Hop til indhold

Hvordan stop med at graver i den jorden ?


Gæst Anonymous
 Share

Recommended Posts

Gæst Anonymous

Hej

 

Vi vil spørge jer, hvordan skal vi få Maria til at holde op med at graver i vores have ?

 

Skal vi bare siger FY og NEJ til at hun skal forstår ikke må graver i den jorden ødelagt ? :?

 

Med venlig hilsen

Chalotte og Peter :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anonymous

Jeg ser det som en naturlig del af hundens adfærd, nogle hunde udøver det dog mere end andre. Jeg kan kun svare for mig selv og min hund. Han graver ligeledes huller i haven, dog ikke så store at de efter min mening er generende i længden- Han har det også med gerne at ville "hjælpe til" hvis jeg er i færd med at grave et hul til en plante eller hæk. Jeg faldt dog over denne artikel: http://www.netdyredoktor.dk/sw21661.asp

..og tænkte "ov ja!" det er måske en naturlig del af hundens adfærd - hvis den keder sig. Dernæst har jeg lokaliseret hvornår min hund graver i haven og det er oftest når jeg ikke har tid til at stimulere ham hvis jeg er i færd med andre gøremål i haven eller når han lige er et smut ude for at "lette ben" og jeg derfor måske ikke går med ham ud i haven, men holder øje med ham fra vinduet. Det sker fx. aldrig når vi er ude at gå tur.

Dog vil jeg sige at musehuller/mulvarpehuller er svære at holde sig fra for min hund - Det kribler jo under jorden. Ligeledes har nogle hunde også så stærke instinker at de graver forråd ned i haven.

 

Hvis jeg havde et problem med huller i min have - lavet af min hund, ville jeg såmænd gå med ham ud og "lette ben" evt. aktivere ham, få hans tanker et andet sted hen, gå lidt flere små lufteture. Sige nej el. fy hvis jeg fangede ham "in the act" og rose ham når han holdt op. For unoder kommer oftest af en eller anden form for understimulering eller et "forkert spor" hunden er blevet ledt ind på.

 

Vh

 

Julie

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anonymous

ja det er jo ikke så godt hun graver hele haven op ;) Så ja begynd at leg lidt med hende når hun er ude i haven og sådan så og hvis hun så gør det så sig Hårdt AH AH "! Og vhsi du opdager det 10 min efter hun har gjort det må du ikke skælde hende ud for hun ved ikke hvad hun har gjort så lang tid efter

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anonymous

Ja jeg fandt ud af at min veninde siger at hun har en hundehvalp på ca 4 mdr der graver i jorden så smidt hun koldt vand på ham, så gør han aldrig mere at graver jorden op. Så prøve jeg til Maria og smidt vand på hende når hun laver noget, så hun synes det er ulækkert med jorden og vand, for hun kan ikke lide... Sådan gøre hun aldrig mere at graver i jorden op mere...

 

Sådan det hjælpe det...

 

Jeg skænderi hende aldrig ud kun ved at sige nej og må ikke osv...

Hun forstår en NEJ...

 

Med venlig hilsen

Chalotte :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anonymous

Bare et lille godt råd, som har virket hos alle jeg har givet rådet videre til... Hvis du ikk når at sige NEJ når hunden graver i haven, og hullet er blevet lavet... Tager du simpelthen bare dens hundelort og smider i hullet og dækker den med jord igen... Har jeg gjort hver gang Niki har gravet og han gør det ikk mere idag... Og han er dog kun 1 år gammel... Forklaringen på hvorfor det virker, aner jeg ikk... Men det gør det :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...