Hop til indhold

Leo aktivering


Gæst Luxdog
 Share

Recommended Posts

Gæst Luxdog

Nu købte jeg for noget tid siden, den der leo i plast. Men desværre er den som jeg regnede med, for hård til at tøserne kan få godbidderne ud. Hvad gør i andre? putter i så små godbidder i, at de kan falde ud af hullerne. Det er der jo ikke den store udfordring i :(

 

307_m.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu købte jeg for noget tid siden, den der leo i plast. Men desværre er den som jeg regnede med, for hård til at tøserne kan få godbidderne ud. Hvad gør i andre? putter i så små godbidder i, at de kan falde ud af hullerne. Det er der jo ikke den store udfordring i :(

 

307_m.jpg

 

Jeg putter en blanding af godbidsstørrelser i, så nogle falder ud og andre skal der arbejdes mere for... Ærgerligt at de er for hårde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg skærer kogt kalkun, hjerter og lever i stykker der kan gå i og så arbejder de med at få dem ud, de fleste kommer ud af halsen, de har udviklet teknikker til at få leoen til at stå op, de elsker stadig at bruge dem her efter ca 4-5 mdr, og de arbejder med det :)

 

Nogle at stykkerne er så store at jeg nogle gange skal bedes om hjælp tilsidst efter meget arbejde, og de kan osse være svære at få ud for mig :lol:

 

Det er min erfaring at de skal være lette i starten, indtil hunden lærer hvad det går ud på, jeg oplever dem som bløde og de larmer fx ikke :)

 

Muff fandt hurtigt ud af det og tabte helt sit hjerte til leoen, hun var ikke vant til nogen aktivering overhovedet, jeg gjorde det meget nemt for hende i starten :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skærer kogt kalkun, hjerter og lever i stykker der kan gå i og så arbejder de med at få dem ud, de fleste kommer ud af halsen, de har udviklet teknikker til at få leoen til at stå op, de elsker stadig at bruge dem her efter ca 4-5 mdr, og de arbejder med det :)

 

Nogle at stykkerne er så store at jeg nogle gange skal bedes om hjælp tilsidst efter meget arbejde, og de kan osse være svære at få ud for mig :lol:

 

Det er min erfaring at de skal være lette i starten, indtil hunden lærer hvad det går ud på, jeg oplever dem som bløde og de larmer fx ikke :)

 

Muff fandt hurtigt ud af det og tabte helt sit hjerte til leoen, hun var ikke vant til nogen aktivering overhovedet, jeg gjorde det meget nemt for hende i starten :D

Tja, jeg synes så ikke de er særlig bløde. Jeg havde netop også samme problem, at jeg ikke selv kunne få godbidderne ud, hvordan skulle hundene så kunne det? :lol:

Men løsningen må så være at putte bittesmå godbidder i, og så finde på noget andet legetøj når det skal være svært.

 

Specielt Nanna er ikke til sådan noget, hvor man skal bruge for mange kræfter og være voldelig. Kun hvis det er noget plys eller papir der skal flænses :)

Jeg gav dem nogle plastflasker forleden, med godbidder i. Nanna kunne slet ikke med det faktum at flasken skulle kastes rundt og sparkes til, men det klarede datteren helt fint og så kunne mor lige stjæle lidt af det som røg ved siden af :lol: Men jeg har også leo'en i en plysversion, som jeg gemmer godbidder i, og den er Nanna glad for at rode med.

 

De er iøvrigt helt syge med nogle "klokker" jeg har købt, hvor de to voksne tøser har lært at løfte klokken i dens håndtag, men hovsa så ligger godbidden bare der på gulvet...og vupti så tager Frida den :lol: Det spil fungere bedst, når man har én hund ad gangen i stuen 8)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg skærer kogt kalkun, hjerter og lever i stykker der kan gå i og så arbejder de med at få dem ud, de fleste kommer ud af halsen, de har udviklet teknikker til at få leoen til at stå op, de elsker stadig at bruge dem her efter ca 4-5 mdr, og de arbejder med det :)

 

Nogle at stykkerne er så store at jeg nogle gange skal bedes om hjælp tilsidst efter meget arbejde, og de kan osse være svære at få ud for mig :lol:

 

Det er min erfaring at de skal være lette i starten, indtil hunden lærer hvad det går ud på, jeg oplever dem som bløde og de larmer fx ikke :)

 

Muff fandt hurtigt ud af det og tabte helt sit hjerte til leoen, hun var ikke vant til nogen aktivering overhovedet, jeg gjorde det meget nemt for hende i starten :D

Tja, jeg synes så ikke de er særlig bløde. Jeg havde netop også samme problem, at jeg ikke selv kunne få godbidderne ud, hvordan skulle hundene så kunne det? :lol:

Men løsningen må så være at putte bittesmå godbidder i, og så finde på noget andet legetøj når det skal være svært.

 

Specielt Nanna er ikke til sådan noget, hvor man skal bruge for mange kræfter og være voldelig. Kun hvis det er noget plys eller papir der skal flænses :)

Jeg gav dem nogle plastflasker forleden, med godbidder i. Nanna kunne slet ikke med det faktum at flasken skulle kastes rundt og sparkes til, men det klarede datteren helt fint og så kunne mor lige stjæle lidt af det som røg ved siden af :lol: Men jeg har også leo'en i en plysversion, som jeg gemmer godbidder i, og den er Nanna glad for at rode med.

 

De er iøvrigt helt syge med nogle "klokker" jeg har købt, hvor de to voksne tøser har lært at løfte klokken i dens håndtag, men hovsa så ligger godbidden bare der på gulvet...og vupti så tager Frida den :lol: Det spil fungere bedst, når man har én hund ad gangen i stuen 8)

Hvis du ikke selv kan få godbidden ud er den for stor :lol:

Jeg tror du skal starte nemt så de fanger legen og forstår princippet :D

Mine er nu ikke voldelige, de bider intet legetøj istykker, eller dræber tøjdyr, dejligt :D

 

Leoen stresser dem på ingen måde, de fordyber sig bare i det, ofte er det det sidste der sker inden vi går iseng, de får lige en leo og hygge med, det virker som en god bog virker på mig, dejligt, og godnat :lol:

 

Ok, hvad er det for nogen klokker?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skærer kogt kalkun, hjerter og lever i stykker der kan gå i og så arbejder de med at få dem ud, de fleste kommer ud af halsen, de har udviklet teknikker til at få leoen til at stå op, de elsker stadig at bruge dem her efter ca 4-5 mdr, og de arbejder med det :)

 

Nogle at stykkerne er så store at jeg nogle gange skal bedes om hjælp tilsidst efter meget arbejde, og de kan osse være svære at få ud for mig :lol:

 

Det er min erfaring at de skal være lette i starten, indtil hunden lærer hvad det går ud på, jeg oplever dem som bløde og de larmer fx ikke :)

 

Muff fandt hurtigt ud af det og tabte helt sit hjerte til leoen, hun var ikke vant til nogen aktivering overhovedet, jeg gjorde det meget nemt for hende i starten :D

Tja, jeg synes så ikke de er særlig bløde. Jeg havde netop også samme problem, at jeg ikke selv kunne få godbidderne ud, hvordan skulle hundene så kunne det? :lol:

Men løsningen må så være at putte bittesmå godbidder i, og så finde på noget andet legetøj når det skal være svært.

 

Specielt Nanna er ikke til sådan noget, hvor man skal bruge for mange kræfter og være voldelig. Kun hvis det er noget plys eller papir der skal flænses :)

Jeg gav dem nogle plastflasker forleden, med godbidder i. Nanna kunne slet ikke med det faktum at flasken skulle kastes rundt og sparkes til, men det klarede datteren helt fint og så kunne mor lige stjæle lidt af det som røg ved siden af :lol: Men jeg har også leo'en i en plysversion, som jeg gemmer godbidder i, og den er Nanna glad for at rode med.

 

De er iøvrigt helt syge med nogle "klokker" jeg har købt, hvor de to voksne tøser har lært at løfte klokken i dens håndtag, men hovsa så ligger godbidden bare der på gulvet...og vupti så tager Frida den :lol: Det spil fungere bedst, når man har én hund ad gangen i stuen 8)

Hvis du ikke selv kan få godbidden ud er den for stor :lol:

Jeg tror du skal starte nemt så de fanger legen og forstår princippet :D

Mine er nu ikke voldelige, de bider intet legetøj istykker, eller dræber tøjdyr, dejligt :D

 

Leoen stresser dem på ingen måde, de fordyber sig bare i det, ofte er det det sidste der sker inden vi går iseng, de får lige en leo og hygge med, det virker som en god bog virker på mig, dejligt, og godnat :lol:

 

Ok, hvad er det for nogen klokker?

