Hop til indhold

Hvalp fodre


Gæst Anonymous
 Share

Recommended Posts

Gæst Anonymous

Hej alle sammen...

 

Jeg har købt ny hundehvalp fra 14 dage siden, jeg fik at vide den fodre som hun er meget glad for Coop OPTIMAL fuldefodre til hvalpe...

 

Som ejer vise mig at den er gode nok, hun er meget glad for at spise den...

Men så fik jeg at vide fra ejer via MSN i dag, at Deres dyrlæge sagt at den er meget dårlig fodre, det sagde min dyrlæge også at den fodre er dårlig men skal jeg lyttet efter dyrlæge eller jeg købe bare som hun plejer få ? da hun har aldrig haft problem med afførning...

 

Hun er kun 3 mdr gammle...

 

Derfor jeg vil høre hvem skal jeg valgt dyrlæge eller butikken jeg kan købe som hun plejer få...

 

Håber at jeg få en stort hjælpe fra jer hvem jeg skal tage...

 

Med venlig hilsen

Chalotte :D

 

P.S I er velkommen at snakke med mig via MSN, så jeg vil blev glad for at have Maria den bedst fodre end dårlig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Karen

Hejsa.

Jeg ville nok købe et bedre foder til hunden, men også snakke/ kigge i en dyrehandeel da de også har godt foder men flere forskellige mærker at vælge af. Det betyder intet at skifte mærke nu, og du kan være helt sikker på nu bedre foder jo mindre kommer der retur og hunden har udnyttet foderet meget bedre.

Hilsen Karen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anonymous

Tak for hjælpe Karen...

 

Men er det ligemeget hvilket jeg vælgt forskellige mærker til fodre hos dyrehandler ? Jeg har hørt man skal blandet med gamle fodre og med ny fodre langsom inde der godt for maven, er det rigtigt ?

 

Så skal jeg nok købe bedst fodre til Maria hos dyrehandler...

 

Med venlig hilsen

Chalotte :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Karen

Hej.

Ja jeg syntes du skal rådføre dig lidt med dyrehandleren for det er også lidt svært for om det er en stor eller lille hund. Men jeg vil sige køb en mellemklasse pris så mener jeg det er ok, og jeg har aldrig prøvet det er gået galt med at skifte foder, og især ikke til noget der smager bedre så den vil sikkert spise det med velbehag.Jeg mener også den er så gammel nu at den nemt kan tåle foderskift . Hvad slags hund er det du har fået ?. Jeg har selv en lille Collie hvalp på 5 1/2 mdr nu og den kan du se på http://www.123hjemmeside.dk/Collie-Karen .

Hilsen Karen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anonymous

Hey igen...

 

Ja min hundehvalpe er blandning Labrador, den er 3 mdr gammle.

Hvilket fodre er det bedst ? så kunne jeg prøve at købe ny fodre til hende i næste mdr. Men hun vejer kun 6,3 KG fra mandags.

 

Jeg har hørt at det er godt at have leverposeri med rugbrød som det er godt for maven...

Det er hun meget vildt med...

 

Men hende,s mor ligne Fox Terrie og hende,s mor var løbe hjemmefra og parret med en han tror det er Labrador fik alle 4 hvalpe.

 

Jeg ved ikke om Maria blev store eller som hende,s mor.

 

Dyrlæge har sagt at jeg skal give Maria meget MAD men hvad skal jeg f.eks ? da jeg synes det er synd for Maria at spise samme tørfodre heletider...

 

Fordi dyrlæge sagde kunne se at Maria er meget tynde ud men jeg synes hun ser da normalt ud fordi hun spise ikke rart så meget, da jeg fik at vide 2 gange om dagelig fra ejer men dyrlæge sagde SKAL 3 gange om dagelig men det gjorte jeg så 3 gange om dagelig men det vil Maria helst 2 gange om dagelig og gøre hende blev mæt end 3 gange, men nu prøve jeg 3 gange om dagelig se om hun spise... Eller hvad har I ide om hvordan jeg kan få hende lidt fedt op ?

 

Med venlig hilsen

Chalotte :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Karen

Hej .

Du skal sørge for at foderet er blødt op i lunken vand, og så skal du måle den mængde foder af som hun skal spise på et døgn og dele det i 3 og så er du sikker på hun får det hun skal have, men du skal først bløde det op ca 1 time før hun skal spise det for ellers bliver det kedeligt. Du kan læse på posen hvor meget hun skal have, og spiser hun ikke det hele på en gang så fjern det så hun kan nå at blive sulten til næste gang. Har hun fået ormekur ? dette er vigtigt for alle hvalpe er født med orm, og hvis de ikke kommer af med dem så bliver de jo syge og får ikke den udnyttelse af foderet som de skal have. Men vægten lyder da rimelig til en hund på 3 mdr som ikke bliver så stor. Du skal nok ikke give den rugbrød med leverposteg for der er ikke nok energi i det til en hundehvalp, og så gider de ikke spise det der er bedst for dem. Det er med hunde som med børn, de vil helst have det de bedst kan lide og bliver så ikke så sunde. Lad være at tænke på om det er samme smag hver gang for det gør hunden ikke, den spiser det fordi den er sulten og tænker ikke som vi gør hvad det angår.Jeg vil tro at din hund ca skal have 160 gr mad på et døgn nu og så om 1 mdr ca 250 gr og igen ca. 350 gr når den er 5 mdr. Det er også vigtigt den får det blødt op for så lille hund kan ikke drikke så meget vand at den kan fordøje maden godt, og især ikke nu det er så varmt hvor den skal bruge endnu mere væske.

Hilsen Karen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anonymous

Maria drikker jo meget vand og hun skal spise 225 gr. sagde dyrlæge til mig, hun kan godt selv spise tørfodre uden vand sammen med tørfodre hun har spise hele op morgens... Hun har haft ormekur og haft behandling fra tidligere ejer... Hun er vant til hunde, børne og mennesker...

 

Maria drikker jo meget ren vand heletider...

 

Med venlig hilsen

Chalotte :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anonymous

Hej!

 

I dag har jeg været til dyrehandler og købt tørfodre til Maria på 2 KG for 70 kr. Maria er meget VILDT med tørfodre ROYAL CANIN MAXI Babydog...

 

Hun er ikke interesseret i den gamle fodre så hun få den ny fodre, så har hun spise den hele op dejlige... :D

 

Hende,s afførning har ikke noget problem, det ser fint ud...

 

Så bør jeg ikke blandet med gamle fodre med....

 

Betyder at gamle fodre skal jeg smidt den ud ?

 

Med venlig hilsen

Chalotte :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Karen

Hej.

Det lyder godt du har fundet noget foder hun godt kan lide så hun kan blive stor og dejlig. du kan jo gemme det gamle foder så du har det hvis du glemmer at købe så er det jo godt at have det, men du kan også blande lidt af det i senere når du går over til voksen foder.

Hilsen Karen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anonymous

Hej igen.

 

kl 6 om morgen Maria vækker mig vil ud og tisse, afførning. Den ser ud fint og så jeg give morgenmad til hende og hun spise hele tom, det kan hun da godt lide, da i går jeg bare meget ny fodre og gamle fodre blandning sammen så spise hun kun ny fodre og rester gamle fodre gad hun ikke spise fordi hun synes ikke kan lide som købe fra super brugsen...

 

Næste mdr jeg købe 14 KG.

 

Så har jeg nu give frokost tørfodre, den spise hun også...

 

Så ingen problem med afførning dejlige...

 

Med venlig hilsen

Chalotte :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...