Gæst Marianne7100 Skrevet December 29, 2009 Rapporter Share Skrevet December 29, 2009 her hjemme er tørfoder ikke det mest spændende. vi har prøvet 3 forskellige produkter, og det samme gør sig gældende. De første par dage spiser Otto fint, men så mister han interessen. Vi fodre nu med Orijen, men stort set hver dag ender det med at vi blander leverpostej eller torskerogn i for at han gider spise det. Der er tale om 1 lille tsk, så det er jo ret begrænset hvor meget han får. Men er det meget usundt? Vi har prøvet at lade være at blande noget i, vi tager foderet væk så det ikke bare står osv, men han spiser det altså ikke mm. vi blander lidt ekstra i. Er der evt sundere ting man kan blande i?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 29, 2009 Rapporter Share Besvaret December 29, 2009 Lad være med at blande noget i, han er bare blevet forvænt og venter tålmodigt på du kommer og blander noget lækkert i den kedelige tørkost. Eller du kunne skifte til barf, det er ret spænende! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret December 29, 2009 Rapporter Share Besvaret December 29, 2009 her hjemme er tørfoder ikke det mest spændende. vi har prøvet 3 forskellige produkter, og det samme gør sig gældende. De første par dage spiser Otto fint, men så mister han interessen.Vi fodre nu med Orijen, men stort set hver dag ender det med at vi blander leverpostej eller torskerogn i for at han gider spise det. Der er tale om 1 lille tsk, så det er jo ret begrænset hvor meget han får. Men er det meget usundt? Vi har prøvet at lade være at blande noget i, vi tager foderet væk så det ikke bare står osv, men han spiser det altså ikke mm. vi blander lidt ekstra i. Er der evt sundere ting man kan blande i?? Du kunne også vælge at bruge maden som belønning for tricks osv. lavet derhjemme, så får du ham aktiveret på samme tid. Eller du kan fylde en sodavandsflaske eller lign. med maden så han selv skal arbejde lidt for føden. Måske kan det gøre den mere interessant. Hvis du vil blande noget i kunne du evt. også prøve med torskerogn, tun eller lign. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Marianne7100 Besvaret December 29, 2009 Rapporter Share Besvaret December 29, 2009 Vi var også meget vedholdende i starten, men han spiste det ikke. Tilgengæld gik han og var sulten, blev utilpas, kastede mavesaft op og spiste han alt hvad han fandt når vi gik tur. Men hvis ikke leverpostej samt torskerog er direkte usundt, så kan jeg ikke se problemet i at hunden blivet vandt til det. Uha BARF lyder superspændende, men må nok indrømme jeg ikke helt har modet på det, har noget familie der BARfer, og det er noget mere krævende end tørfoder (dåårlig hundeejer). Han får ugentlig et okseben eller noget råt kød, og så er han evig glad Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 29, 2009 Rapporter Share Besvaret December 29, 2009 , så kan jeg ikke se problemet i at hunden blivet vandt til det. Det er der slet ikke noget galt i, det er bare mig der er en skrap tante og selv vil bestemme, hvad der skal i madskålen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret December 29, 2009 Rapporter Share Besvaret December 29, 2009 Jeg synes såmænd at torskerognen er helt fint... men alm. leverpostej synes jeg ikke er en god idé... hvis i gerne vil fortsætte med at give ham leverpostej så kan i prøve at købe den fra DDV.. den indeholder 50% lever. Ellers så vil et alternativ være lakseolie.:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Marianne7100 Besvaret December 29, 2009 Rapporter Share Besvaret December 29, 2009 Han får fast lakseolie i, på nær når han får torskerogn i altså. Men olien har været en fast del fra start, så det lokker ham ikke. God ide med en lidt mere mager leverdreng. Jeg har skam også prøvet at holde ved mit, men bæstet er bare ikke mere madglad, end at han lader det stå. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret December 29, 2009 Rapporter Share Besvaret December 29, 2009 Jeg kommer Victors tørfoder i hans hundespil (Dogsmart og Spinny), så synes han straks det er meget mere spændende, når han er nået til det punkt hvor det er kedeligt, og vi leger fodersøg på gulvet. Ellers så er foderprøver et hit. Bare en teskefuld af en ny smag blandet i, så det dufter anderledes. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Marianne7100 Besvaret December 29, 2009 Rapporter Share Besvaret December 29, 2009 Så mange fine forslag:-D Jeg prøver at smutte til slagteren og ser om ikke han kan lokkes til at hakke noget lever, der må da være sundere end leverpostej. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PMM Besvaret December 29, 2009 Rapporter Share Besvaret December 29, 2009 Jeg vil ligesom Petrine foreslå dig at BARF-fodre! Jeg gør det selv og det er ikke så svært som man skulle tro - det kræver bare at man sætter sig lidt ind i det . Det er ikke værrer end når du selv skal have varieret kost. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zarina Besvaret December 29, 2009 Rapporter Share Besvaret December 29, 2009 Der er ikke noget galt i at blande noget i foderet. Det må da være enormt kedeligt for en hund at spise det samme hver dag - det ville de jo heller ikke gøre, hvis de var i naturen. Jeg koger hver dag lidt kød til min hund, som jeg blander med tørfoderet og evt. lidt ris eller pasta. Det er typisk kylling eller fisk. En enkelt lille sildefilet er rigeligt til at blande sammen med tørfoderet til en god gang aftensmad. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Marianne7100 Besvaret December 29, 2009 Rapporter Share Besvaret December 29, 2009 nu har jeg været over og købe frisk hakket okselever, delt det op i portioner og så i fryseren med det, der er alligevel til en del måltider i sådan 1 kg. Hunden var vældig glad for en smagsprøve, så det bliver erstatningen for leverpostejen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zarina Besvaret December 29, 2009 Rapporter Share Besvaret December 29, 2009 ^God idé. Du kan evt. også hælde lidt af kogevandet ved - det giver også smag. Det kan også bruges, hvis du vil gå spor med ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret December 29, 2009 Rapporter Share Besvaret December 29, 2009 Supergodt at du får erstattet leverpostejen. Københavns Dyrehospital holder i hvert fald lange formandende og sure foredrag for hundeejere, der giver menneskemad. Problemet er, at hundens nyrer ikke kan tåle al salten. Samtidig bliver hunden vænnet til den salte smag og gider derfor ikke længere spise tørfoder, som smager rigtig kedeligt ved siden af saltet mad. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret December 29, 2009 Rapporter Share Besvaret December 29, 2009 nu har jeg været over og købe frisk hakket okselever, delt det op i portioner og så i fryseren med det, der er alligevel til en del måltider i sådan 1 kg. Hunden var vældig glad for en smagsprøve, så det bliver erstatningen for leverpostejen. Vi barfer selv hundene og det har været en ubetinget succes fra starten Husk at vær obs på hvor meget lever du giver - lever er et yderst velsmagende produkt for mange hunde, men man skal være varsom med at give for meget - det skulle jo nødig ende ud i fejlernæring Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Marianne7100 Besvaret December 29, 2009 Rapporter Share Besvaret December 29, 2009 Han kommer til at få max en lille tsk. x 2dgl og nogle dage får han torskerogn i stedet for. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zarina Besvaret December 29, 2009 Rapporter Share Besvaret December 29, 2009 Supergodt at du får erstattet leverpostejen. Københavns Dyrehospital holder i hvert fald lange formandende og sure foredrag for hundeejere, der giver menneskemad. Problemet er, at hundens nyrer ikke kan tåle al salten. Samtidig bliver hunden vænnet til den salte smag og gider derfor ikke længere spise tørfoder, som smager rigtig kedeligt ved siden af saltet mad. Det er også alt for fedt. Man kan nemt lave en god hundeleverpostej ved at koge lever og derefter lægge noget tørfoder i blød i kogevandet, til det er opblødt. Dernæst blender man det sammen med leveren til det har en passende konsistens. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts