Gæst Diva Skrevet December 25, 2009 Rapporter Share Skrevet December 25, 2009 (rettet) Suk... Min dejlige Diva blev passet af noget familie igår så hun ikke skulle være alene hjemme for længe.. Desværre blev hun overfodret med div div, som resulterede i at hun havde dårlig mave hele natten... Nøj hvor er det bare misforstået godhed at give hunde div rester.... Vil give min hund alt godt... Forkæle hende fordi hun er min guldklump, men godt nok ikke når det ikke er til hendes eget bedste.... Så til alle... Tænk før hundene får rester Redigeret December 25, 2009 af Diva Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret December 25, 2009 Rapporter Share Besvaret December 25, 2009 Dårlig mave er heldigvis ofte en af de mere milde sideeffekter ved overfodring. Havde min ældste passet ude et lille døgns tid for nogle år siden. Her havde de flere hunde og katte der var vant til at have foder stående fremme, og også formåede at rationere i indtaget på egen hånd. Ligesom fodertønder stod åbne, omend lidt gemt væk. Min hund er et ægte madøre, og fandt naturligvis hurtigt frem til alle de steder på gården, hvor der var mad i hundehøjde. Herunder også fodertønder man skulle op og stå på kanten af for at komme ned i og skovle op af. Allerede samme aften fik jeg en nervøst opkald fra hundepasseren, der ikke kunne forstå hvorfor hunden rendte rundt og peb. Mange muligheder blev gennemgået. Det var sommer, så en tur i den lille dam kunne jo have betydet nærkontakt med alger og andet sjov. Men de andre hunde havde også været nede og dyppe poterne uden at være blevet efterladt med lignende symptomer. Så flere scenarier blev gennemgået, men først da jeg fik hunden hjem dagen derpå, gættede vi sammenhængen. Hun var nemligt ganske rundt om hele livet og prustede og stønnede var ualmindeligt godt fyldt i sækken. En kæmpe omgang tørfoder toppet af med rigelige mængder vand kan være grobund for en ubehagelig gang mavedrejning. Så påpasselighed omkring hvad hunden indtager generelt er absolut ganske tilrådeligt! God bedring med din vuf - og p.s. hunden der overspiste her har intet lært og forsøger gerne at genopleve triumfen. Der fra onde ejers side blev toppet af med to dages kur (ingen mad) og ro på. Samt rigelige mængder lorteposer på gåturene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Diva Besvaret December 25, 2009 Rapporter Share Besvaret December 25, 2009 Uha.. Godt det gik.. Min frygt gik også på mavedrejning men heldigvis kom hun hurtigt af med noget... Og maven har det bedre.. Ja onde ejer Diva har nu fået havregrød/suppe i dag og det hjalp Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret December 26, 2009 Rapporter Share Besvaret December 26, 2009 Hej, Godt hun har det bedre;-), men åh hvor jeg kender det med at familie og venner lige må give lidt ekstra guf uden at hunden har den mindste smule behov for det-tværtimod:damn:. V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Diva Besvaret December 26, 2009 Rapporter Share Besvaret December 26, 2009 Ja det er bare så træls.. Man kan da nøjes med en hundekiks eller et kødben Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret December 26, 2009 Rapporter Share Besvaret December 26, 2009 Åh hvor irriterrende :damn:, det problem kender jeg jo alt for godt Håber Diva hurtigt bliver frisk igen:ae:, og at familien er informeret om hvor uheldigt det er, med sådan noget misforstået godhed. Det er jo faktisk menneskene der får mest ud af, at sidde og stikke de godbidder, og hygge med at "fodre den søde lille hund", uvidenheden om hvad det koster den senere, er der desværre ikke mange der er klar over:-) En hund skal bare behandles som i hverdagen uanset om det er jul, påske eller pinse. Forstå det nu, hundepassere:fyfy: Hunde og vinter.. - dr.dk/DR1/Kaeledyr Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst loxx Besvaret December 26, 2009 Rapporter Share Besvaret December 26, 2009 hvor er det trist med den misforstået kærlighed overfor hunde.. og andre dyr også.. tænker på det hver gang jeg ser en alt for stor hund.. tror endelig ejerne vil det beste, men det er det desværre ikke.. ihh... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts