Hop til indhold

Hjælp til spørgeskema om hunden


Bailey_f1
 Share

Recommended Posts

Hej

 

I forbindelse med at vi har fået en klage over at vores hund skulle være aggresiv og truende :roll: er jeg ved at lave et spørgeskema hvor jeg vil bede de øvrige beboere i vores kompleks om at udtale sig om vores hund.

Dette vil jeg så vedlægge sagen til beboerklagenævnet.

(De synes nemlig alle - bortset fra klageren - at hunden er yderst velopdragen og meget venlig - altså stik modsat af klageren.)

 

Jeg havde tænkt mig at stille fire spørgsmål med mulighed for afkrydsning af fire forskellige muligheder.

 

Jeg kunne godt tænke mig hjælp til de fire spørgsmål samt mulighederne indenfor hvert spørgsmål.

 

Spørgeskemaet lyder nu som følger:

 

 

Vi har desværre fået en klage over at vores hund, Bailey skulle udvise aggressiv adfærd og gø uforholdsmæssigt meget. Vi skal jo alle være her, og vi har derfor altid forsøgt at opdrage Bailey derefter. I forbindelse med klagen, vil vi gerne gøre vores bedste og spørger derfor om der er nogle ting vi bør være mere opmærksomme på, ligesom vi gerne vil bede om jeres svar på hvordan I opfatter Bailey.

 

Tak for jeres hjælp. I skal altid være velkommen til at kontakte os, hvis I har nogle kommentarer om Bailey, da vi gerne vil at alle har det godt

 

Venlig hilsen

Morten Xxxxxx

Xxxxvej 999

 

 

Hvordan oplever I Bailey's temperament ?

aggressiv/truende - bange/sky - venlig/rolig - nysgerrig/glad - ved ikke

 

Hvor meget hører I at Bailey larmer (gør eller tuder) ?

altid - ofte - af og til - sjældent - aldrig - ved ikke

 

Hvor velopdraget er Bailey ?

Meget velopdraget - lidt velopdraget - som en almindelig hund - lidt uopdraget - meget uopdraget - ved ikke

 

Hvor meget føler i Jer generet af Bailey ?

Altid - ofte - af og til - sjældent - aldrig - ved ikke

 

Hvis I føler jer generet angiv venligst årsag

___________________________

Har du andre kommentarer ?

___________________________

 

 

_____________________________________

(dato og underskrift)

 

Er der nogle der har nogle gode forslag til rettelser til det eksisterende jeg (ved bl.a. jeres gode hjælp) har fundet frem til ?

Redigeret af Bailey_f1
Opdatering
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

til de første to - venlig/imødekommende, Nysgerrig/glad

 

En ny kategori:

Hvor meget generer det dig, at der er en hund i husstanden.

det generer mig meget - det generer mig lidt - Jeg er ligeglad - Det er hyggeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

til de første to - venlig/imødekommende, Nysgerrig/glad

 

En ny kategori:

Hvor meget generer det dig, at der er en hund i husstanden.

det generer mig meget - det generer mig lidt - Jeg er ligeglad - Det er hyggeligt.

 

Det synes jeg lyder som gode forslag :klap:

Skal lige lufte hende, så opdaterer jeg det oprindelige indlæg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke for at være en lyseslukker.............. Men da du ikke er neutral person i sagen, ville folk så være ærlige (sæt din hund var til gene, men de så dig som en bølle og var meget bange for dig - overdrivelse fremmer forståelsen)?

 

Eller er det anonymt aflevering, og vil de der klage mennesker så acceptere at der ikke er underskrift på? (det kan jo ikke bevises)

 

 

Undskyld at jeg er så kritisk :cry:

 

 

Held og lykke med det, der er ikke noget værre end falske beskyldninger - og slet ikke når det drejers sig om sin hund :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor meget larmer (gør eller tuder) hunden ?

altid - ofte - sjældent - aldrig

 

Måske der skulle indsættes et "en gang imellem" eller lignende mellem "ofte" og "sjældent", da der ellers er et ret stort spring imellem de to :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Jeg ville ikke skrive "hunden" men i stedet bruge navnet - det er mere personligt og folk svarer derefter.

 

Du kan eventuelt sætte et (sødt) billede af jer med hunden ind, hvis nu alle ikke lige ved hvem hun er. Surt at nogle måske svarer, med tanke på en helt anden hund (som de måske endda ikke bryder sig om). Plus, igen får de lov til at relaterer bedre til din hund og svarer eventuelt derefter.

 

Jeg ville nok også indlede med kort at sige noget lign:

 

"Vi er de glade hundejere i nr x, men har desværre fået en klage over vores hund, bailey. Vi skal jo alle være her og vi har derfor altid forsøgt at opdrage bailey derefter. I forbindelse med klagen, vil vi gerne gøre vores bedste og spørger derfor om der er nogle ting vi bør være mere opmærksomme på."

