Hop til indhold

Bøger, artikler og hjemmesider


Gæst k9lover
 Share

Recommended Posts

Gæst k9lover

Det kan godt være der har været sådan en tråd før men nu prøver jeg alligevel.

 

Lige for tiden snuser jeg bare alt info til om hunde, det at ha hund, hunde adfærd og træning.

Forleden dag var der så en her inde der linkede til denne side om rhodesian ridgeback - lewanika caziba - hundesprog hvilke jeg syntes er genial for sådan et føl som mig. Og så kom jeg til at tænke på om i sad med mere af den slags. Er der en bog i bare ikke kan leve uden. Er der en artikel som i syntes alle kunne lære noget af og/eller er der en hjemmeside som i bare burde dele med andre? Lad mig endelig høre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Disse sider er jeg rigtig glade for, de drejer sig hovedsagelig om aktivering og øvelser, men sig til hvis det er noget andet der har din interesse

 

Aktiverings-guiden

 

artikler

 

tricks

 

Bøger har jeg en milliard af, så det er svært at udvælge en bestemt, men den der altid ligger fremme er

 

lptrening.jpg

Lydighetstrening i teori og praksis

 

Men fortæl hvilke emner der interesserer dig, så er det lettere at give nogle links :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage
Disse sider er jeg rigtig glade for, de drejer sig hovedsagelig om aktivering og øvelser, men sig til hvis det er noget andet der har din interesse

 

Aktiverings-guiden

 

artikler

 

tricks

 

Bøger har jeg en milliard af, så det er svært at udvælge en bestemt, men den der altid ligger fremme er

 

lptrening.jpg

Lydighetstrening i teori og praksis

 

Men fortæl hvilke emner der interesserer dig, så er det lettere at give nogle links :-D

 

helt enig, denne bog er super god og er også min "bibel" når det drejer sig om hundrtræning

Link til indlæg
Del på andre sites

Disse sider er jeg rigtig glade for, de drejer sig hovedsagelig om aktivering og øvelser, men sig til hvis det er noget andet der har din interesse

 

Aktiverings-guiden

 

artikler

 

tricks

 

Bøger har jeg en milliard af, så det er svært at udvælge en bestemt, men den der altid ligger fremme er

 

lptrening.jpg

Lydighetstrening i teori og praksis

 

Men fortæl hvilke emner der interesserer dig, så er det lettere at give nogle links :-D

 

Halleluja, for en pris! Jeg prøvede lige at finde den billigere. Det kunne så ikke lade sig gøre - tværtimod forlanger en anden boghandel 900 kr. for den :shock:

Den ser yderst interessant ud, men er den virkelig pengene værd?

Link til indlæg
Del på andre sites

Halleluja, for en pris! Jeg prøvede lige at finde den billigere. Det kunne så ikke lade sig gøre - tværtimod forlanger en anden boghandel 900 kr. for den :shock:

Den ser yderst interessant ud, men er den virkelig pengene værd?

 

Hvis du vil lære din hund lydigheds øvelserne der bruges i konkurrencer, så vil jeg helt klart mene den er pengene værd, men træner du bare for sjov, så er den nok lidt for avanceret (sagde hende der kun trænede for sjov :oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst k9lover
Jeg har en masse link derhjemme, dem skal jeg nok skrive ind senere!

 

Det er en god tråd! Allerede nu kan jeg se at der er en bog mere jeg skal have fat i :klap:

 

Det vil jeg glæde mig til. Ja jeg har godt nok også fået skrevet en del bøger på ønskelisten efter jeg er kommet her ind - og det lader til der kommer flere endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst k9lover
Halleluja, for en pris! Jeg prøvede lige at finde den billigere. Det kunne så ikke lade sig gøre - tværtimod forlanger en anden boghandel 900 kr. for den :shock:

Den ser yderst interessant ud, men er den virkelig pengene værd?

 

Ja jeg bed også mærke i prisen - men jeg må nok bide i det sure æble og købe den. Syndt du ikke fandt den billigere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan af grundlæggende bøger kan jeg godt lide:

 

Linda Sørensen: Bogen om spidshunde (gammel sag, alt for kort, men skamlæst herhjemme)

Anders Hallgreen: mange

Christina Sondermann: Leg med din hund

Irene Jarnved: Fra hvalp til hund og mange flere

Turis Rugaas : På talefod med hunden

Lone Greva: Hvalpen og Familiehunden

 

Mange flere bøger: Hundebog: Masser af hundebøger hos SmileyDog

 

Denne her har jeg ikke læst endnu, men vil gerne: Dominans og lederskab - Fakta eller overtro?

 

 

 

Tips om træning og aktivering af hvalpe:

Træning

om rhodesian ridgeback - lewanika caziba - aktiveringstips

Grosserguiden har jeg også læst meget på

 

 

 

Alt muligt om hund: Hund - www.123hjemmeside.dk/hundedyr (scroll lidt ned, selvom siden handler om puddel, er der virkelig mange ting der er gode at vide)

Næsten i bunden af siden står også en masse om dæmpende signaler, hundesprog.

 

 

At spare penge: Sele som en hundehvalp kan vokse sig (meget) stor i: Kenjan

 

 

Og hvis du er interesseret i barf (råfodring), har jeg også nogle links om det.

 

 

Tilsidst har jeg brugt youtube meget - f.eks. bare søgt på samoyed, søgt på noget specifikt, eller bare "dog training". Nogle gange er det rart at se det i praksis, efter at man har siddet med næsen i en bog hele ugen, og grublet over hvad de mon mente med det de skrev....

 

 

Og alt ovenstående er sådan set også samlet her: Hunde-forum.dk :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst k9lover

Hold da op en masse at gå igang med tak Buddha. Puhaaaaaaa jeg kan købe mig fatteig i bøger - jeg har dog 2 af dem du har nævnt, men der er mange jeg ikke har.

 

Tak for link Lonny - ser meget spænende ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op en masse at gå igang med tak Buddha. Puhaaaaaaa jeg kan købe mig fatteig i bøger - jeg har dog 2 af dem du har nævnt, men der er mange jeg ikke har.

 

Tak for link Lonny - ser meget spænende ud.

 

Sorry :genert: Hvis du tilfældigvis falder over nogle gode bøger om spidshunde må du meget gerne sige til. Har læst lidt i et par engelske, de var så kun om samojeder, men synes ikke de var særlig gode. Og har indtil videre ikke rigtigt haft held til at finde bedre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst k9lover
Sorry :genert: Hvis du tilfældigvis falder over nogle gode bøger om spidshunde må du meget gerne sige til. Har læst lidt i et par engelske, de var så kun om samojeder, men synes ikke de var særlig gode. Og har indtil videre ikke rigtigt haft held til at finde bedre.

 

Århh ja dem leder jeg selv efter. Jeg har nogle om selve racen husky og samojed men det er decideret racebøger. Der ud over har det mest været bøger slædekørsel og mushing.

Link til indlæg
Del på andre sites

Århh ja dem leder jeg selv efter. Jeg har nogle om selve racen husky og samojed men det er decideret racebøger. Der ud over har det mest været bøger slædekørsel og mushing.

 

Er nogle af dem gode? Ej, vil gerne læse om slædekørsel også - mushing aner jeg ikke hvad er?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst k9lover
Er nogle af dem gode? Ej, vil gerne læse om slædekørsel også - mushing aner jeg ikke hvad er?

 

Jahhhh der er meget god beskrivelse af huskyen og samojedens historie og beskrivelse af hvordan racen/erne er generelt men det meste af de forskellige bøger går ud på hvordan man fodre, passer pels og træner sin hund. Hvilket jeg har set beskrevet bedre i andre bøger.

 

Mushin:-D:-D:-D jamen en musher er h*m der føre spandet og mushing er et ord for al den kørsel der findes altså slæde, vogn velo og cykel. Mne kan enddag få et magasin der hedder mushing https://www.mushing.com/index.php

Jeg har lige bestilt denne bog bare sådan for sjov The Speed Mushing Manual: How to Train Racing Sled Dogs: Amazon.co.uk: Jim Welch: Books

Link til indlæg
Del på andre sites

Jahhhh der er meget god beskrivelse af huskyen og samojedens historie og beskrivelse af hvordan racen/erne er generelt men det meste af de forskellige bøger går ud på hvordan man fodre, passer pels og træner sin hund. Hvilket jeg har set beskrevet bedre i andre bøger.

 

Mushin:-D:-D:-D jamen en musher er h*m der føre spandet og mushing er et ord for al den kørsel der findes altså slæde, vogn velo og cykel. Mne kan enddag få et magasin der hedder mushing https://www.mushing.com/index.php

Jeg har lige bestilt denne bog bare sådan for sjov The Speed Mushing Manual: How to Train Racing Sled Dogs: Amazon.co.uk: Jim Welch: Books

 

Nå tænk engang, det havde jeg slet ikke fanget at det hed.. Har du læst bladet?

Ja synes desværre også kun jeg kan finde overordnede race ting, og som du skriver, en masse om pleje og foder, men enten har jeg læst det andet sted eller også skriver de lige præcis ikke det jeg mangler at finde ud af :mrgreen:

 

Vi lånte Samoyeds og The Samoyed Today (mener jeg de hed), men ingen af os fik dem læst færdigt, Anders pløjer ellers alt hvad han kan komme i nærheden af. Tror også de 2 bøger havde nogle år på bagen, så selvom de bestemt var kærlige, virkede de bare lidt hmm, regelrytter agtige?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst k9lover
Nå tænk engang, det havde jeg slet ikke fanget at det hed.. Har du læst bladet?

Ja synes desværre også kun jeg kan finde overordnede race ting, og som du skriver, en masse om pleje og foder, men enten har jeg læst det andet sted eller også skriver de lige præcis ikke det jeg mangler at finde ud af :mrgreen:

 

Vi lånte Samoyeds og The Samoyed Today (mener jeg de hed), men ingen af os fik dem læst færdigt, Anders pløjer ellers alt hvad han kan komme i nærheden af. Tror også de 2 bøger havde nogle år på bagen, så selvom de bestemt var kærlige, virkede de bare lidt hmm, regelrytter agtige?

 

Nej jeg har ikke læst bladet - tænkte på at abonnere på det men på den anden side så er det ikke så meget jeg ville gøre ud af at køre hvis det blev en husky/samojed. Tror jeg da ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej jeg har ikke læst bladet - tænkte på at abonnere på det men på den anden side så er det ikke så meget jeg ville gøre ud af at køre hvis det blev en husky/samojed. Tror jeg da ikke.

 

Uhh de ville ellers elske det! Og kan se du bor på Sjælland, så kunne vi jo træne sammen :engel:

Vi vil rigtig gerne prøve det, der er forresten løb i Grib Skov i denne weekend, det står inde på kalenderen på samojed.dk, der kommer der jo en masse hunde man kan kigge på og snakke med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Jahhhh der er meget god beskrivelse af huskyen og samojedens historie og beskrivelse af hvordan racen/erne er generelt men det meste af de forskellige bøger går ud på hvordan man fodre, passer pels og træner sin hund. Hvilket jeg har set beskrevet bedre i andre bøger.

 

Mushin:-D:-D:-D jamen en musher er h*m der føre spandet og mushing er et ord for al den kørsel der findes altså slæde, vogn velo og cykel. Mne kan enddag få et magasin der hedder mushing https://www.mushing.com/index.php

Jeg har lige bestilt denne bog bare sådan for sjov The Speed Mushing Manual: How to Train Racing Sled Dogs: Amazon.co.uk: Jim Welch: Books

 

Hehe jeg troede 'mushing' var noget punkere og dødsmetalfreaks foretog til koncerter, men det hedder vist 'moshing' :mrgreen:

 

PS: Og jeg ved forøvrigt heller ikke engang, hvad 'moshing' egentlig er, men vist noget med at mase/skubbe/stagedive/headbange :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe jeg troede 'mushing' var noget punkere og dødsmetalfreaks foretog til koncerter, men det hedder vist 'moshing' :mrgreen:

 

PS: Og jeg ved forøvrigt heller ikke engang, hvad 'moshing' egentlig er, men vist noget med at mase/skubbe/stagedive/headbange :vedikke:

 

Ja, hvor de moser og maser og prøver at løbe i ring. Det ser pænt mærkeligt ud.

Tænkte også først at det var det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...