Hop til indhold

Huske at krydse fingre i dag


Lonny
 Share

Recommended Posts

Jeg ved godt at det ikke er det samme problem, men hvis pillerne går ind og påvirker Baldur til at han bliver anderledes....... :megaked:

 

Jeg vil helt sikkert holde øje med om han bliver anderledes, og tage den tunge beslutning hvis det bliver værre.

 

Men det er jo også det der er så svært, skal han gennemgå en operation før vi ved hvordan langtidsvirkninger ved nyrebehandlingen er. Og ja, det skal han jo, da han jo ikke kan gå og have ondt i ryggen ret meget længere.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 203
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

:x::x::x::x::x::x::x::x::x::x::x::x::x::x::x::x::x:

 

:ae::ae::ae::ae::ae::ae::ae:

:x::x::x::x::x::x::x::x::x::x::x::x::x::x::x::x::x:

 

Hvornår får i svaret fra prøven de har lavet med nyrerne?

 

Mange tanker til jer, det er ikke fair :cry:

 

Vi får først svar om en uge, det er fandeme længe at vente :shock:

 

Men allerede nu har vi fået noget pulver med hjem som skulle hjælpe med at stabiliserer nyrerne, desuden skal han fra i morgen på en nyre diæt.

 

De har også scannet ham, og de kan se at hans nyre er lettere forstørret og meget tæt, men de aner ikke hvad det betyder, det kan betyde nyresvigt, betændelse i nyrerne, eller noget helt andet, det ved vi først når vi får svar på prøven.

 

Bo glemte så at bede om smertestillende til hans lænd, så jeg skal lige ringe derop igen i morgen, så han ikke samtidig skal rende rundt og have ondt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Baldur er godt hårdt medtaget af den bedøvelse han fik i går :ae:

 

Og på trods af at det var Bo der var med ham på hospitalet, så har Baldur besluttet at det hele er min skyld... Så hver gang han ser mig, så smasker han og dukker hovedet :cry:

 

Lige nu ligger han i den anden sofa hvor Bo sad før han kørte på arbejde, og han orker/gider ikke engang at komme over til mig og Luna. Dog skyldes det jo nok mest, at han ikke orker at rejse sig endnu en gang, for han er godt nok træt det lille pus :ae:

 

Vi har ikke sovet meget i nat os mennesker, hundene har heldigvis sovet fint. Vi har begge tænkt og tænkt, men er ikke noget frem til noget resultat. Det meste af aftenen gik med at google, og i det her tilfælde er google altså ikke din ven :cry:

 

Jeg googlede forstørret nyre og tæthed i nyren, og det eneste der dukkede op var kræft i nyrerne... Så vidt jeg har kunne læse mig til, så bliver nyren mindre hvis det er kronisk nyresygdom, så det stemmer jo ikke helt. Men inden jeg får bragt mig selv helt i panik, så tror jeg lige jeg ringer til dyrlægen så snart de åbner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nu talt med dyrlægen, og han kan ikke sige hvad Baldur fejler, han ved det først når han får svar på biopsien.

 

Nyren er forstørret og ujævn i formen, der er en unormal tæthed i hele nyren, dette kan tyde på enten en betændelse tilstand som har ødelagt vævet i nyren, eller det kan tyde på kræft.

 

Grundet hans dårlige nyre, så vil dyrlægen ikke give ham smertestillende før han ved hvad han fejler. Så før vi får besked på fredag eller mandag, så kan vi ikke smertebehandle ham :megaked:

 

Jeg vil ikke tage nogen beslutning før vi har fået svar på biopsien, men det tegner ikke godt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nu talt med dyrlægen, og han kan ikke sige hvad Baldur fejler, han ved det først når han får svar på biopsien.

 

Nyren er forstørret og ujævn i formen, der er en unormal tæthed i hele nyren, dette kan tyde på enten en betændelse tilstand som har ødelagt vævet i nyren, eller det kan tyde på kræft.

 

Grundet hans dårlige nyre, så vil dyrlægen ikke give ham smertestillende før han ved hvad han fejler. Så før vi får besked på fredag eller mandag, så kan vi ikke smertebehandle ham :megaked:

 

Jeg vil ikke tage nogen beslutning før vi har fået svar på biopsien, men det tegner ikke godt...

Det kunne tyde på nyren har taget skade af hans lange sygdoms periode med hjerteorm :hmm:

Med tanke på du nævner betændelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nu talt med Baldurs egen dyrlæge, og hun siger at hvis det er infektiøst, så kan vi måske behandle, men hvis det er kræft, så er der kun én vej, da det er begge nyrer der er noget galt med...

