Hop til indhold

Verdensudstillingen


 Share

Recommended Posts

  • Svar 73
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

jeg ved også en del holder sig væk i min race, specielt fra udlandet. Jeg tror der i mange racer vil komme væsentligt færre end man har forestillet sig.

 

Tror bestemt også de skal se laaaaangt efter de 20.000 deltagere de har sat næsen op efter!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Bernerazuro, Kan du evt. prøve at kigge for mig hvem der et sat på samojederne som dommer... sidst jeg kiggede var det Hanne Laine, men jeg håber da ikke for hendes egen skyld at hun skal dømme hele racen... der regnes nemlig med langt over 100 samojeder.

 

Jeg kan nemlig ikke selv kigge da der hele tiden står hos mig at dommerliste-filen er beskadiget:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bernerazuro, Kan du evt. prøve at kigge for mig hvem der et sat på samojederne som dommer... sidst jeg kiggede var det Hanne Laine, men jeg håber da ikke for hendes egen skyld at hun skal dømme hele racen... der regnes nemlig med langt over 100 samojeder.

 

Jeg kan nemlig ikke selv kigge da der hele tiden står hos mig at dommerliste-filen er beskadiget:hmm:

 

 

Dommerlisten angiver også kun Hanne Laine som dommer? Så indtil videre, så får hun vidst sit arbejde for den dag..

Link til indlæg
Del på andre sites

Min chance for at deltage er netop blevet sat op - det er den danske dommer, der skal bedømmer berner-hannerne :banan: Så kan jeg i det mindste forstå hvad hun siger, når jeg nu ikke kan få det på skrift og dermed få nogle andre til at oversætte! :evil:

 

Du skal nu ikke regne med, at du får en bedømmelse af din hund. Hvis det er som andre steder, hvor der ikke gives skriftlige bedømmelser, placerer dommeren blot hundene. Og hvis man er heldig kommer der en kort åben kritik af hvorfor de fire første er placeret som det er tilfældet.

 

Men det bliver højst sandsynligt noget i retning af: "nr. 1 er mere færdig end de andre. Og selvom nummer to har en bedre skuldervinkling, er etteren mere færdig all over". Og så er der som regel ikke mere for den 25-øre.

 

Man får på ingen måde så udførlig en kritik som den skrevne, og dommeren vil ikke stå og gå hunden i gennem, og mens hun gør det beskrive for dig hvad hun tænker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal nu ikke regne med, at du får en bedømmelse af din hund. Hvis det er som andre steder, hvor der ikke gives skriftlige bedømmelser, placerer dommeren blot hundene. Og hvis man er heldig kommer der en kort åben kritik af hvorfor de fire første er placeret som det er tilfældet.

 

Men det bliver højst sandsynligt noget i retning af: "nr. 1 er mere færdig end de andre. Og selvom nummer to har en bedre skuldervinkling, er etteren mere færdig all over". Og så er der som regel ikke mere for den 25-øre.

 

Man får på ingen måde så udførlig en kritik som den skrevne, og dommeren vil ikke stå og gå hunden i gennem, og mens hun gør det beskrive for dig hvad hun tænker.

 

Ok, så er det hermed besluttet, at jeg faktisk ikke gider ofre penge på det - synes f*ndme det er for dyrt i benzin, bropenge og kæmpe udstillinggebyr - og så få zero for det! :evil:

 

Så jeg holder mig bare til almindelige udstillinger. Der får man da i det mindste noget for pengene!

 

Meeen, jeg kunne finde på at tage over alene, bare for at kigge. Men kun måske...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, så er det hermed besluttet, at jeg faktisk ikke gider ofre penge på det - synes f*ndme det er for dyrt i benzin, bropenge og kæmpe udstillinggebyr - og så få zero for det! :evil:

 

Så jeg holder mig bare til almindelige udstillinger. Der får man da i det mindste noget for pengene!

 

Meeen, jeg kunne finde på at tage over alene, bare for at kigge. Men kun måske...

 

Syntes bestemt du skal overveje at tage over og kigge, for det er en oplevelse og der vil være en masse lækre hunde at se på. Af alle racer. Men jeg har det netop som du; man får ikke rigtigt noget for pengene som deltager. Nu har jeg ingen idé om hvad de så vælger at tage i entre for nysgerrige, men der plejer jeg jo at være så fræk, at jeg låner andres numre for at komme ind og kigge. Eller flasher mit ringsekretærkort...

