Lonny Skrevet December 22, 2009 Rapporter Share Skrevet December 22, 2009 Luna har knækket/flækket en negl. Her til morgen opdagede jeg at hun havde blødt lidt fra den ene negl, og da jeg kiggede på den kunne jeg se at den var knækket lidt oppe og at der samtidig var en revne på tværs i neglen (som løber op i mod negleroden). Er der noget jeg kan gøre for at forhindre at neglen flækker helt? Og er der noget jeg burde foretage mig for at afhjælpe situationen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Elsang Besvaret December 22, 2009 Rapporter Share Besvaret December 22, 2009 Kom lidt tape rundt om, men du skal jo være opmærksom på at hun ikke bider i det! Måske du kan komme en sok rundt om el. lign. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret December 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 22, 2009 Nå, men jeg behøves slet ikke jeres hjælp alligevel :blink: Luna's dyrlæge ringede lige i andet ærinde, så jeg skyndte mig selvfølgelig at spørge hende Jeg skal forsøge at file neglen lidt til, så den ikke kan hænge fast i noget. Og så skal jeg holde øje med at revnen ikke begynder at løbe længere op, så hele neglen ender med at være flækket. Og jeg skal holde øje med om der går betændelse i den. Hvis alt går godt, så når neglen at vokse ud og der er ingen skade sket. Men hvis den flækker hele vejen op, eller der går betændelse i, så er vi nødt til at lade dyrlægen fjerne neglen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret December 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 22, 2009 Kom lidt tape rundt om, men du skal jo være opmærksom på at hun ikke bider i det! Måske du kan komme en sok rundt om el. lign. Du mener for at stabiliserer neglen, så den ikke flækker yderligere, og ikke hænger fast i noget? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Elsang Besvaret December 22, 2009 Rapporter Share Besvaret December 22, 2009 Ja lige præcis:blink: Men godt at du fik fat i dyrlægen og lige fik det vendt:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lusen Besvaret December 22, 2009 Rapporter Share Besvaret December 22, 2009 Jeg skal forsøge at file neglen lidt til, så den ikke kan hænge fast i noget. Og så skal jeg holde øje med at revnen ikke begynder at løbe længere op, så hele neglen ender med at være flækket. Og jeg skal holde øje med om der går betændelse i den. Hvis alt går godt, så når neglen at vokse ud og der er ingen skade sket. Men hvis den flækker hele vejen op, eller der går betændelse i, så er vi nødt til at lade dyrlægen fjerne neglen. Øv da os.... Suzi fik jo netop i sidste uge fjernet en negl og jeg må indrømme at jeg var overrasket over hvor hurtigt det var over ...3 dage efter fik hun bandagen helt af og der her ikke været noget siden. Nu tror jeg efterhånden jeg kender dig ret godt hva Luna angår og tror ikke du vil være god til at gå julen igennem uden at bekymmer dig om den negl flækker mere, evt gør ondt på hende, om der kommer betændelse i, osv osv osv... Så overvej om den nu ikke skal af inden julen og de mange helligdage... Ved jo ikke hvor slemt det er men hvis den bløde hvergang hun har været ude og gå/løbe og lege så ville jeg nok ikke vente... Men det er måske slet ikke så slemt og så sidder jeg her og formaner dig om at køre til Dr.Dyr midt i den dyre juletid... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret December 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 22, 2009 Øv da os.... Suzi fik jo netop i sidste uge fjernet en negl og jeg må indrømme at jeg var overrasket over hvor hurtigt det var over ...3 dage efter fik hun bandagen helt af og der her ikke været noget siden. Nu tror jeg efterhånden jeg kender dig ret godt hva Luna angår og tror ikke du vil være god til at gå julen igennem uden at bekymmer dig om den negl flækker mere, evt gør ondt på hende, om der kommer betændelse i, osv osv osv... Så overvej om den nu ikke skal af inden julen og de mange helligdage... Ved jo ikke hvor slemt det er men hvis den bløde hvergang hun har været ude og gå/løbe og lege så ville jeg nok ikke vente... Men det er måske slet ikke så slemt og så sidder jeg her og formaner dig om at køre til Dr.Dyr midt i den dyre juletid... Du har ret i nogle af nogle af dine tanker, jeg vil nok tjekke hendes negl hver gang hun har bevæget sig, og i sidste ende vil hun nok få den fjernet fordi jeg ikke kan holde til det Men jeg vil godt lige give hende en chance, og se om det ikke går i sig selv, men jeg jokede såmænd også med dyrlægen om at jeg garanteret endte deroppe selve juleaften for at få den fjernet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret December 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 24, 2009 Jeg vidste det her ville ske :damn: Nu er Luna begyndt at humpe og har ondt i sin negl Hun ser ikke ud til at have monster ondt, men dog nok til at hun humper i ny og næ. Jeg syntes ikke at neglen ser være ud end den gjorde for 2 dage siden, så måske har hun slået den Mit spørgsmål er så, er jeg dyremishandler hvis jeg vælger at se tiden lidt an, i stedet for at køre til dyrlægen juleaften? Kan der ske noget ved at vente og se tiden lidt an? Hun er som hun plejer at være, er glad og driller katten, men som sagt er hun begyndt at humpe lidt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret December 24, 2009 Rapporter Share Besvaret December 24, 2009 Jeg vidste det her ville ske :damn: Nu er Luna begyndt at humpe og har ondt i sin negl Hun ser ikke ud til at have monster ondt, men dog nok til at hun humper i ny og næ. Jeg syntes ikke at neglen ser være ud end den gjorde for 2 dage siden, så måske har hun slået den Mit spørgsmål er så, er jeg dyremishandler hvis jeg vælger at se tiden lidt an, i stedet for at køre til dyrlægen juleaften? Kan der ske noget ved at vente og se tiden lidt an? Hun er som hun plejer at være, er glad og driller katten, men som sagt er hun begyndt at humpe lidt. Kan du ikke give hende en sok på, så hun ikke hele tiden støder den mod noget? Evt. lade hende sidde med poten i sæbevand lidt, så bliver neglen blødgjort og flækker ikke så let.