 

Problemer er bare, at lige gyldig hvad han fejler, så vil det tage 3-4 uger at stabiliserer nyrerne, og i denne tid må han ikke få smertebehandling :cry:

 

Men ellers ville hun ikke sige noget før hun har fået svar på prøven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nu talt med Baldurs egen dyrlæge, og hun siger at hvis det er infektiøst, så kan vi måske behandle, men hvis det er kræft, så er der kun én vej, da det er begge nyrer der er noget galt med...

 

Problemer er bare, at lige gyldig hvad han fejler, så vil det tage 3-4 uger at stabiliserer nyrerne, og i denne tid må han ikke få smertebehandling :cry:

 

Men ellers ville hun ikke sige noget før hun har fået svar på prøven.

 

Kræft eller betændelse :damn: :damn:

 

Hvor frygteligt (ja endog hjerteløst) det end må lyde, så er kræft den "lette" diagnose, for så giver fremtiden sig selv :megaked: :megaked: men det er en diagnose der intet er at stille op mod, dvs. eventuelle tanker om hvad I burde/kunne/skulle have gjort mere/bedre/anderledes, dem er I forskånet for :ae:

 

Betændelse, er jokeren, for den giver håb :lun: Håb om, at dette blot er en (relativt) kort periode, I skal igennem, men når/hvis I kommer igennem er alting lyst, og I er sammen, alle 4 :hjerte: Men hvad hvis det "lys" I går imod, faktisk er mørket, så er Baldur hevet igennem smerter for ingen verdens nytte :megaked: Og hvad hvis I siger stop nu, så vil tvivlen altid lure, I vil være 99,9% sikre i Jeres valg, men den sidste 0,1% gnaver, for hvad hvis nu .........

 

Jeg hverken kan, vil eller skal råde Jer, det er ikke min plads - men jeg vil alligevel kraftigt opfordre Jer til at NYDE Baldur og FEJRE ham, indtil prøve resultaterne foreligger, det har han fortjent den bette :kys:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige længere - hver gang du får at vide, at nu kan det kun gå fremad, så synes jeg det bliver værre! :megaked: Og så på din fødselsdag! :ae: :ae:

 

Jeg synes i skal lave en lille vovse fødselsdagskage til vovserne (ved ikke lige hvad Baldur og Luna holder af), og købe noget lækkert til Jer selv, og så skal i alle sammen sætte jeg sammen, og hygge så godt i nu kan! :ae: Det tror jeg i alle har brug for, på trods af omstændighederne!

 

:vuf:

 

Vi håber alle på det bedste, selvom det er næsten umuligt, at vide hvad det er på nuværende tidspunkt! :cry::x:

 

Og så stort tillykke til dig, håber du får nogle gode nyheder i forsinket fødselsdagsgave! :x:

 

:tillykke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kræft eller betændelse :damn: :damn:

 

Hvor frygteligt (ja endog hjerteløst) det end må lyde, så er kræft den "lette" diagnose, for så giver fremtiden sig selv :megaked: :megaked: men det er en diagnose der intet er at stille op mod, dvs. eventuelle tanker om hvad I burde/kunne/skulle have gjort mere/bedre/anderledes, dem er I forskånet for :ae:

 

Betændelse, er jokeren, for den giver håb :lun: Håb om, at dette blot er en (relativt) kort periode, I skal igennem, men når/hvis I kommer igennem er alting lyst, og I er sammen, alle 4 :hjerte: Men hvad hvis det "lys" I går imod, faktisk er mørket, så er Baldur hevet igennem smerter for ingen verdens nytte :megaked: Og hvad hvis I siger stop nu, så vil tvivlen altid lure, I vil være 99,9% sikre i Jeres valg, men den sidste 0,1% gnaver, for hvad hvis nu .........

 

Jeg hverken kan, vil eller skal råde Jer, det er ikke min plads - men jeg vil alligevel kraftigt opfordre Jer til at NYDE Baldur og FEJRE ham, indtil prøve resultaterne foreligger, det har han fortjent den bette :kys:

 

Det vil vi forsøge på, men han er jo rigtig skidt tilpas i øjeblikket, og vil bare helst ligge og putte, så vi kan ikke engang bare lave hans yndlingsting med ham :cry:

 

Men jeg overvejer lidt at sende Luna i pension, så han på denne måde kan få vores fulde opmærksomhed nu imens han har det så skidt.

 

Og ja, kræft ville være den "lette" løsning, da vi på denne måde helt ville blive frataget ansvaret, men det er nu alligevel svært at tænke sådan, i og med at det jo udelukker alt håb...

