Hop til indhold

Hvorfor vil Maria ikke spise meget fodre


Gæst Anonymous
 Share

Recommended Posts

Gæst Anonymous

Hej...

 

Maria plejer at spise hele op i skåle tom fodre på 1 gange i 3 gange om daglig, men i går spise hun lidt og har meget rester tilbage og gad ikke spise mere som meget mæt, men i dag morgens kl 6, jeg gav morgenmad til Maria og hun spise lidt og har masser tilbage rester fodre så gik hun bare hop i seng og sove sammen med os, så jeg sagde til Maria " Nu skal du spise " hun ligger og sige nej ryster på hoved vil ikke spise mere, så jeg lade den skål står til hun selv vil bestemmer...

Så hun fik frokost hvor der er lidt rester tilbage og så over på ny fodre og der spise hun lidt igen og har stadig meget fodre...

 

Er det fordi hun er meget mæt nu som fuldt i maven ?

Hun er frisk og en glade, legesyg hverdage som hun plejer...

 

Skal jeg lade været med at give hende aftensmad ?

 

Håber at du / I hjælpe mig om det hvad jeg skulle gøre, da hun er vildt med ny fodre...

 

I eftermiddag i dag skal vi nede til dyrehandler og købe ny fodre da den er ved at været snart tom... Men jeg spørge om må hun få 2 forskellige fodre blandet sammen ? måske synes hun kedeligt samme fodre ???

 

Med venlig hilsen

Chalotte :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Karen

Hej.

nogle dage kan de godt have det sådan de ikke spiser så meget, men så skal du bare fjerne det til næste gang den skal spise så den bliver ordentlig sulten. Lad maden stå til den ca 1/2 time og har den ikke spist det skal det fjernes, og så igen først mad ved næste måltid og ingen godbidder i mellemtiden. Men hvis du giver den efter den mængde som står på fodervejledning så husk det er som regel den mængde de skal have på et døgn så det skal jo deles til det antal måltider hunden får.

Hilsen Karen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anonymous

Hun har ikke endnu få godbidder og hun stadig ikke vil spise mere, men hun spise lidt af gange, så jeg vent kl 12:45 tage mad op og vent til hun få aftensmad, da jeg give hende kl 12:00. Hun har næste spise hele op kl 06:30 da hun vækker mig op, der er ca 15-20 fodre tilbage, men jeg har over på i den ny...

 

Jeg holde øjne om hun spise hele op eller ej.

 

Betyder hvis hun ikke har spise fodre altså at jeg ikke må give godbidder vel ?

 

Med venlig hilsen

Chalotte :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Karen

hej.

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at sætte maden i blød så det er lige som den spiser kødboller for så kan det være den spiser op, men jeg syntes godt du kan give den et gnaveben af dem med knuder på i enderne for det styrker jo deres muskler i kæben når de gnaver i dem og når de er så tørre får de jo ikke spist ret meget af det ad gangen, men tiden går jo godt for dem når de hygger med sådan et ben.

hilsen Karen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anonymous

Hej Karen..

 

Den med at bløde i mad, sagde min dyrlæge at Maria har jo tænderne.

Den kan godt spise og ikke nødevenligt skal bløde fodre... Da hun sommertider spise hele op og andre gange gøre hun ikke...

 

Jeg spørge dig hvordan ser ud et gnaveben at du mener er at den skal putter i fodre blandet sammen ?

 

Eller har du en links hvor man jeg kan se hvordan det ser ud et gnaveben ?

 

Jeg vil så prøve i morgen med vand og gør den bløde i fodre men skal det være mellem kold og varm vand ?

 

Med venlig hilsen

Chalotte :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Karen

Hej.

Et gnaveben skal hunden have til at gnave i når hun har lyst, altser det skal ligge på gulvet så hun bare kan tage det, og hun vil sikkert også lege med det sådan er hundehvalpe, men de kan godt lide dem. Hvis du går ind i en dyrehandel og spørger så har de dem, og helt sikkert en hel masse andre ting som hunde elsker. Jeg har brugt meget til mine hunde bare at tage et par gamle sokker og slå en god fast knude midt på hver og så har de fået det at lege med og de skal jo helst have noget der er derres som de få tiden til at gå med når de ikke sover. Men du kan også kigge på de her sider og se hvad der er og så bare finde det i jeres egen butik en dag du får lyst.http://loppetjansen.dk/index.php

eller http://www.tholo.dk/

noget der også er godt er hvis du tager en lille plastflaske som der har været sodavand i smider kapslen væk, og skyld den ren og vender på hovedet så den kan tørre indeni og så bruger den til at komme lidt af dens hundmad i og så skal den selv finde ud af at trille rundt med flasken så det kan trille ud så den kan spise det. Det er billigt legetøj og hunden vil blive glad for det .

Hilsen Karen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anonymous

Hej igen...

 

Maria spise hele op i skåle med fodre der blandet med kold og varm...

 

Så hvor længe skal jeg prøve at ikke med kold og varm i den fodre næste gange ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anonymous

Vores hund Kenzo får hans måltider strøet ud i haven og skal så selv finde det i græsset. På den måde bliver han aktiveret og sluger ikke maden så hurtigt. Hvilken race er din hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...