Hop til indhold

Qvarko og hans gode veninde Doris (begge D/Sére)


Gæst Camilla Sjelhøj
 Share

Recommended Posts

Gæst Camilla Sjelhøj

Qvarko og jeg var ude og gå i 1 time i dag da jeg kom hjem fra arbejde, her er lidt billeder fra gå turen, vi mødte bla. hans bedste lege kamerat Doris en Dansk/svensk gårdhund tæve på alder med Qvarko...

 

håber i nyder billederne :D

 

2681_Qvarko_036_1.jpg

2681_Qvarko_043_1.jpg

2681_Qvarko_049_1.jpg

2681_Qvarko_052_1.jpg

2681_Qvarko_063_1.jpg

2681_Qvarko_055_1.jpg

 

 

det var lidt billedere af gå turen...

 

det var super hyggeligt og vi havde begge brug for en god tur efter jeg havde været på arbejde... :) men kan sige de legede i 40 min og nu er Qvarko meget træt hele gåturen tog 1 time så jo han fik rørt sig i dag :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla Sjelhøj

Qvarko har selektiv hørelse så lige der hvor vi gik i går kan jeg ikke slippe ham men andre steder kan jeg godt hvis jeg er et stykke væk fra veje osv. Doris har samme problem som Qvarko men hun kommer dog når jeg kalder men jeg er også "ny" og spændene...

 

men har også kun haft qvarko siden han var 11 måneder og det kan vi godt mærke på "hvalpe-opdragelsen" men han skal nok lære det en dag vi øver hver dag :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Qvarko har selektiv hørelse så lige der hvor vi gik i går kan jeg ikke slippe ham men andre steder kan jeg godt hvis jeg er et stykke væk fra veje osv. Doris har samme problem som Qvarko men hun kommer dog når jeg kalder men jeg er også "ny" og spændene...

 

men har også kun haft qvarko siden han var 11 måneder og det kan vi godt mærke på "hvalpe-opdragelsen" men han skal nok lære det en dag vi øver hver dag :)

 

Ok, hvor gammel er han?

 

Jeg har samme type hunde, og jeg kan anbefale dig at bruge lækre godbidder, kogt kød som kalkunbryst i små stykker og også gerne kogt lever og hjerte, og så belønner og roser du al den kontakt han tager initiativ til :)

 

Det er vigtigt altid at have godbidder med :)

 

Det er også rigtigt godt at betinge hans navn og et indkaldsord, indkaldsordet skal så kun bruges når du kan få succes med det, og rigeligt med ros, godbidder og aldrig skæld ud :D

 

Betingningen foregår sådan at du siger hans navn lige idet han får godbidden i munden, det gøres en 50-100 gange og vedligeholdes, det samme med indkaldsordet :)

 

Og så kan du evt træne i en 10-15 m lang sporline, så får han også mere frihed :)

 

Håber ikke det gør noget med lidt råd, jeg ved det virker :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla Sjelhøj

det helt fint med lidt råd men jo tak det bruger vi skam også men han er kræsen og gider ikke godbider når vi er ude...

 

han bliver 2 år den 1 maj, vi har haft lige knabt 1 år nu vi fik ham som 11 måneder gammel og uden opdragelse...

 

han kommer når han er løs og der ikke er noget der forstyre ham men lige så snart han ser en anden hund/menneske/cykelist/barnevogn eller andet "spændene" ja så kommer han ikke altid lige i først forsøg, han er en super skøn og kærlig hund og er bestemt også blevet bedre til indkald men den sidder der ikke 100 % endnu...

 

Men jo tak vi har prøvet mange godbider/guffer osv. men nix når der er andre hunde så er der ikke så meget at gøre...

 

vi bruger hans navn Qvarko og så ordet "her" og det kommer han på så længe han ikke bliver forstyret, vi træner hver gang vi går tur men MAX 10 min på turen resten er hygge for ellers mister han koncentrationen...

 

men er sikker på han nok skal blive bedre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...