Hop til indhold

Juleskue


Gæst
 Share

Recommended Posts

Håber der er lidt hjælp at hente....

 

Jeg har tilmeldt min hvalp til juleskue i DKK kreds 10, her den 13. december. Men hvordan fungerer et skue i forhold til en udstilling?

 

Jeg kan se der er to hunde i racen, men det er jo ikke sikkert de er i samme klasse. Nelson (min hvalp) er tilmeldt babyklassen.

Så skal jeg vel alene i ringen (GISP!) eller hvordan. Og hvad med kritikken, ligner den en fra udstilling eller....?

 

Håber I kan komme med lidt fif og forklaringer...

 

Venlig hilsen

Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Yvonne Frederiksen

Hej Mette

 

Vi har været på juleskuet i Næstved en del gange, men kan ikke komme i år.

Men lidt om hvad der sker.

Selve bedømmelsen er som en almindelig udstilling, men der bliver ikke lavet BIR (hvis jeg husker rigtigt). Til gengæld er der BIS i alle klasser. BIS baby, hvalp, junior, Åben, Champ og veteran, så hvis Du bliver bedst i racen i een af klasserne skal Du med til BIS i den klasse.

Til sidst laves det Store BIS med de 6 BIS fra klasserne.

Det er en rigtigt hyggelig dag med juleting, og en afslappet atmosfære - så glæd jer til dagen.

 

Peter

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Mette

 

Vi har været på juleskuet i Næstved en del gange, men kan ikke komme i år.

Men lidt om hvad der sker.

Selve bedømmelsen er som en almindelig udstilling, men der bliver ikke lavet BIR (hvis jeg husker rigtigt). Til gengæld er der BIS i alle klasser. BIS baby, hvalp, junior, Åben, Champ og veteran, så hvis Du bliver bedst i racen i een af klasserne skal Du med til BIS i den klasse.

Til sidst laves det Store BIS med de 6 BIS fra klasserne.

Det er en rigtigt hyggelig dag med juleting, og en afslappet atmosfære - så glæd jer til dagen.

 

Peter

 

OK, ¨så dvs. at jeg bare skal holde mig til ved ringen, og så vente på jeg skal ind. Men lad os nu sige den anden bulldog er veteran, så skal jeg jo ind alene, og det er jeg jo lidt nervøs for...

 

Pyha, mon ikke det går alt sammen....?

 

Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bjærglab
Håber der er lidt hjælp at hente....

 

Jeg har tilmeldt min hvalp til juleskue i DKK kreds 10, her den 13. december. Men hvordan fungerer et skue i forhold til en udstilling?

 

Jeg kan se der er to hunde i racen, men det er jo ikke sikkert de er i samme klasse. Nelson (min hvalp) er tilmeldt babyklassen.

Så skal jeg vel alene i ringen (GISP!) eller hvordan. Og hvad med kritikken, ligner den en fra udstilling eller....?

 

Håber I kan komme med lidt fif og forklaringer...

 

Venlig hilsen

Mette

 

Hejsa :-D

 

Jeg skal til mit første skue med min labber hvalp den 5 december.

Det er også et juleskue i DRK regi.

Jeg har kontaktet afdelingen for, at høre nærmere.

Og da jeg går i sele med min var der lige noget jeg skal have lært hende, nemlig, at gå i halsbånd/eller retriverline.

 

Hvalpen skal gå på din venstre side.

 

Jeg forespurgte så, om jeg evt kunne komme ind og afprøve ringen, inden officiel start kl 9, og det har jeg fået lov til.

Jeg tager dette 1. skue som en erfarings runde, hvor jeg ser hvad andre gør og for at give min labberhvalp en chance for at møde andre hvalpe.

 

Vinder hun ikke, vinder vi begge alligevel.

 

Nemlig erfaring og nogle gode oplevelser med andre hundeejere og deres dejlige vuffer.

 

Måske kan du bruge mit svar, men hvis ikke, så held og lykke med skuet alligevel :x:

 

Med venlig hilsen

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa :-D

 

Jeg skal til mit første skue med min labber hvalp den 5 december.

Det er også et juleskue i DRK regi.

Jeg har kontaktet afdelingen for, at høre nærmere.

Og da jeg går i sele med min var der lige noget jeg skal have lært hende, nemlig, at gå i halsbånd/eller retriverline.

 

Hvalpen skal gå på din venstre side.

 

Jeg forespurgte så, om jeg evt kunne komme ind og afprøve ringen, inden officiel start kl 9, og det har jeg fået lov til.

Jeg tager dette 1. skue som en erfarings runde, hvor jeg ser hvad andre gør og for at give min labberhvalp en chance for at møde andre hvalpe.

 

Vinder hun ikke, vinder vi begge alligevel.

 

Nemlig erfaring og nogle gode oplevelser med andre hundeejere og deres dejlige vuffer.

 

Måske kan du bruge mit svar, men hvis ikke, så held og lykke med skuet alligevel :x:

 

Med venlig hilsen

 

Tak for svar. Jeg går til ringtræning en gang om ugen, så det er der nogenlunde styr på (hvis babyen ellers synes mine godbidder er spændende nok :-D).

 

Men jeg gør som jer, tager det som en hyggelig dag med lidt træning af udstilling. Problemet er jo ikke min dejlige vaps, men at jeg godt kan blive lidt (MEGET) nervøs, når jeg føler, jeg ikke ved, hvad jeg skal...

 

Pøj pøj til jer d. 5. december. Vi vil gerne høre, hvordan det går.

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bjærglab
Tak for svar. Jeg går til ringtræning en gang om ugen, så det er der nogenlunde styr på (hvis babyen ellers synes mine godbidder er spændende nok :-D).

