Hop til indhold

Min hund ryster


Gæst Zarina
 Share

Recommended Posts

Gæst Zarina

Stasia er en Norfolk på 4 år, og hun har altid haft et fantastisk helbred - ingen sygdomme overhovedet.

 

Den seneste uge har hun rystet en del. Det er ikke hele dagen, men i kortere perioder.

 

Jeg har lagt mærke til, at i disse perioder, ryster hun ikke, når hun ånder ud. Altså hun ryster, når hun trækker vejret ind, men ikke når hun puster ud.

 

Er der nogen, der har en idé om, hvad det kan skyldes?

Link til indlæg
Del på andre sites

Stasia er en Norfolk på 4 år, og hun har altid haft et fantastisk helbred - ingen sygdomme overhovedet.

 

Den seneste uge har hun rystet en del. Det er ikke hele dagen, men i kortere perioder.

 

Jeg har lagt mærke til, at i disse perioder, ryster hun ikke, når hun ånder ud. Altså hun ryster, når hun trækker vejret ind, men ikke når hun puster ud.

 

Er der nogen, der har en idé om, hvad det kan skyldes?

¨

 

 

Det gør mine også af og til, især min hanhund - men da jeg en dag tog ham med under dynen viste det sig bare at han frøs..

Nu er mine jo en del mindre end din, og de ryster så snart jeg tager jakken på og snoren i hånden (man kan jo lige så godt fryse på forhånd)

 

Men ellers ville jeg nok bare give dr. dyr et kald.. :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg spekulerer også på, om hun fryser, men det burde den race med tyk pels ikke gøre, når det ikke er hård frost.

Jeg ringer til dyrlægen, men ville bare lige høre, om nogen vidste noget...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg spekulerer også på, om hun fryser, men det burde den race med tyk pels ikke gøre, når det ikke er hård frost.

Jeg ringer til dyrlægen, men ville bare lige høre, om nogen vidste noget...

 

Jeg opdagede at det faktisk trak ind under min altandør - og det var derfor de nogle gange lå og frøs.. Så måske du skal ned på alle fire og mærke efter ;)

Jeg fik flyttet hundekurven, men de ligger der stadig af og til - og så kan jeg ærlig talt ikke gøre så meget mere ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Stasia er en Norfolk på 4 år, og hun har altid haft et fantastisk helbred - ingen sygdomme overhovedet.

 

Den seneste uge har hun rystet en del. Det er ikke hele dagen, men i kortere perioder.

 

Jeg har lagt mærke til, at i disse perioder, ryster hun ikke, når hun ånder ud. Altså hun ryster, når hun trækker vejret ind, men ikke når hun puster ud.

 

Er der nogen, der har en idé om, hvad det kan skyldes?

 

Ked af det, men det kan lyde som smerter :(

 

Dyr er jo rigtigt gode til at bruge deres ressourcer hensigtsmæssigt og vi kan jo også lindre smerter ved at "slippe" disse på udåndingen.

 

Hun kan naturlivis også fryse, men jeg hælder altså til den første og håber jeg tager fejl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selv tænker jeg mere, om det er noget psykisk. Det sker 2-3 gange om dagen - senest var i går aftes, da vi sad på en bænk og ventede på toget, og så igen senere på aften da jeg bar hende ned ad trappen. Jeg forestiller mig, at det måske kan være en slags stress over forventningen om, at der skal ske et eller andet.

 

Det sker nemlig aldrig, når vi er i gang med noget - hverken hvis vi leger/træner eller hvis hun ligger og slapper af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selv tænker jeg mere, om det er noget psykisk. Det sker 2-3 gange om dagen - senest var i går aftes, da vi sad på en bænk og ventede på toget, og så igen senere på aften da jeg bar hende ned ad trappen. Jeg forestiller mig, at det måske kan være en slags stress over forventningen om, at der skal ske et eller andet.

 

Det sker nemlig aldrig, når vi er i gang med noget - hverken hvis vi leger/træner eller hvis hun ligger og slapper af.

 

Tit forsvinder symptomer på smerte hvis hunden bliver optaget af et eller andet. En hund der halter "glemmer" det, hvis der pludselig løber en kat forbi. Men det ved du jo.

 

Ryster hun aldrig indendørs?.

 

Har du prøvet at give hende en guf når hun ryster?, bare for at se om det går væk?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selv tænker jeg mere, om det er noget psykisk. Det sker 2-3 gange om dagen - senest var i går aftes, da vi sad på en bænk og ventede på toget, og så igen senere på aften da jeg bar hende ned ad trappen. Jeg forestiller mig, at det måske kan være en slags stress over forventningen om, at der skal ske et eller andet.

 

Det sker nemlig aldrig, når vi er i gang med noget - hverken hvis vi leger/træner eller hvis hun ligger og slapper af.

 

Tit forsvinder symptomer på smerte hvis hunden bliver optaget af et eller andet. En hund der halter "glemmer" det, hvis der pludselig løber en kat forbi. Men det ved du jo.

 

Ryster hun aldrig indendørs?.

 

Har du prøvet at give hende en guf når hun ryster?, bare for at se om det går væk?.

 

Det sker mindre indendørs, men jeg har set det et par gange. Jeg prøver at give en guf næste gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 years later...

Min hund på 9 år har gjort det i nogle timer nu :confused: Hun har før rystet, men der var det fordi hun frøs, så da hun kom under dynen forsvant det. Dog ikke den her gang, hun vil ikke tage imod godbidder, men hun har fået klemt en klat smør ned. Hendes hale, som normalt sidder oppe "på ryggen" i en lille krølle, hænger mellem benene, og da jeg tog hende ud at gå, gik hun enormt langsomt, gad ikke snuse til noget, og tissede kun lige når det var nødvendigt.

Jeg tænker at det måske er depression, eftersom hun har været falsk drægtig i en måneds tid, og igår startede på en kur der kunne stoppe mælke produktionen i hendes patter. Kan rystelser også forekomme af depression ?:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...