Hop til indhold

Trim af Cairn hvalp?


Gæst Honey123
 Share

Recommended Posts

Gæst Honey123

Hejsa.

 

 

Vi får Anton hjem på mandag, en Cairn Terrier på 9 uger. :lun:

 

 

Vi har i forvejen hans far, Hannibal, på 2½ år. Men det kiksede med hans første trim, lang historie, som er sagen uvedkommende. ;-)

 

 

Hvornår skal en Cairn hvalp trimmes første gang? Vores trimmer opdrætter Westier, og ved dem er det når de er allerhøjest 4 måneder, for at det ikke skal blive et overgreb på hunden.

 

Men gælder det samme for en Cairn?

 

 

Mvh.

Mikala

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen A
Hejsa.

 

 

Vi får Anton hjem på mandag, en Cairn Terrier på 9 uger. :lun:

 

 

Vi har i forvejen hans far, Hannibal, på 2½ år. Men det kiksede med hans første trim, lang historie, som er sagen uvedkommende. ;-)

 

 

Hvornår skal en Cairn hvalp trimmes første gang? Vores trimmer opdrætter Westier, og ved dem er det når de er allerhøjest 4 måneder, for at det ikke skal blive et overgreb på hunden.

 

Men gælder det samme for en Cairn?

 

 

Mvh.

Mikala

Jeg kender kun til trimning af Fox Terrier, men prøv at se dette link, jeg tror du kan hente hjælp her.

Om Cairn Terrier:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvornår skal en Cairn hvalp trimmes første gang? Vores trimmer opdrætter Westier, og ved dem er det når de er allerhøjest 4 måneder

 

Det var vist også dét, vi fik at vide af vores opdrætter. Elvis var dog næsten 5½ måned, da han blev trimmet første gang, fordi vi ikke syntes, det var nødvendigt før - jeg syntes ikke, han var langhåret nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Vi blev anbefalet at Chili skulle hvalpe trimmes i en alder af 4-6 mdr. Så deromkring:o)

 

bliver spændende når lille anton kommer hjem på mandag.. ihh - Hvor jeg glæder mig til at høre en masse om ham. Jeg vil også have en Cairn mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen A
Mange tak, Jørgen. :klap:

Hej Honey

Jeg er kun glad for, at jeg kunne hjælpe dig. Jeg kom i tanke om, at der også findes en trimmevideo, som jeg også tror, du kan have glæde af, hvis du selv vælger at trimme din cairn, fremfor at gå til en trimmer. Jeg kan varmt anbefale, at du selv trimmer, du vil få et helt specielt forhold til din hund og den til dig. En af fordelene ved at trimme selv er, at du altid har en hund, der ser velplejet ud. Selv nyder jeg at trimme mine to foxer.

Link til trimmevideo: Cairndy Trimmevideo

God fornøjelse. Jørgen

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...