 

Og det var absolut ikke for at være lyseslukker, men syntes bare du skulle vide hvad det er man får for besværet. Hvilket desværre er begrænset til oplevelsen og et diplom. Måske også nogle dørgaver, men må indrømme jeg tvivler. Og ja, jeg har ikke så meget fidus til klubbens evne til at arrangere denne begivenhed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes bestemt du skal overveje at tage over og kigge, for det er en oplevelse og der vil være en masse lækre hunde at se på. Af alle racer. Men jeg har det netop som du; man får ikke rigtigt noget for pengene som deltager. Nu har jeg ingen idé om hvad de så vælger at tage i entre for nysgerrige, men der plejer jeg jo at være så fræk, at jeg låner andres numre for at komme ind og kigge. Eller flasher mit ringsekretærkort...

 

Og det var absolut ikke for at være lyseslukker, men syntes bare du skulle vide hvad det er man får for besværet. Hvilket desværre er begrænset til oplevelsen og et diplom. Måske også nogle dørgaver, men må indrømme jeg tvivler. Og ja, jeg har ikke så meget fidus til klubbens evne til at arrangere denne begivenhed.

 

Ja, jeg synes fandme det er groft - altså, det er jo bare fordi, at man KAN vinde en "sjov" titel, at det er så dyrt. Og jeg har jo zero chance for at vinde title, fordi Møffe har et par fejl, jeg godt selv kan se - ikke diskvalificerende, men mange begge små hiver jo ned.. Og når det så både er p*sse dyrt, ingen chance og ingen kritik, hverken mundtlig eller skriftlig, hvad får jeg så liiiige ud af det? Så hellere komme og kigge på de lækre top-vovser, som dukker op.

 

Hvordan foregår det egentlig, når man bare kommer som tilskuer? Betaler man ved døren eller på forhånd?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg synes fandme det er groft - altså, det er jo bare fordi, at man KAN vinde en "sjov" titel, at det er så dyrt. Og jeg har jo zero chance for at vinde title, fordi Møffe har et par fejl, jeg godt selv kan se - ikke diskvalificerende, men mange begge små hiver jo ned.. Og når det så både er p*sse dyrt, ingen chance og ingen kritik, hverken mundtlig eller skriftlig, hvad får jeg så liiiige ud af det? Så hellere komme og kigge på de lækre top-vovser, som dukker op.

 

Hvordan foregår det egentlig, når man bare kommer som tilskuer? Betaler man ved døren eller på forhånd?

 

Jeg er ganske enig. Og også derfor jeg virkelig ikke ved om jeg melder til. Selvom jeg sandsynligvis har en relativ god chance for at hive i hvert fald en titel med hjem. Mest af alt på den store (så mange veteraner kommer der nemlig ikke), men den lille er sandsynligvis heller ikke helt uden chance. Men vil blive klogere på det i løbet af et par måneder, hvor jeg er sikker på jeg ser "vores" dommer på flere udstillinger, sådan at hun kan få sig et overblik over den race, hun har været væk fra de seneste maaaange år. Og en af hendes rigtig gode venner skal dømme på vores første specialudstilling, og hvis han kan lide den lille, er der en vis chance for, at hun også vil kunne.

 

Som tilskuer mener jeg bare man betaler ved indgangen. Var afsted som tilskuer i Stockholm, men der lånte jeg nummerlap fra nogle andre. På Crufts er de så smarte, at man kan købe billet hjemmefra og spare lidt penge - samt hoppe direkte til døren. Og dermed uden om køen ved billetlugen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal klart over som tilskuer, den dag der er mynder, terrier og fætter ridgeback (bedre kendt som fredag), og så vil jeg da opfordre alle til at maile til fætter smart i DKK og sige vi er utilfredse, måske får vi alle et beskidt svar, men han må da løbe tør for møg han kan sprede på et tidspunkt :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippets

Jeg tilmelder ikke. Min ældste udstillingshund tror jeg ikke har en chance.. trist at indrømme. Men der kommer jo super fine champions fra hele verden og vil ha' den titel. Min yngste er lige netop for gammel til unghundklassen og er alt for ung og ufærdig til at konkurrere mod champions fra andre lande..

 

Så vi venter..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Dommerlisten angiver også kun Hanne Laine som dommer? Så indtil videre, så får hun vidst sit arbejde for den dag..

 

 

Ok.. så kender jeg da i det mindste resultatet på forhånd:lol:.

Link til indlæg
Del på andre sites

kørsel høj takst + diæt (200 kr)

 

Wuhuuu, yes, så giver det også bare et kæmpe underskud at droppe ringsekretær og dermed mistet nogle udstillere fra hver race :stupid:

 

Medmindre, som én nævnte, at papiret er spået til at stige til urationelle højde imorgen :mrgreen:

 

Nå, men på opfordring fra Petrine, så har jeg rent faktisk tilladt mig at skrive til Dansk Kennel Klub :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Hehe, gætter mig næsten til, at du så ikke rigtig gider deltage?

 

Kan ikke lige præcis huske, hvad du har skrevet tidligere i tråden :mrgreen:

 

Nej jeg tilmelder nok alligevel...;-)... Mine liner skal jeg også have i topdogz standen, så jeg kan jo altid bruge noget af tiden der også...:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

kørsel høj takst + diæt (200 kr)

 

Jeg har bare lyst til at skrive det, så det gør jeg lige:

 

Kørsel høj takst + diæt (200 kr). Det er godt nok frækt. I skal jo afsted og I skal jo bruge jeres tid på det. Hvis det kniber med begejstret ringpersonale, så er der vist en temmelig naturlig forklaring på den ting !

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har bare lyst til at skrive det, så det gør jeg lige:

 

Kørsel høj takst + diæt (200 kr). Det er godt nok frækt. I skal jo afsted og I skal jo bruge jeres tid på det. Hvis det kniber med begejstret ringpersonale, så er der vist en temmelig naturlig forklaring på den ting !

 

Må indrømme - at det tænker jeg også! :shock: Jeg sagde det bare ikke højt :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har bare lyst til at skrive det, så det gør jeg lige:

 

Kørsel høj takst + diæt (200 kr). Det er godt nok frækt. I skal jo afsted og I skal jo bruge jeres tid på det. Hvis det kniber med begejstret ringpersonale, så er der vist en temmelig naturlig forklaring på den ting !

 

Og derfor man hellere sidder på specialklubbernes udstilling, hvor der er bedre tid, mere hygge og ekstra hyggegaver. For langt de fleste klubbers vedkommende - ellers har de også lidt svært ved at finde ringsekretærer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har bare lyst til at skrive det, så det gør jeg lige:

 

Kørsel høj takst + diæt (200 kr). Det er godt nok frækt. I skal jo afsted og I skal jo bruge jeres tid på det. Hvis det kniber med begejstret ringpersonale, så er der vist en temmelig naturlig forklaring på den ting !

 

Du har helt ret. Det er også derfor jeg aldrig sidder for DKK mere. mht. specialklubberne siger jeg også nej til mange hvis jeg eksempelvis ikke har den mindste interesse for racen eller jeg ved klubben er så fedtet så de ikke engang gider hoste op med en lille erindringsgave. (siger dog ja nogle gange hvis jeg skal hjælpe en veninde der må melde forfald)

 

-og jeg ved godt nogen (ganske få) er forargede over min holdning om ikke at springe jublende til når jeg bliver spurgt om jeg vil skrive for dem. Men det er en hel dag jeg skal rive ud af min week-end kalender, som nogen gange er det eneste tidspunkt jeg har mulighed for at være sammen med min mand. -og ja, der er andet i livet end hund for mig, så derfor skal der også bare være antydning af incitament til at jeg skal gide bruge min søndag på en udstilling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi regner nu med at deltage, også selvom vores hunde ikke er i risikogruppe for at vinde :mrgreen:

Det er vist mest for at det er i Danmark og vi har aldrig haft hundene med til udlandet. Så kan vi sige been there done that :-D

Men jeg havde det da også sådan, da jeg hørte vi ikke ville få kritik at jeg sagde HVA vi plejer da !!!

Og ja gu er det dyrt, men vi har lejet camping hytte et stykke derfra og holder en del af vores sommerferie i forbindelse med det, og man bruger ski altid en del ekstra penge på ferie :blink: så det bliver så der i år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...