 

Men lige nu har jeg mest lyst til at give ham fred, jeg kan slet ikke komme mig over hvor skidt han rent faktisk har det og har haft det. Alt det vi har troet var adfærdsproblemer, har rent faktisk været en hund der var ekstremt syg :cry:

At tænke sig at han har haft, hjerte/lungeorm, defekte nyrer, en voldsom infektion og ondt i ryggen, på én og samme tid, så kan det jo kun undre at han ikke for længe siden har bidt en eller anden...

Så rent faktisk har jeg ikke haft en hund med adfærdsproblemer, men derimod en ekstremt mentalt stærk hund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes i skal lave en lille vovse fødselsdagskage til vovserne (ved ikke lige hvad Baldur og Luna holder af), og købe noget lækkert til Jer selv, og så skal i alle sammen sætte jeg sammen, og hygge så godt i nu kan! :ae: Det tror jeg i alle har brug for, på trods af omstændighederne!

 

Jamen det må vi jo ikke en gang, han må kun få diæt foder :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Baldur har det også rigtig skidt i dag, da jeg kom hjem luntede han lige ned fra sofaen, hen og sige hej, ud og tisse, og hen og sove igen :ae:

 

Så vi har besluttet at Luna skal på ferie de næste par dage, så vi har fundet en rigtig god pension som vil tage hende indtil på fredag. På denne måde kan Baldur få lidt fred og ro, og Luna kan komme ud og få løbet noget krudt af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og jeg har nu talt med den dyrlæge der behandler ham, fordi jeg troede at dette måske var bivirkninger fra bedøvelse han fik i går, men det siger dyrlægen nej til, det de bruger går ud af kroppen samme dag.

 

Så det at Baldur ryster, kun vil sove, og har svært ved at komme op i sofaen, det skyldes at nyrerne stille og roligt forgifter hans krop :megaked:

 

Vi får nu noget kvalmestillende, så vi har en større chance for at lokke ham til at spise det foder der er en del af hans nyre diæt. Den eneste chance vi har for at han får det bedre er, at få ham til at spise dette foder og intet andet.

 

Dyrlægen var også så ærlig at sige at prognosen ikke var god, men at han selvfølgelig ville afvente svar på biopsien, men han var glad for at jeg vidste så meget om sygdommen, at jeg ikke gik og gjorde mig for mange forhåbninger :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og jeg har nu talt med den dyrlæge der behandler ham, fordi jeg troede at dette måske var bivirkninger fra bedøvelse han fik i går, men det siger dyrlægen nej til, det de bruger går ud af kroppen samme dag.

 

Så det at Baldur ryster, kun vil sove, og har svært ved at komme op i sofaen, det skyldes at nyrerne stille og roligt forgifter hans krop :megaked:

 

Vi får nu noget kvalmestillende, så vi har en større chance for at lokke ham til at spise det foder der er en del af hans nyre diæt. Den eneste chance vi har for at han får det bedre er, at få ham til at spise dette foder og intet andet.

 

Dyrlægen var også så ærlig at sige at prognosen ikke var god, men at han selvfølgelig ville afvente svar på biopsien, men han var glad for at jeg vidste så meget om sygdommen, at jeg ikke gik og gjorde mig for mange forhåbninger :megaked:

 

:ae: :ae: :ae:

 

Det går sq* lidt for hurtigt den gale vej :megaked: :megaked: :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

For pokker da, ved slet ikke hvad jeg skal sige :megaked: :ae:

 

Kan alle hans sygdomme stamme fra hjerteormen? Altså være forårsaget/bivirkninger af den på den ene eller anden måde, for det burde simpelthen ikke være muligt at een lille - og så ung - hund kan blive ramt af så meget forskelligt :cry:

 

Åhhh, hvor er det bare uretfærdigt :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

For pokker da, ved slet ikke hvad jeg skal sige :megaked: :ae:

 

Kan alle hans sygdomme stamme fra hjerteormen? Altså være forårsaget/bivirkninger af den på den ene eller anden måde, for det burde simpelthen ikke være muligt at een lille - og så ung - hund kan blive ramt af så meget forskelligt :cry:

 

Åhhh, hvor er det bare uretfærdigt :megaked:

 

Det kan det godt. Hvis vi nu siger at hjerte/lungeormen har gjort skade på hans nyrer, så kan skadere på nyrerne godt gøre at knoglerne begynder at blive skøre og smuldre.

