Hop til indhold

labrador 4 mdr


Gæst Maria24
 Share

Recommended Posts

Hej jeg har en 4 mdr gammel labrador tæve. HUn hedder zoey (men kan lære at lystre et andet navn) og er bare den lejigste hund nogensinde og vil slet ikke af med hende. Problemet er at hun er at hun af royal canin og dyrlægens tørfoder får luft i maven , så går ud fra hun ikke kan tåle det, man kan jo eksperimentere med en masse mærker, men lige nu får hun hjemmelavet mad, brune ris, gullerødder og kylling. som hun helt fint kan tåle, Ellers ville jeg prøve med olivers som skule være et rigtig godt mærke. .det kan være hun vokser fra det med tiden, men da jeg er på su kan jeg ikke betale for hende.Ellers er hun bare sød og nem. lære hurtigt kan sit, dæk og gi pote. er helt renlig hun blev vaccinere for første gang i sidste mdr og Hun mangler at bli vaccineret for 2 gang her til d. 24 og der skal hun også chippet. Snor, sele, kurv og legetøj, madskåle følger med. Ønsker at kunne bevare kontakt til de nye ejere, så jeg ved hvordan hun har det. mit tlf er 53602743 kun sms:) billeder kan sendes via mms eller mail

 

Det lyder rigtig trist :cry: Kan godt huske dit tidligere indlæg..

 

Hvad siger dyrlægen til det hele?!

 

Og er det foder eller dyrlægen du ikke kan betale for? :confused:

 

:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

jaaah det er forfærdeligt.. iih altser.. ja altser det er faktisk dyrlægen. og så nu her har hun fået blærebetændelse og skal til lægen i morgen forniddag og har slet slet ik råd, hun skal os til lægen og vaccineres igen i denne mdr og var ved lægen tidligere i denne mdr.. .. man skal bare virkelig tænke sig godt om når man får sig sådan en hund (tænkte slet ik på at der kunne være allergi eller sygdom (dumt)) og derfor vælger jeg at skynde mig at finde hende et nyt hjem for hendes skyld,.. men det er meget hårdt:( har ik lavet andet end at tude hele formiddagen..

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har endnu ikke fortalt dyrlægen at hun får luft i naven af det almindelige mad hun får.. men det fortæller jeg ham i morgen.. men hun har en form for allergi, for hun fik et hvidt oksekødben (sådan et med oksehud) og der hævede hun op i hovedet som en ballon.. og lægevagten sagde at det var en allergisk reaktion.. men de sagde også at hun nok vokser fra det.. men det er da stressende, når hun viser sådanne reaktioner på almindelige ting, har aldrig oplevet det før og jeg har haft 4 hunde gennem mit liv da jeg boede hjemme.. uheldigt altser.( det behøver jo helle rikke blive en dyr affære at have hende, det er bare mig der udelukkende kun har en su at gøre godt med.:( æv

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: stakkels Jer begge! :ae:

 

Jeg går ikke ud fra du har oprettet en sygeforsikring til hende, for der er jo nogle penge at hente der så? :hmm:

 

Har du prøvet at kontakte opdrætteren for hjælp til det økonomiske?! Eller kender du nogen der kan hjælpe måske? :(

 

Hvis ikke, så håber jeg du finder et godt hjem til hende, hvor de er villig til at tage hånd om hende - det kan ikke være sjovt for en 4mdrs hvalp at være syg :cry:

 

Ville ønske jeg havde penge og overskud til at hjælpe, for hun lyder somom hun kunne bruge en tur til Gudrun! :(

 

Held og lykke og hold os endelig opdateret hvordan det går hende - var det imorn hun skulle til dyrlægen?

 

Har du egentligt et billede af hende liggende, det ville nok hjælpe lidt for nogen, hvis de skulle overveje om de kan have hende! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja det med penge. har slettet den tidligere ejers nummer.. DUMT, men det er også over en mdr siden jeg fik hende. Så har jeg ellers tigget folk jeg kender om at låne, dog med et nej til følge. og endelig har jeg prøvet på at forhøje et af mine lån. uden held, da reglerne der er blevet ændre inden for det seneste år.. har fået udsat den kommenede regning hos dyrlægen til næste mdr.. godt så er den klaret.. så kommer der en igen nu her d. 24.. shit og shit.. så det er en tur op i banken og spørge der.. Ja det var i morgen.. Nej har ikke fået oprettet sygeforsikring endnu.. ja og så skal jeg jo experimentere med maden til hende, da hjemmelavet mad er meget besværligt og dyrt (medmindre jeg finder det billigt hos landmænd) planen er olivers her næste mdr.. er bare så bange for der ligepludselig sker noget og jeg står og slet ik kan betale en læge eller måske specielt mad eller noget.. MEN det kan self også være en hvalpe fase der ligeså stille går over.. jeg har dog for hendes skyld valgt at hvis der er en med bedre økonomi er det nok bedst hun kommer derhen, selvom jeg på ingen måde har lyst til det ALTSER. går lidt og håber på at jeg kan få det til at fungere det hele.. men det er meget svært, da hun ligepludselg nu har fået blærebetændelse og derfor kræver at jeg har råd til behandlingen.. det er rigtig sødt af dig at skrive du ville ønske du kunne hjælpe:) også selvom folk ikke kan hjælpe, så bliver man da glad for tanken:) tak.

