Hop til indhold

Kency & Sitto


Gæst Sitto
 Share

Recommended Posts

Tak for kommentarene :D Dyrefotograf - det har jeg et par gange fået afvide at jeg skulle overveje, og jeg har også overvejet det. Men så vidt jeg ved så er det svært at finde en læreplads hos en fotograf og man skal være kanondygtig før man kan leve udelukkende af det. Men under alle omstændigheder, så vil jeg ihvertfald snart have et bedre kamera og så kan man jo altid have det som en hobby ved siden af - altså tage ud og fotografere folks hunde/dyr. I starten selvfølgelig gratis, hvor folk får billederne - så jeg kan øve mig, og hvis jeg bliver dygtig nok med tiden kan man jo lave en lille forretning ud af det. Det ved jeg ihvertfald der er flere der gør, altså ved siden af deres andet arbejde. Så når jeg får mit et spejlreflekskamera, vil i høre om det herinde dét er sikkert - så vil jeg nemlig søge efter hunde som jeg må øve mig på at tage billeder af, helt gratis for ejeren selvfølgelig. :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Tak for kommentarene :D Dyrefotograf - det har jeg et par gange fået afvide at jeg skulle overveje, og jeg har også overvejet det. Men så vidt jeg ved så er det svært at finde en læreplads hos en fotograf og man skal være kanondygtig før man kan leve udelukkende af det. Men under alle omstændigheder, så vil jeg ihvertfald snart have et bedre kamera og så kan man jo altid have det som en hobby ved siden af - altså tage ud og fotografere folks hunde/dyr. I starten selvfølgelig gratis, hvor folk får billederne - så jeg kan øve mig, og hvis jeg bliver dygtig nok med tiden kan man jo lave en lille forretning ud af det. Det ved jeg ihvertfald der er flere der gør, altså ved siden af deres andet arbejde. Så når jeg får mit et spejlreflekskamera, vil i høre om det herinde dét er sikkert - så vil jeg nemlig søge efter hunde som jeg må øve mig på at tage billeder af, helt gratis for ejeren selvfølgelig. :wink:

 

Jeg er ikke i tvivl om, at du så vil få masser af henvendelser :D

 

men det lyder som en rigtig god idé, og man skal jo også starte i det små, ved du nok. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt nye billeder fra gåturen i dag :)

 

2232_DSC06353_1.jpg

Sitto på musejagt

 

2232_DSC06396_1.jpg

Sitto der springer over et hul med vand

 

2232_DSC06378_1.jpg

Kency & Sitto

 

2232_DSC06358_1.jpg

Kency holder øje med hvor Sitto er henne

 

2232_DSC06395_1.jpg

Kency springer over et hul med vand

Link til indlæg
Del på andre sites

Beklager at billedet af Sitto der springer ikke er af super god kvalitet, men det var et billede jeg hurtigt lige fangede, uden at kameraet var indstillet rigtigt - så det var meget mørkt, men jeg synes det er sådan et godt billede, så jeg har prøvet at redde det så godt jeg kan i et redigerings program på computeren. Håber i overlever - synes nemlig billedet er rigtig godt af hende :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Skønne billeder, som altid :wink:

 

Hvilket kamera er du på udkig efter? :D

 

Takker :D

 

Er ikke helt sikker på hvilket kamera jeg vil have, men tror det ender med et spejrefleks. Har overvejet det meget, da sådan et jo er en smule større end det kamera jeg har nu, som lige er nemt at have med i lommen! Men så kan jeg jo bare lade vær med at have kameraet med de fleste ture og så bare tage det med sommetider i en taske, og så går det nok :wink: Tror jeg starter med at købe en brugt, overvejer et Canon EOS 350D eller et Nikon 40D.. tror vidst nok det er sådan de hedder. Behøver ikke det allernyeste kamera :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skønne billeder, som altid :wink:

 

Hvilket kamera er du på udkig efter? :D

 

Takker :D

 

Er ikke helt sikker på hvilket kamera jeg vil have, men tror det ender med et spejrefleks. Har overvejet det meget, da sådan et jo er en smule større end det kamera jeg har nu, som lige er nemt at have med i lommen! Men så kan jeg jo bare lade vær med at have kameraet med de fleste ture og så bare tage det med sommetider i en taske, og så går det nok :wink: Tror jeg starter med at købe en brugt, overvejer et Canon EOS 350D eller et Nikon 40D.. tror vidst nok det er sådan de hedder. Behøver ikke det allernyeste kamera :wink:

Kender godt dilemmaet, der er desværre ikke det store lighedstegn imellem handy og super godt kamera.