Jeg tænkte bare at godbidderne ikke skulle kunne drysse ud, men skulle graves frem via krydset i leoen.

 

http://loppetjansen.dk/legetoej/hundeartikler/aktivitetslegetoej/hunter_smart_shell_game_7240_da.html

 

Igen, så ville man måske tro at hunden ville puffe "klokken" væk med poterne, men nej mine tøser fjerner dem altså ved at tage fat i håndtaget med munden :lol: Men de har luret at snuse sig frem til den rigtige med godbidden under :)

Link til indlæg
Del på andre sites

forresten, så kan man godt sige det minder meget om at gemme godbidder under fx. glas. Men det gider Nanna fx. ikke. Jeg har forsøgt at hjælpe hende og gøre det nemt, men damen puffer ikke med poter for at få mad, så det er udelukket. Hun finder glasset med godbidden, men så slikker hun bare på glasset og går når det ikke virker :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg lagt små tørfoderkugler i, der selv kan trille ud.

Nanna og Frida gider den stadig ikke. Men Amy er begyndt at kunne få maden ud nu. Måske er det bare ikke iqén der trykker i den familie. Jeg gemte nogle godbidder i en legetøjskasse og så kravler Frida halvvejs ned i kassen, da hun dukker frem igen, er det med en lang kæde af plysringe om halsen. Tro på hun så komisk ud :lol:

 

Det måtte jeg lige ha' et billede af den lille tosse:

leo.jpg

Det er iøvrigt Nanna som står med en leo i baggrunden. Men den funker ikke for hende. Hun undersøger den, men skubber ikke til den eller noget, og så kommer der jo ingen mad :roll: Det slog mig lige, at det måske er fordi hun er trænet i at markere. Hun har lært at "dutte" på ting for at få godbidder. Men det hjælper jo ikke rigtig på den slags legetøj :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Her i huset er Leo´en det foretrukne foderaktiveringslegetøj :D

 

Hvis jeg bare hælder godbidder/tørfoder i leo´en, uden at gøre andet er den for let - Zacho fandt lynhurtigt ud af at vende tuden nedad og ryste den, så de trillede ud i en stor bunke... :? Smart nok for ham, men det var jo ikke lige hensigten med den :lol:

 

Jeg har så gjort det, at jeg fylder den med foder/godbidder, der er af en størrelse, så de med arbejde kan komme ud af krydserne (falde ud af sig selv, når den rulles, puffes, kastes) og stopper så hullet i toppen med noget sammenrullet papir, der presses ned i hullet, så hunden ikke kan trække det ud igen. (jeg får det selv ud med skaftet af en trægrydeske, som jeg presser igennem fra bunden).

På den måde tager det Zacho (og nu Joey) op til en ½ time, at tømme den, hvilket vel egentlig også er hensigten :)

 

Større godbidder end der kan trilles ned gennem tutten, bruger jeg ikke i Leo´en. Jeg er selv glad for Leo´en pga af den ikke larmer voldsomt, når de bruger den (Buster Cuben larmer helt vildt, når 2 hunde banker den rundt i køkkenet og det virker også som om, at larmen animerer dem til at være voldsommere mht at få foderet ud, end med Leo´en, som er forholdsvis lydløs) + at de selv kan fiske den ud, når den triller ind under møbler osv. :D

 

Pt har vi bare en enkelt Leo i huset, men vil bestemt have et par stykker til, så man evt. kan sætte dem sammen - dog undrer det mig, at de ikke udvikler en prop til, at lukke tutten med - det ville have været smart, at jeg ikke skulle trille papir og stoppe hullet med :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Stasia mister lynhurtigt tålmodigheden med den slags. Faktisk synes jeg, det er ret svært at finde et passende niveau. Hvis det er for nemt, er der jo ingen udfordring, men hvis det tager tid, så giver hun op - også selvom hun har fået et par ting ud. Jeg overvejer at klippe lidt af de der flapper, der sidder ved hullet i siden, så det kommer lidt nemmere ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Stasia mister lynhurtigt tålmodigheden med den slags. Faktisk synes jeg, det er ret svært at finde et passende niveau. Hvis det er for nemt, er der jo ingen udfordring, men hvis det tager tid, så giver hun op - også selvom hun har fået et par ting ud. Jeg overvejer at klippe lidt af de der flapper, der sidder ved hullet i siden, så det kommer lidt nemmere ud.