 

1. Hvordan synes du, at Baileys temperament er?

A) Aggressiv/truende

B) Bange/sky

C) Venlig/rolig

D) Nysgerrig/glad

E) Ved ikke

 

 

2. Synes du, at Bailey larmer meget?

A) Altid

B) Ofte

C) Sjældent

D) Aldrig

E) Ved ikke

 

3. Synes du, at Bailey virker velopdraget?

A) Meget velopdraget

B) Som en ganske almindelig hund

C) Lidt uopdraget

D) Meget uopdraget

E) Ved ikke

 

4. Har du andre kommentarer?

 

________________________________________________

________________________________________________

 

Spørgsmål nr 3 synes jeg egentligt ikke er så relevant for situationen, men...

 

Måske du kan afslutte med noget lign "Tak for din hjælp. Du skal altid være velkommen til at kontakte os, hvis du har nogle kommentarer om Bailey, da vi gerne vil at alle har det godt. Med venlig hilsen, Y, X, og Bailey.

 

Bare et forslag. Men så bliver det mere personligt og noget folk kan relatere til. Med det sidste (åbne) spørgsmål, kan i også ende med at få lidt ekstra information.

 

Held og lykke :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
til de første to - venlig/imødekommende, Nysgerrig/glad

 

En ny kategori:

Hvor meget generer det dig, at der er en hund i husstanden.

det generer mig meget - det generer mig lidt - Jeg er ligeglad - Det er hyggeligt.

 

jeg ville nok undlade denne. folk der måske ikke normalt ville kommentere det, tænker sig måske om en ekstra gang når de får det spørgsmål og du kan risikere at nogle synes noget hen ad...jo, det kan da godt være irriterende nogle gange (selvom de normalt ikke ville have tænkt på det)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke for at være en lyseslukker.............. Men da du ikke er neutral person i sagen, ville folk så være ærlige (sæt din hund var til gene, men de så dig som en bølle og var meget bange for dig - overdrivelse fremmer forståelsen)?

 

Eller er det anonymt aflevering, og vil de der klage mennesker så acceptere at der ikke er underskrift på? (det kan jo ikke bevises)

 

Nej det er ikke anonymt - genboerne bliver spurgt om de vil - vi har ganske godt forhold til langt de fleste så jeg er ikke umiddelbart nervøs :blink:

 

Undskyld at jeg er så kritisk :cry:

 

Det skal du bestemt ikke undskylde - hellere her end i beboerklagenævnet ;-)

 

Held og lykke med det, der er ikke noget værre end falske beskyldninger - og slet ikke når det drejers sig om sin hund :ae:

 

Tak

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke skrive "hunden" men i stedet bruge navnet - det er mere personligt og folk svarer derefter.

 

Du kan eventuelt sætte et (sødt) billede af jer med hunden ind, hvis nu alle ikke lige ved hvem hun er. Surt at nogle måske svarer, med tanke på en helt anden hund (som de måske endda ikke bryder sig om). Plus, igen får de lov til at relaterer bedre til din hund og svarer eventuelt derefter.

 

Jeg ville nok også indlede med kort at sige noget lign:

 

"Vi er de glade hundejere i nr x, men har desværre fået en klage over vores hund, bailey. Vi skal jo alle være her og vi har derfor altid forsøgt at opdrage bailey derefter. I forbindelse med klagen, vil vi gerne gøre vores bedste og spørger derfor om der er nogle ting vi bør være mere opmærksomme på."

 

1. Hvordan synes du, at Baileys temperament er?

A) Aggressiv/truende

B) Bange/sky

C) Venlig/rolig

D) Nysgerrig/glad

E) Ved ikke

 

 

2. Synes du, at Bailey larmer meget?

A) Altid

B) Ofte

C) Sjældent

D) Aldrig

E) Ved ikke

 

3. Synes du, at Bailey virker velopdraget?

A) Meget velopdraget

B) Som en ganske almindelig hund

C) Lidt uopdraget

D) Meget uopdraget

E) Ved ikke

 

4. Har du andre kommentarer?

 

________________________________________________

________________________________________________

 

Spørgsmål nr 3 synes jeg egentligt ikke er så relevant for situationen, men...

 

Måske du kan afslutte med noget lign "Tak for din hjælp. Du skal altid være velkommen til at kontakte os, hvis du har nogle kommentarer om Bailey, da vi gerne vil at alle har det godt. Med venlig hilsen, Y, X, og Bailey.

 

Bare et forslag. Men så bliver det mere personligt og noget folk kan relatere til. Med det sidste (åbne) spørgsmål, kan i også ende med at få lidt ekstra information.

