Hop til indhold

hvalp-alenehjemme træning


Gæst Gray
 Share

Recommended Posts

Hej med jer!

 

Jeg håber i kan hjælpe mig med nogle gode råd ang min lille hvalp. Simba er nu 10 uger og har været hos os i lidt over en uge. Jeg skal igang med at træne alene hjemme med ham, men synes det er svært at gribe det rigtigt an.

 

Han følger mig lige i hælene hele dagen og ligger sig der hvor jeg er. Så når jeg giver ham en godbid og går ud af rummet, går der ikke 4 sek før han hyler eller kommer efter mig. Nu siger man jo at man ikke må gå tilbage til en hund der hyler, men det er jo svært eftersom der ikke går mange sekunder før dette sker. Jeg kan jo simpelthen ikke gå langsommere frem så hvad skal jeg gøre for at hjælpe ham med ikke at græde når jeg går???

 

Jeg har kun en 10 dage inden jeg starter på arbejde igen, men heldigvis behøver han ikke være alene hjemme da min datter kommer omkring der hvor jeg går. Dog er det jo vigtigt at han lærer det og så skal min datter heller ikke være afhængig af at SKULLE komme hjem lige efter skole.

 

Jeg er lidt desperat for gode råd, kan I hjælpe??

 

Fortsat god dag

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Man skal starte i det helt helt små med et sekund ad gangen. Man lukker døren og åbner den igen med det samme, så han ikke når at blive ulykkelig.

 

Jeg kunne skrive en lang smøre, men det er nemmere hvis du læser her http://www.hundeliv.dk/Artikler/Alene%20hjemme%20problemer.pdf Det er den metode, jeg selv anvender, og jeg har endnu ikke oplevet, at den ikke virker.

 

Held og lykke med træningen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...