Hop til indhold

Over fodring!!!!!!!

Gæst Diva
 Share

Recommended Posts

Suk...

Min dejlige Diva blev passet af noget familie igår så hun ikke skulle være alene hjemme for længe..

Desværre blev hun overfodret med div div, som resulterede i at hun havde dårlig mave hele natten...

Nøj hvor er det bare misforstået godhed at give hunde div rester....

Vil give min hund alt godt... Forkæle hende fordi hun er min guldklump, men godt nok ikke når det ikke er til hendes eget bedste....

Så til alle... Tænk før hundene får rester ;)

Redigeret af Diva
Link til indlæg
Del på andre sites

Dårlig mave er heldigvis ofte en af de mere milde sideeffekter ved overfodring. Havde min ældste passet ude et lille døgns tid for nogle år siden. Her havde de flere hunde og katte der var vant til at have foder stående fremme, og også formåede at rationere i indtaget på egen hånd. Ligesom fodertønder stod åbne, omend lidt gemt væk.

Min hund er et ægte madøre, og fandt naturligvis hurtigt frem til alle de steder på gården, hvor der var mad i hundehøjde. Herunder også fodertønder man skulle op og stå på kanten af for at komme ned i og skovle op af. Allerede samme aften fik jeg en nervøst opkald fra hundepasseren, der ikke kunne forstå hvorfor hunden rendte rundt og peb.

Mange muligheder blev gennemgået. Det var sommer, så en tur i den lille dam kunne jo have betydet nærkontakt med alger og andet sjov. Men de andre hunde havde også været nede og dyppe poterne uden at være blevet efterladt med lignende symptomer. Så flere scenarier blev gennemgået, men først da jeg fik hunden hjem dagen derpå, gættede vi sammenhængen. Hun var nemligt ganske rundt om hele livet og prustede og stønnede var ualmindeligt godt fyldt i sækken.

En kæmpe omgang tørfoder toppet af med rigelige mængder vand kan være grobund for en ubehagelig gang mavedrejning. Så påpasselighed omkring hvad hunden indtager generelt er absolut ganske tilrådeligt!

God bedring med din vuf - og p.s. hunden der overspiste her har intet lært og forsøger gerne at genopleve triumfen. Der fra onde ejers side blev toppet af med to dages kur (ingen mad) og ro på. Samt rigelige mængder lorteposer på gåturene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh hvor irriterrende :damn:, det problem kender jeg jo alt for godt :(

Håber Diva hurtigt bliver frisk igen:ae:, og at familien er informeret om hvor uheldigt det er, med sådan noget misforstået godhed.

Det er jo faktisk menneskene der får mest ud af, at sidde og stikke de godbidder, og hygge med at "fodre den søde lille hund", uvidenheden om hvad det koster den senere, er der desværre ikke mange der er klar over:-)

En hund skal bare behandles som i hverdagen uanset om det er jul, påske eller pinse. Forstå det nu, hundepassere:fyfy:

Hunde og vinter.. - dr.dk/DR1/Kaeledyr

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor er det trist med den misforstået kærlighed overfor hunde.. og andre dyr også..

tænker på det hver gang jeg ser en alt for stor hund.. tror endelig ejerne vil det beste, men det er det desværre ikke.. ihh...

Link til indlæg
Del på andre sites