hunden skal have.

 

Jeg er lidt forvirret .. hvad er det spor er ? Har efterhånden hørt det meget herinde men ved ikke hvad det er .. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...