 

Men hvis det er kræft, så har det nok ikke noget med hjerteormen at gøre, til gengæld ved vi jo alle hvor stor skade kræft kan forårsage i kroppen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Baldur har det også rigtig skidt i dag, da jeg kom hjem luntede han lige ned fra sofaen, hen og sige hej, ud og tisse, og hen og sove igen :ae:

 

Så vi har besluttet at Luna skal på ferie de næste par dage, så vi har fundet en rigtig god pension som vil tage hende indtil på fredag. På denne måde kan Baldur få lidt fred og ro, og Luna kan komme ud og få løbet noget krudt af.

vores dører er åbne fredag til søndag :ae:

 

Og jeg har nu talt med den dyrlæge der behandler ham, fordi jeg troede at dette måske var bivirkninger fra bedøvelse han fik i går, men det siger dyrlægen nej til, det de bruger går ud af kroppen samme dag.

 

Så det at Baldur ryster, kun vil sove, og har svært ved at komme op i sofaen, det skyldes at nyrerne stille og roligt forgifter hans krop :megaked:

 

Vi får nu noget kvalmestillende, så vi har en større chance for at lokke ham til at spise det foder der er en del af hans nyre diæt. Den eneste chance vi har for at han får det bedre er, at få ham til at spise dette foder og intet andet.

 

Dyrlægen var også så ærlig at sige at prognosen ikke var god, men at han selvfølgelig ville afvente svar på biopsien, men han var glad for at jeg vidste så meget om sygdommen, at jeg ikke gik og gjorde mig for mange forhåbninger :megaked:

Kan ikke finde ord, kan slet ikke sætte mig ind i jeres situation... men nemt kan det i hvert fald ikke være...

Link til indlæg
Del på andre sites

vores dører er åbne fredag til søndag :ae:

 

Nu må vi se hvordan det går, ellers kan det da godt være at jeg tager dig på ordet og lader Cujo få damebesøg.

 

Han har spist et par dåser diætfoder, én i går og én her til morgen, tørfoderet vil han overhovedet ikke røre ved... Men har lige givet katten et møgfald for at nærme sig dåsefoderet, så det falder åbenbart i rimelig god jord :blink:

 

Han skal spise 3 dåser om dagen og have en kvalmestillende pille hver dag, så det er sgu godt nok dyr kost, sådan én kvalmestillende koster knapt 100 kroner og dåserne koster 20 kroner pr. stk. :shock:

Så hvis der er nogen der ved hvor man kan købe et større parti Hills K/D dåsemad til lidt billigere penge, så sig lige til.

 

Han virker lidt mere glad, vi får et par vift med halen, og nu orker han at sætte sig op i sofaen når vi kommer hjem, hvor han tidligere ikke engang gad rejse sig. Dog tror jeg at han har fået feber, han virker varm, men jeg nænner ikke at forsøge at tage hans temperatur, der er jo alligevel ikke noget vi kan gøre ved det :cry:

 

Men hans dag går med at drikke vand, gå ud og tisse, for derefter at gå ind og sove igen. Han vil meget gerne nusses, og det bliver han selvfølgelig :ae:

 

Jeg er spændt på at se om han får det bedre de næste par dage, for det her er godt nok ikke noget liv for en hund (eller menneske for den sags skyld).

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er jeg kommet hjem fra arbejde, og han satte sig op for at sige goddag og blive gennemnusset, men ud og tisse ville han søreme ikke, men der lå også en stor sø på gulvet, så det kan være at det ikke er så længe siden han sidst har tisset.

 

Han fik en halv dåse diætfoder og så lagde han sig ellers bare til at sove igen. Så jeg har givet ham et tæppe over sig, og nu ligger han i dyb søvn og ænser ikke engang storvejret.

 

Jeg tror jeg ringer til dyrlægen og spørger hvor lang tid han skal være på diætfoder før vi kan forvente at se en bedring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg talt med dyrlægen, og han siger at det ikke er normalt at han bare ligger sådan, men at der ikke er noget de kan gøre før de har fået svar på biopsien. De tør ikke give ham nogen former for medicin før de ved hvad det har med at gøre, og om der overhovedet er noget at gøre...

 

Lonny, det er ikke fordi jeg ikke er deltagende længere, jeg er bare løbet tør for ord :cry::oops: Så min plan er indtil videre, at følge med på sidelinien og så ind imellem komme ind og give dig nogle :ae: for du må ikke være i tvivl om at jeg i den grad føler med dig, jeg kan bare ikke sige noget som er noget værd :cry: Det er så uretfærdigt at det er helt ubeskriveligt :megaked:

 

Så altså masser af tanker og :ae: fra mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...