Hop til indhold

Hjælp mine hunde gør når de køre i bil


Gæst silvana
 Share

Recommended Posts

Gæst silvana

Hej med jer. :)

 

Jeg har 2 hunde en tæve og en han hund, som begge er lidt over 1 år gammel. Den lille tæve er af rase Dansksvensk gårdhund og han hunden har vi adopteret igennem græske hunde og er en blanding af en schæfer og labrador. De begge to er nogen dejlig hunde men ikke når de skal køre i bil de begge to hyler og er meget urolige.

Vi har prøvet med godebider og give dem ros når de ikke gør/hyler men det hjælper ikke :( . Han hunden gå frem og tilbage på bagsædet mens den lille sider sammen med mig foren og piver og hyler. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre mere. Det er bare ikke sjøvt at køre med dem i bil :cry:

 

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

M.V.H.

Silvana

Link til indlæg
Del på andre sites

For det første, så vil jeg anbefale at hundene bliver sikret enten via seler eller i et bur.

 

For det andet, så er det en god idé at skrue hele scenen lidt tilbage i tiden, hvis du forstår. Hvornår begynder de at køre op? Hvis det først er efter du har kørt lidt, så prøv at køre nogle ultrakorte ture, evt. hvor du bare starter med at sidde i bilen med dem, roser når de er rolige og så går i hjem igen. Langsomt kan du så øge tiden i er i bilen, hvis de forholder sig roligt. Det gælder om ikke at gå for hurtigt frem.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst anne-marie

Velkommen :-D

 

Det er vigtigt at vi hører lidt mere om problemet :)

 

Hvornår starter det?

 

Hvordan har i trænet at køre bil?

 

Hvad gør i når de hyler og piver? trøster?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...