 

Held og lykke :D

 

Super gode kommentarer :klap:

Jeg har lavet lidt tekst som indledning til spørgeskemaet, men tager helt sikkert en hel masse af din og putter ind :5up:

 

Varer lige lidt, men opdaterer det oprindelige indlæg men en hel masse af dette

 

Super tak:klap2:

Link til indlæg
Del på andre sites

En ny kategori:

Hvor meget generer det dig, at der er en hund i husstanden.

det generer mig meget - det generer mig lidt - Jeg er ligeglad - Det er hyggeligt.

 

jeg ville nok undlade denne. folk der måske ikke normalt ville kommentere det, tænker sig måske om en ekstra gang når de får det spørgsmål og du kan risikere at nogle synes noget hen ad...jo, det kan da godt være irriterende nogle gange (selvom de normalt ikke ville have tænkt på det)

 

Jeg modificerer den nok lidt, men vil gerne have folks synspunkt med mht. om de føler sig generet af hunden. (det mener jeg at være sikker på de IKKE er)

Men ikke lægge op til "ny afstemning om husdyrshold"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Super gode kommentarer :klap:

Jeg har lavet lidt tekst som indledning til spørgeskemaet, men tager helt sikkert en hel masse af din og putter ind :5up:

 

Varer lige lidt, men opdaterer det oprindelige indlæg men en hel masse af dette

 

Super tak:klap2:

 

Var så lidt. Jeg synes det er sjovt at lave sådan noget.

 

Surt i fik en klage. Især når der ikke er grundlag for det. Jeg håber det kommer til at gå godt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du vil have at folk skal svare på, om de føler sig generet af at der er hund i ejendommen, vil jeg foreslå at folk skal skrive hvorfor de evt. føler sig generet.

 

Dels er det nemt bare at krydse af, at man føler sig generet, men skal man angive en årsag med egne ord er det tilsvarende nemmere bare at afkrydse "nej" :mrgreen:

 

Jeg ville nok omformulere "Synes du at Bailey er aggressiv" til "oplever du at.."

 

Fordi en oplevelse ikke nødvendigvis er ensbetydende med fakta hvorimod "synes" hurtigt kan "blive" fakta, når svarene læses.

 

"Oplever" er ikke så dømmende og dermed til fordel for dig

 

Giver det mening?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du vil have at folk skal svare på, om de føler sig generet af at der er hund i ejendommen, vil jeg foreslå at folk skal skrive hvorfor de evt. føler sig generet.

 

Dels er det nemt bare at krydse af, at man føler sig generet, men skal man angive en årsag med egne ord er det tilsvarende nemmere bare at afkrydse "nej" :mrgreen:

 

Jeg ville nok omformulere "Synes du at Bailey er aggressiv" til "oplever du at.."

 

Fordi en oplevelse ikke nødvendigvis er ensbetydende med fakta hvorimod "synes" hurtigt kan "blive" fakta, når svarene læses.

 

"Oplever" er ikke så dømmende og dermed til fordel for dig

 

Giver det mening?

 

Det giver bestemt mening - specielt det med at angive en årsag - takker og har opdateret indlæget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, en ting til: Hils nu du rettede "I" til det meget mere personlige "du", så inddrager det måske personen der svarer langt mere.

 

Der lægges mere ansvar på "du", synes jeg i hvert tilfælde

 

For sent - vi er begyndt at udlevere dem....

Jeg skrev bevidst I og ikke du, da det jo gælder hele husstanden og ikke bare personen.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hvordan oplever I Bailey's temperament ?

aggressiv/truende - bange/sky - venlig/rolig 3 - nysgerrig/glad 6 - ved ikke

 

Hvor meget hører I at Bailey larmer (gør eller tuder) ?

altid - ofte - af og til 1 - sjældent 2 - aldrig 4 - ved ikke

 

Hvor velopdraget er Bailey ?

Meget velopdraget 6 - lidt velopdraget - som en almindelig hund 1 :shock::megaked::mrgreen:- lidt uopdraget - meget uopdraget - ved ikke

 

Hvor meget føler I Jer generet af Bailey ?

Altid - ofte - af og til - sjældent - aldrig 7 - ved ikke

 

 

Så har vi fået de svar tilbage, vi forventer at få (7 ud af 11 omdelte).

Det kan vist ikke blive ret meget bedre :5up:

De er selvfølgelig medsendt som bilag til vores svar på klagen,

og viser ganske godt, hvad vi mener den almindelige opfattelse af Bailey er.

 

Jeg takker endnu engang for hjælpen og har indsat "resultatet" ovenfor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Held og lykke med det så :5up: Hvad gik klagen oprindeligt ud på?

 

Og så kan jeg altså ikke lade være med at fnise lidt over opdraget/lydighed "som en almindelig hund" hehe...hvordan er en almindelig hund opdraget? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det startede jeg da tråden med at skrive ?