Min far har 350D og har lige købt 40D (uhh sidstnævnte er bare et lækkert kamera!). Jeg har selv 400D, men alt efter objektivet som du sætter på, så vejer det noget mere end combierne. Min fars vejer lige under 2 kg. med det store zoomobjektiv :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skønne billeder, som altid :wink:

 

Hvilket kamera er du på udkig efter? :D

 

Takker :D

 

Er ikke helt sikker på hvilket kamera jeg vil have, men tror det ender med et spejrefleks. Har overvejet det meget, da sådan et jo er en smule større end det kamera jeg har nu, som lige er nemt at have med i lommen! Men så kan jeg jo bare lade vær med at have kameraet med de fleste ture og så bare tage det med sommetider i en taske, og så går det nok :wink: Tror jeg starter med at købe en brugt, overvejer et Canon EOS 350D eller et Nikon 40D.. tror vidst nok det er sådan de hedder. Behøver ikke det allernyeste kamera :wink:

Kender godt dilemmaet, der er desværre ikke det store lighedstegn imellem handy og super godt kamera.

Min far har 350D og har lige købt 40D (uhh sidstnævnte er bare et lækkert kamera!). Jeg har selv 400D, men alt efter objektivet som du sætter på, så vejer det noget mere end combierne. Min fars vejer lige under 2 kg. med det store zoomobjektiv :shock:

Nej de er ikke helt små, men sådan må det jo være hvis man vil have et godt kamera :D Skal bare lige have sparet sammen til et og så skal jeg have set om der er nogle brugt tilsalg - men får feriepenge til maj, det hjælper jo lidt på det :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har været i Gullestrup hundeskov med hundene i dag, var derude fra 17.30-18.30, desværre lige den tid hvor folk tog hjem. :( Men vi fik da hilst kort på fire hunde, og så er fordelen ved at have to eller flere hunde selv, så kan der alligevel blive leget selvom der ikke er andre hunde :D Synes ikke i skal snydes for billederne :wink:

 

2232_DSC06456_1.jpg

Der skal selvfølgelig først snuses til træerne derude

 

2232_DSC06494_1.jpg

"Hallo, kom nu med godbidder til os. Se hvor søde vi er!"

 

2232_DSC06495_1.jpg

"Vi kommer nu"

 

2232_DSC06527_1.jpg

De to tosser 8)

 

2232_DSC06428_1.jpg

Tøffe-hunden

 

2232_DSC06446_1.jpg

Lidt fart kan hun også have på

 

2232_DSC06472_1.jpg

Kency fanget lige i det øjeblik hun skvatter i forsøget på at følge med Sitto. Hun kæmper bragt videre med at følge efter Sitto, selvom hun faldt. Men tilsidst må hun altså overgive sig, for poten gør altså ondt! Så kom hun lige op og fik tjekket om der var sket noget med poten, hvilket der ikke var, efter nogle meter oppe på min arm, var hun klar igen

 

2232_DSC06473_1.jpg

Er hun ikke smuk?

 

2232_DSC06474_1.jpg

"Siiiiitoooo - kom nu og leg med mig!"

 

2232_DSC06441_1.jpg

Sitto-vagthund

 

2232_DSC06443_1.jpg

"Kency kom nuuuu.. du er altså langsom!"

 

2232_DSC06448_1.jpg

Smukke Sitto

 

2232_DSC06449_1.jpg

Sitto nyder at løbe uden linen på

 

2232_DSC06467_1.jpg

Der blev snust en masse..

 

2232_DSC06470_1.jpg

"Jeg kommer nu"

 

2232_DSC06501_1.jpg

Søde Sittomus

 

2232_DSC06518_1.jpg

Sitto som lige sidder model et kort øjeblik

 

 

Kency fik forresten også lige vist mig at hun godt kan gå løs på indhegnede områder, så det er ikke indkaldet der generelt "ikke-virker", for hun reagere rigtig godt på mine indkald da vi var i hundeskoven, også selvom der kom hunde og også når vi gik væk fra hunde vi havde hilst på :D Så hun er altså - forhåbentlig - bare inde i en periode hvor spor/dufte og dyr der kan jages er lidt mere spændende. For ellers virker indkaldet jo super godt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...