 

I stedet for at modificere den, hvad så med at hælde noget endnu mere uimodståeligt i den - fx. bløde godbidder (kogte kyllinghjerter, lidt magre ostetern, tørfiskestykker osv.) Eller det bruger du måske allerede :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Stasia mister lynhurtigt tålmodigheden med den slags. Faktisk synes jeg, det er ret svært at finde et passende niveau. Hvis det er for nemt, er der jo ingen udfordring, men hvis det tager tid, så giver hun op - også selvom hun har fået et par ting ud. Jeg overvejer at klippe lidt af de der flapper, der sidder ved hullet i siden, så det kommer lidt nemmere ud.

 

I stedet for at modificere den, hvad så med at hælde noget endnu mere uimodståeligt i den - fx. bløde godbidder (kogte kyllinghjerter, lidt magre ostetern, tørfiskestykker osv.) Eller det bruger du måske allerede :)

 

Ja, det skal jeg nok prøve først. Har kun prøvet med tørfoderet, og det er måske ikke spændende nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Stasia mister lynhurtigt tålmodigheden med den slags. Faktisk synes jeg, det er ret svært at finde et passende niveau. Hvis det er for nemt, er der jo ingen udfordring, men hvis det tager tid, så giver hun op - også selvom hun har fået et par ting ud. Jeg overvejer at klippe lidt af de der flapper, der sidder ved hullet i siden, så det kommer lidt nemmere ud.

Du skal bare lade det være nemt til hun synes det er legende let, lad det bare være let, så skal hun nok blive stædig og ville det, for hun ved jo at hun kan ;)

 

Jeg bruger som sagt kun hjemmelavede kød-godbidder i mine, eaglepack skal knækkes for at gå i :)

 

Tidligere brugte jeg godbidder der nemt kunne gå i mave-krydset, nu bruger jeg mange jeg skal presse lidt med :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine tøser er glade for den her, man kan også få den i en let udgave,blå, uden labyrint:

http://www.zoozity.dk/Hunde/produkt-vis.aspx?guid=00004271-0000-0000-0000-000000000000&catguid=00000195-0000-0000-0000-000000000000

 

Den er jeg også glad for, den er lavet i blødt gummi som ikke larmer på gulvet :wink:

 

anne-marie

he he...skægt som man vurdere godbidder forskelligt. For noget tid siden, skiftede jeg fra RC til EP fordi Nanna havde fået nogle knopper(jeg har så fundet ud af at de kommer af tørret kallun og den slags). Så det er dem jeg har puttet i, som jeg synes er små :P Så det er altså musepølle-små godbidder der skal i den leo :lol: :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Mine tøser er glade for den her, man kan også få den i en let udgave,blå, uden labyrint:

http://www.zoozity.dk/Hunde/produkt-vis.aspx?guid=00004271-0000-0000-0000-000000000000&catguid=00000195-0000-0000-0000-000000000000

 

Den er jeg også glad for, den er lavet i blødt gummi som ikke larmer på gulvet :wink:

 

anne-marie

he he...skægt som man vurdere godbidder forskelligt. For noget tid siden, skiftede jeg fra RC til EP fordi Nanna havde fået nogle knopper(jeg har så fundet ud af at de kommer af tørret kallun og den slags). Så det er dem jeg har puttet i, som jeg synes er små :P Så det er altså musepølle-små godbidder der skal i den leo :lol: :wink:

 

De skal være så små at de både kan gå i og komme ud, det er klart at hundene ikke får lyst til at prøve hvis der ikke er succes i starten, så kan man gøre det lidt lsværere med tiden :)

 

Jeg koger rigtigt meget kød til godbidder, jeg har nogle rigitgt gode slagterknive og jeg sliber dem ofte :)

Jeg synes det er let at skære godbidder der passer, det gør jeg dagligt, da det er en del af maden, de bliver brugt som godbidder, til søg og til aktivering :)

 

Så ja, de er små, men vores hunde er også små, så det passer jo ret godt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...