I forbindelse med at vi har fået en klage over at vores hund skulle være aggresiv og truende.

 

Men det er en længere historie.....

Den oprindelige klage vi havde modtaget lød:

Vi har modtaget klager over, at jeres hund gør uforholdsmæssigt meget, samt at den ikke altid føres i snor.

 

Den egentlige ordlyd af klagen (ved vi nu gennem boboerklagenævnet) var:

Hunden er støjende og skaber utryghed gennem aggressiv adfærd når klagerne X og Y opholder sig i deres respektive have, samt af og til når folk passerer min have, hvor hækken er fjernet ud til fællesareal (dette er ikke korrekt - det er ud til offentlig vej). X klager desuden over at jeg ikke holder hunden i snor på fællesarealer, hvor han har oplevet at hunden kommer farende og udviser aggressiv adfærd. Y klager over at hunden går ind i hendes have.

 

 

Hunden er ej støjende (har videodokumentation, med 10 dages historik).

Den gør selvfølgelig hvis der bliver ringet på ol. og af og til under leg.

Hvis hunden gør ad naboen bliver den bedt om at tie stille, hjælper det ikke bliver den lukket ind.

X har ikke oplevet hunden kommer farende u. snor.

Den VAR den ene gang han har oplevet den - som var på P-pladsen, der er offentlig, og ikke fællesareal - i snor.

Den gav et lille "hvem er du" bjæf, hvorefter han råbte "hold kæft" til den - ikke noget at sige til den ikke bryder sig om ham...

 

Mod vejen gør den da af og til - afhængig af hvem der går forbi - der bliver så sagt Tak og hun stopper

Vi har i øvrigt sat et ekstra hegn op 2m fra hækken, så hun ikke kan stå helt op ad den nyplantede liguster.

 

Y har gentagne gange givet hende kiks - i forsøg på at blive gode venner med den (fint initiativ) - så der er jo ikke noget at sige til den finder hendes have interessant ;-)

Vi har selvfølgelig forsøgt at udbedre de huller der er i hegnet. Det er i øvrigt kun sket 2 eller 3 gange, og hunden er selvfølgelig straks kaldt tilbage.

 

Vi har ikke skiftet hegnet - kun indkøbt nyt - der er nemlig en sag mere, hvor vi vil have skiftet vores Berberrishæk fra '56 :evil: ud til noget mere brugervenligt.

Det vil de ikke være med til - derfor er kommunikationen mellem os dårlig

 

Det eneste der er korrekt er at den sjældent går med snor (men altid er på plads de 25m til/fra P-pladsen)

Den leger også med de andre hunde på fællesarealet. (vi er 5 der har hund ud af de 11 der støder op til "vores" fællesareal)

 

Det kunne vi selvfølgelig lave om på, men lad os nu se om vi ikke slipper uden :slem: (ellers må jeg jo til at gå gennem haven).

Naboen har det nemlig med at klage over alle og enhver og over hvad som helst.

Denne gang er det så os som hævn over at jeg har klaget over hans bevoksning (vinplante) der voksede ind over vores stuevindue og ind ad vores hoveddør. Og jo, jeg kunne selvfølgelig have ladet være at klage, men kommunikationen er som skrevet ovenfor dårlig, og jeg var efterhånden træt af at beskære deres planter, specielt når de ikke vil være med til at skifte hækken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi fået de svar tilbage, vi forventer at få (7 ud af 11 omdelte).

Det kan vist ikke blive ret meget bedre :5up:

De er selvfølgelig medsendt som bilag til vores svar på klagen,

og viser ganske godt, hvad vi mener den almindelige opfattelse af Bailey er.

 

Jeg takker endnu engang for hjælpen og har indsat "resultatet" ovenfor.

 

 

 

Det her må man gerne capse: SKØØØØØØØØØØØØNT, VIDUNDERLIGE NYHEDER :banan::banan::banan::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Update:

 

Vi havde forleden besøg at nævnet (5 personer)

Det gik fint - de eneste som de rent faktisk ville have kunne sagt noget til

(at jeg går uden snor på hunden) berørte de slet ikke :mrgreen:

 

Jeg var dog noget fortørnet over deres attitude - luk den hund ind, var stort set det første der blev sagt - hun skulle jo selvfølgelig lige fortælle hvem der boede her :mrgreen:

 

Jeg var godt nok tæt på at sige: Her bor jeg OG hunden, så dem der ikke bryder sig om hunde må blive udenfor.

Men jeg behærskede mig og dækkede hunden af i stedet :klap:

 

Hvad fa**** er det for noget at sende folk der har antiparti mod hunde ud til en sag der (bl.a.) drejer sig om hund :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...