 

 

billeder. ja hvordan hulen sætter jeg et ind? har mange af hende

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv evt. at kigge her, om der er økonimisk hjælp at hente:

 

Hunde - info, Legater og fonde for hundeejere. / Dyrebrevkassen

 

Ang. billeder, så kan du vedhæfte dem ved,½ at scrolle lidt ned når du besvarer et indlæg.

Der kommer en knap der hedder "Upload filer", den trykker du på.

Der åbner et nyt vindue, og du skal nu vælge med knapperne "Browse" hvor billeder ligger på din computer.

Til sidst klikker du "Upload" og venter til den er færdig og Vola -fine billeder :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Rosa og Eva

Prøv at kigge her, det er fra det tip Ninna gav med legater, måske er der håb endnu....

http://www.hunde-info.dk/page3.shtml

Adv. Kirsten Herløw, Pilegårdsvej 263, Kolt, 8361 Hasselager.

Bamses Venner

Yder tilskud til pensionister og andre mindre bemidledes dyrlægebehandling af hunde, katte og andre mindre husdyr. Kriteriet for ydelse af tilskud er økonomisk trang. Ansøgning om tilskud rettes normalt inden behandling iværksættes og efter samråd med den behandlende dyrlæge. Fonden uddeler foreløbig ingen midler.

Ansøgningsskema: nej.

Dyrehospitalet Hobrovej, Dyrlæge Thomas O. Larsen, Hobrovej 40, 9000 Aalborg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg var studerende havde jeg en kat, som havde jordens ringeste immunforsvar (ham har jeg dog stadig, men han har vokset sig ud af alle sygdommene). Han var til dyrlægen nærmest hver måned med en slem infektion, og jeg ville være røget på gaden med gæld, hvis det ikke var for fondene. Jeg søgte hos en bestemt fond stort set hver måned, og jeg fik altid betalt regningen af dem. Det kan varmt anbefales!

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg finder fonde og legater hvor jeg kan søge.. kiggede det link der var lagt ind, men det var vidst ik til enkelt personer og på google kan jeg ik finde noget.. frigga, hvor søgte du henne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er nogle flere fonde (det er den øverste, jeg altid søgte hos)

 

Jytte & Knud Vagn Thoustrup Nielsen Fond

v/ Dyrlæge Vibeke Korup

Uhresøvej 23 7500 Holstebro

------------------

Dyrenes Dag Kommite

Hovedvejen 46 5750 Ringe

tlf. 65 99 28 45 email. [email protected]

----------------------

Fr. Sophie Johansens legat

Den Kgl. veterinær & Lanbohøjskole

Studieforvaltningen

Bülowsvej 17

1870 Frederiksberg C

-----------------------

Bamses Venner

Dyrehospitalet Hobrovej, Dyrlæge Thomas O. Larsen, Hobrovej 40, 9000

Aalborg.

 

 

Du kan selvfølgelig kun søge hos en af dem ad gangen. Det du gør er at vedlægge regningen, vedlægge din forskudsopgørelse samt årsopgørelse og så et pænt brev, hvor du fortæller om din hund, din situation, hvad behandlingen skyldes og hvad det vil betyde for jer to at få hjælp til regningen. Og når du får pengene, så husk at skrive tak. Du ved jo ikke hvornår du får brug for hjælp igen ;)

 

Det er dog ikke hjælp til foder og den slags, men til behandling hos dyrlægen. Men det vil da også være en stor hjælp.