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret December 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 24, 2009 Pylret som jeg er, så har jeg lige ringet til dyrlægen De foreslog ligesom dig en sok og evt. lidt smertestillende, men hvis neglen (foden) på nogen måde ser hævet eller betændt ud, så skal vi komme ind, fordi at sådan en betændelse kan bevæge sig op i knoglerne, og det kan være ret svært at få til at forsvinde igen... Så nu kan jeg ikke finde ud af om jeg bare skal køre derind med det samme, eller om jeg skal se tiden an Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret December 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 24, 2009 Så har vi tænkt over det, og beslutningen blev at vi kommer til at tilbringe eftermiddagen på kbh dyrehospital, jeg vidste det, vi skulle bare have gjort det med det samme :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 24, 2009 Rapporter Share Besvaret December 24, 2009 Med dit held ville jeg også bare se at få det overstået - god bedring! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret December 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 24, 2009 Med dit held ville jeg også bare se at få det overstået - god bedring! Tak, jeg troede at vi var enge om at mit held var vendt, eller det er måske først i det nye år :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret December 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 24, 2009 kbh dyrehospital kunne lige oplyse mig om at juleaften koster en konsultation 1.200 og der er minimum 2 timers ventetid... Nå, men sådan må det jo så være... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 24, 2009 Rapporter Share Besvaret December 24, 2009 Jeg er desværre ikke overrasket, håber det går hurtigt, hvis i er kørt kommer i forhåbentligt mens alle andre er tralvt optaget af at jule. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lusen Besvaret December 24, 2009 Rapporter Share Besvaret December 24, 2009 ØV der er nogen gange man bare IKKE ønsker at kunne sige :" pokkers, jeg frygtede det " og det er netop lige nu jeg tænker sådan... Håber Luna har det godt nu og at I har haft en dejlig juleaften for det har vi Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret December 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 25, 2009 Vi nåede ind på kbh dyrehospital kl. 15 og vi var færdige kl. 17. Luna blev fuld bedøvet, fik klippet halvdelen af neglen af, fik både lokalbedøvende og en sprøjte mod smerter, og til sidst en sprøjte at vågne på. Det var rent faktisk hyggeligt at sidde der, folk følte sig ligesom knyttede sammen af at skulle tilbringe juleaften på dyrehospitalet, så alle talte sammen og fortalte deres historier. Luna legede med en labrador og en bullterrier, så lidt havde hun da at fordrive ventetiden med. Dog var der også et par sørgelige episoder, den værste var den unge pige der kom løbende ind med sin lille bitte hundehvalp som var gået ind i et krampeanfald, hundehvalpen var ikke større end en lille kanin, og den blev straks bragt ind på operationsbordet. Men de fleste af historierne derinde var heldigvis på niveau med Luna's, og altså ikke livstruende, så derfor var der alligevel en meget hyggelig stemning dernde. Jeg blev sågar hjulpet ud i bilen med Luna, folk havde jo ikke travlt, da der jo var 2 timers ventetid... Juleaften var tilgengæld noget mindre hyggelig, Luna brød sig absolut ikke om at have været bedøvet, have sok på, og være et helt fremmed sted. Så hun pev hele aftenen, og hvis jeg tillod mig at gå på toilettet eller ud og ryge, så hylede hun. Så jeg endte med at sidde nede på gulvet sammen med hende hele aftenen, fordi det kun var hendes mor der duede når man sådan havde det lidt skidt :ae: I dag har jeg så virkelig fundet ud af hvad det betyder at have en Terrier, og Petrine, jeg husker dine ord om at det bare gælder om at være mere stædig :blink: For den sok der, den skal da bare dø, og Luna kan da slet ikke se nogen grund til at skulle have den på... Så hvert andet sekund siger vi nej, og fjerner hendes tænder fra sokken... Vi har forsøgt at give hende skærm på, og vi har sågar købt en oppustelig skærm, men ved begge dele kan hun stadig nå sokken, så ingen af dem virker. Så nu har vi valgt den hårde vej, 100% opsyn og stoppe hende hver gang hun forsøger at bide i sokken, og så må vi jo se hvem der vinder denne konkurrence om at være mest stædig :blink: Hun får smertestillende de næste 3 dage, og søndag aften må hun få sokken af igen, så vi må jo bare væbne os med tålmodighed, og håbe på at hun giver op før vi gør :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 25, 2009 Rapporter Share Besvaret December 25, 2009 Tænkte meget på dig i aftes - rigtigt god bedring (og god arbejdslyst :5up:)! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts