Hop til indhold

Ny her


Gæst camilla_81
 Share

Recommended Posts

Gæst camilla_81

Hejsa!

 

Jeg er ny her inde og 1. gangs hunde ejer!

Vidunderet er en blandings hvalp på 9 uger, ½ dalmatiner og ½ grand danois. Han er en rigtig lille mand med krudt i numsen. udover ham har jeg en datter på 2 år som han meget gerne vil lege med, hun er dog ikke helt glad for ham når han bliver for vild. Han bla hopper op af hende, bider i hendes tøj og vil vælte hende omkuld. Er der nogen af jer der ude der har nogle fif til hvordan jeg får de 2 til at enes bedre?!

Og er der nogen af jer der kender nogle gode bøger om hvalpe træning man bør læse?

 

på forhånd tak

-Camilla

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan anbefalde dig disse bøger.

 

Fra hvalp til hund: Irene Jarnved.

 

Helhjertet hundetræning: Irene Jarnved,

 

Hvalpen: Lone Greva

 

Familiehunden: Lone Greva

 

Hundeliv og hverdagstræning: Christina Bruun.

 

Der findes et hav af hundebøger, nogle selvfølgelig bedre end andre. En forfatter der også er virkelig god er Anders Hallgren, nok mest kendt for hans bog alfasyndromet. Den bør du også læse.

 

Det vil være godt for både dig og hunden, om i kunne komme på et hold med hvalpemotivation. Husk at vælge et sted hvor man bruger de bløde metoder med masser af ros og motivation.

 

Det din hvalp har brug for er at undersøge verden i sit eget tempo. Du er der for at støtte ham og visse verden udenfor hjemmets vægge. Det er dig der skal lære ham hvad der er farlig og hvad der ikke er. En bil er farlig en plastikpose er ikke farlig. Akkurart som du lærer din datter at møde verden. Tålmodighed og kærlighed.

 

Lav små øvelser med ham, men kun et par minutter af gangen, længere tid kan han ikke koncentrerer sig endnu.

Lad ham søge sin mad istedet for at servere det i en skål.

 

Ja jeg kunne blive ved. Du vil blive meget klogere når du har læst bøgerne.

 

Velkommen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...