 

Skriv ansøgningen med det samme i dag :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

okay :) jamen tak det er da rigtig sødt af dig at tilbyde.. kan se du selv har en hund også, og hvor ser den dog sød ud:) ja altser lige nu er det ikke aktuelt at hun skulle passes. tror jeg er ved at finde en løsning på den økonomiske del, men hvis det går helt galt og jeg et stykke tid ikke kunne ha hende hjemme, så vil jeg da tænke lidt over det. men ja altser, jeg tror faktisk ikke det bliver aktuelt på noget tidspunkt, så skulle det være hvis jeg skulle af med hende og bare slet ikke engang kunne ha råd til at ha hende hjemme indtil jeg fandt et nyt hjem til hende, men ja jeg havde jo lige sat hende til salg, men som det ser ud nu tror jeg faktisk godt det kan gå det hele.. Jeg skal hvertfald nok holde jer opdateret og skrive på denne tråd:) :hjerte::hjerte: og så var der lige et par flere billeder..

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg finder fonde og legater hvor jeg kan søge.. kiggede det link der var lagt ind, men det var vidst ik til enkelt personer og på google kan jeg ik finde noget.. frigga, hvor søgte du henne?

 

Du kan også søge Dyrenes Beskyttelse, ring og snak med dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

okay mange tak, jeg vil prøve at søge lidt hjælp hos dem.. ja altser.. håber os jeg kan beholde hende:) og ja hun er bare såå kær altser:)

håber du får noget ud af det så du kan beholde den super søde vovse :x::x::x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay jamen jeg vil høre lidt omkring så.. iih tak allesammen for jeres super gode råd. Jeg har også snakket med min dyrlæge som siger at jeg sagtens kan vente med betaling.. så det er jo fantastisk. så køre det faktisk på skinner med vovse og økonomi.. hun er sund og rask dog en lille smugle overvægtig så det jo ik godt hun bliver så forkælet:) men eller sund med lidt blærebetændelse, men har piller og nu er det bare tid så er hun HELT rask:) dejligt dejligt. så det ser ud til jeg kan beholde hende. grunden var jeg troede ikke min dyrlæge ville være large med regningen og kunne udskyde den (har fået afslag før) men det vil de så gerne så er der faktisk ingen problemer.. :) jubiiii

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt det ser lysere ud for jer.

 

Faldt over det med luft i maven når hun har spist. Hvor slemt er det og hvad får dig til at tro, at det skyldes en allergisk reaktion? Alle hunde har jo en del gasser de skal af med i løbet af en dag, hvilket er ganske normalt. Hendes tendens til at få luft i maven kan også skyldes at hun spiser for hurtigt, men ved ikke om det er tilfældet? Min gamle hund sluger maden for hurtigt hvis jeg serverer det som almindelig tørkost, og skal derfor have hældt masser af vand udover lige inden det serveres, sådan at hun tvinges til at drikke noget af vandet løbende mens hun spiser.

 

Den allergiske reaktion ved kødbenet kan meget vel være en engangsaffære. Stort set alle mine hunde har fået en allergisk reaktion i løbet af deres første halve år. Kun en af dem måtte til dyrlægen for at få antihistamin. Og hvad reaktionen skyldtes ved ingen. Siden har ingen af dem vist tegn på allergi eller andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

hejsa, jo ja jeg ved jo heller ik om det er en direkte allergisk reaktion for maden det kalder jeg det bare .. så kan vi også sige at hun ikke kan tåle det.. det er meget voldsomt hun får mega meget luft i maven og prutter ca. hver 5 min det ret vildt og højlydt og det lugter ganske fælt syntes jeg, men dyrlægen siger det er fordi hun ikke kan tåle det, der sker ik noget ved at gi hende det siger han, men hun får altser luft i maven af det, så der må jeg prøve mig frem, ligenu får hun hjemmelavet og det sluger hun også, men får ikke luft i maven af det.. hun plejer heller ikke at sluge sin tørfoder. så det kan ikke være derfor.. Men hun kan jo godt vokse fra det med tiden og så kunne tåle det senere hen.

 

det med allergi for de der kødben det var ikke kun en gang og hun hævede voldsomt op i hele ansigtet af det og dyrlægen sagde det var det hun var allergisk overfor, men at hun sagtens kunne vokse fra det.. har dog selv aldrig prøvet at ha en hvalp der ikke kunne tåle de forskellige normale ting, så det klart jeg går lidt i panik og tænker åh nej det her kan blive dyrt.. men jeg tager det roligt nu, hun får ikke noget hun ikke kan tåle nu og vi prøver med olivers her i næste mdr.. så kan hun forhåbentlig tåle det:)

 

Men som en på su så bliver man lidt bange for om man kan klare det økonomisk længere frem, nårsådan noget uventet her sker.. hehe men beholder hende og vi skal nok klare det. Var også rart at snakke med dyrlægen i dag så fik jeg os lidt mere ro på:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...