 

Men jeg gør som jer, tager det som en hyggelig dag med lidt træning af udstilling. Problemet er jo ikke min dejlige vaps, men at jeg godt kan blive lidt (MEGET) nervøs, når jeg føler, jeg ikke ved, hvad jeg skal...

 

Pøj pøj til jer d. 5. december. Vi vil gerne høre, hvordan det går.

 

/Mette

 

Ja jeg kan godt følge dig mht til at blive nervøs, men mon ikke dommerne ser med milde øjne på babyer og deres mennesker...............de ved jo godt, at det er vores første gang med den slags................? eller ..............? nå men man har da lov at håbe :lol:

 

Mht til vores første juleskue :-D så skal jeg nok lave et mindre indlæg om mine erfaringer :-D

Med venlig hilsen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
OK, ¨så dvs. at jeg bare skal holde mig til ved ringen, og så vente på jeg skal ind. Men lad os nu sige den anden bulldog er veteran, så skal jeg jo ind alene, og det er jeg jo lidt nervøs for...

 

Pyha, mon ikke det går alt sammen....?

 

Mette

 

Du kan tage det HELT roligt... et skue er stille roligt og afslappende, da ingen af resultaterne bliver noteret i den forstand.

 

Du kan ofte købe et katalog og på den måde holde øje med hvornår i skal ind..

 

Nu når det er babyklasse, så forventes der ikke det helt store.... så du kan tage det helt roligt, der forventes ikke at din hund kan stå 100% stille hele tiden.:5up:

 

Både ringsekretæren og dommeren plejer at være meget hjælpsomme på et skue!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Bjærglab
Så er det på søndag, det går løs i Næstved. Andre som skal med?

 

@Bjærglab - hvordan gik det den 5.?

 

 

/Mette

 

Hej Missmette :-D

 

Jeg har skrevet lidt om oplevelsen inde på min blog.

 

Indlægget finder du her:

http://www.hunde-forum.dk/blogs/bjaerglab/332-emmas-1-udstilling.html

 

 

God fornøjelse på søndag :x2:

 

 

Med venlig hilsen :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

En lille update fra juleskuet i søndags.

Vi kom i god tid (ca. kl. 10), ca en time før jeg troede, vi skulle ind. Men vores dommer var meget grundig, så hele programmet blev rykket og vi kom først ind efter frokost.

Men Nelson tog det fint, han ventede i transportburet, og lå bare og kiggede på alt og alle.

 

Da vi skulle ind var det jo kun os. Den anden bulldog var en hvalp, så den skulle også ind alene. Nelson opførte sig eksemplarisk, og ville til en forandring gerne lunte med rundt i ringen. Dommeren var meget venlig og rar, så han viste gerne bisser uden at lave en scene. Dejligt. Nelson fik SL og 1. præmie – og vi gik videre til store ring, hvor Skuets Bedste Baby skulle vælges kl. 15.

 

I store ring var der ca. 30 babyer, og jeg blev meget nervøs. Men Nelson klarede det fint, og efterhånden som dommeren sagde ’tak for i dag’ til flere og flere, blev jeg mere og mere nervøs. Til sidst stod der 8 babyer tilbage. De fire blev sendt på en delt 5. plads og fik en lille gave, og så kunne jeg godt slappe lidt af... Nelson blev 3. bedste baby – og jeg blev så stolt, at jeg næsten tudede. Vi fik roset, 3 kg foder og gavekort til BARF

 

Alt i alt en dejlig (lang) dag. Og vi skal helt sikkert afsted igen.

/Mette :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bjærglab

Stort tillykke Missmette :hjerte:

 

Jeg kan godt forstå du er rigtig glad.

Det var da også flot, at Nelson klarede det så fint :-D

 

Jeg synes, det var rigtig flot, at Nelson kunne klare så mange timer med den støj og lugt oplevelse, det måtte have været.

 

Ja det er en rigtig god ide, at have en transportkasse med, når man er til sådanne arangementer, rart, fordi ens hund har en mulighed for at få ro ind i mellem alle oplevelserne:-D

 

Knæk og bræk med de fremtidige udstillinger :vinken:

 

Med venlig hilsen

Link til indlæg
Del på andre sites

1000 tak for alle beskederne. Det varmer :lun:

 

Nelson er 4 1/2 måned nu, så han er stadig min lille baby, selvom der til tider går lige lovlig meget teenager i den..

I skal da lige se ham, som vi kender ham bedst: foran brændeovnen.

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

1000 tak for alle beskederne. Det varmer :lun:

 

Nelson er 4 1/2 måned nu, så han er stadig min lille baby, selvom der til tider går lige lovlig meget teenager i den..

I skal da lige se ham, som vi kender ham bedst: foran brændeovnen.

 

/Mette

 

Ej hvor er han kær! Kan godt forstå han var et hit på skuet :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

1000 tak for alle beskederne. Det varmer :lun:

 

Nelson er 4 1/2 måned nu, så han er stadig min lille baby, selvom der til tider går lige lovlig meget teenager i den..

I skal da lige se ham, som vi kender ham bedst: foran brændeovnen.

 

/Mette

 

Hej Mette:-D

 

Jeg tror da næsten at vi sad lige ved siden af jer?? Jeg fulgtes med Eva, der havde den anden engelske bulldog med. Lady:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Mette:-D

 

Jeg tror da næsten at vi sad lige ved siden af jer?? Jeg fulgtes med Eva, der havde den anden engelske bulldog med. Lady:-D

 

Jamen dog, men du havde ingen hund med? Og tog billeder eller hvordan?

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...