Hop til indhold

Nogen råd?


Gæst azza
 Share

Recommended Posts

Ja nu står det sådan til at Azza er ekstremt bange for fyrværkeri.

I år er det gået meget fremad i den positive retning (når der kommer et brag så begynder hun bare at gø, i den retning braget kom fra, istedet for at sætte sig ned og begynde at pive og ryste) og jeg er fantastisk glad for at det er gået så godt..

 

I år var jeg ikke hjemme til nytår, men min mor ringede ofte og fortalte hvordan det gik til. Hun sov sig igennem det meste, men ville dog ikke gå længere end lidt ned af vejen.

Da jeg så kom hjem, var det stadig sådan og nu her i løbet af ugen er det pludselig blevet værre selvom der næsten intet bliver fyret af :vedikke:

Nu vil hun kun ud på vores græsplæne og tisse hvorefter hun styrter direkte tilbage til døren og stirre intenst på håndtaget..:vedikke: Jeg er faktisk nød til at have fat i hendes halsbånd og SLÆBE hende ud til vejen hvor hun så gør sig færdig og så straks vil tilbage igen.. Jeg har prøvet at tage hende ud på vores egen del og så bare træne basis træning med hende, hvilket hjalp en hel del da hun nu er begyndt at lege i sneen igen og fjoller rundt, men hun vil stadig ikke gå nogen steder.

 

Min nye plan lød så at min veninde Michelle kom hjem til mig lørdag, med sin hund Tazz. OG DET VIRKEDE! Azza løb og legede med Tazz hele vejen ud til hundeskoven og det endte med at turen blev en 15-16 Km. tur hvor Azza ignorerede de få brag der kom.:klap::banan:

Men morgenen efter da vi atter var alene på turen, stod vi igen fast. :megaked::vedikke:

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg mere kan gøre for at hjælpe hende. Da jeg trænede med hende igår i haven kom der et brag, og hun lyttede li til det hvorefter hun igen kom løbende rundt med halen logrende, men hun vil STADIG IKKE gå?:vedikke:

 

Hvad kan jeg gøre? Håber virkelig i kan hjælpe mig med at hjælpe Azza!.

På forhånd tak!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MariePylaia

Jeg ville mene at det er frem med tålmodigheden igen - og at det der med at slæbe hende, nok ikke gavner hende.

Jeg ville rose hende når hun gik udenfor, selv bare i haven - og i det hele taget gøre det uimodståeligt for hende at være udenfor. Noget kød som godbidder, masser af ros, træning, masser af opmærksomhed - masser af leg, hvis hun kan lide det. Og derfra ville jeg ellers bare tage den i hendes tempo.

 

Sætte mig tættere og tættere på lågen, med godbidderne og positiv stemning. Og først rykke tættere, når hunden synes klar til det.

Naboer kommer nok til at glo lidt, når du kommer i 'krabbegang' ud af haven og op af fortorvet - men hvad gør vi ikke for vores hunde! :lun:

 

Siden du har erfaret at en anden god hundeven virker - så ville jeg klart også bruge det. Måske se om det kunne lade sig gøre at passe en anden hund i et par dage - sådan så din vaps sammen med den anden, kunne få modet til at komme ud igen. Og så er det jo godt for enhver tæves selvtillid, at ses med en hanhund. :-D

 

Jeg håber der kommer flere svar til dig. Held og lykke!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville mene at det er frem med tålmodigheden igen - og at det der med at slæbe hende, nok ikke gavner hende.

Jeg ville rose hende når hun gik udenfor, selv bare i haven - og i det hele taget gøre det uimodståeligt for hende at være udenfor. Noget kød som godbidder, masser af ros, træning, masser af opmærksomhed - masser af leg, hvis hun kan lide det. Og derfra ville jeg ellers bare tage den i hendes tempo.

 

Sætte mig tættere og tættere på lågen, med godbidderne og positiv stemning. Og først rykke tættere, når hunden synes klar til det.

Naboer kommer nok til at glo lidt, når du kommer i 'krabbegang' ud af haven og op af fortorvet - men hvad gør vi ikke for vores hunde! :lun:

 

Siden du har erfaret at en anden god hundeven virker - så ville jeg klart også bruge det. Måske se om det kunne lade sig gøre at passe en anden hund i et par dage - sådan så din vaps sammen med den anden, kunne få modet til at komme ud igen. Og så er det jo godt for enhver tæves selvtillid, at ses med en hanhund. :-D

 

Jeg håber der kommer flere svar til dig. Held og lykke!

 

Tak for rådet :-D

Da jeg kom hjem tirsdag gik jeg med hende sammen med min mor, og der gik hun helt frivilligt med rundt, så jeg tror der er sket noget på en af de gåture jeg har gået med hende alene, som jeg ikke har opdaget. Siden der kun er problemer når jeg går alene :shock:

Nu har jeg arbejdet med Azza hele ugen, med basis træning, godbider og masser af leg... Onsdag morgen gik hun helt frivilligt med mig (og kun mig) ud til vejen og gjorde hvad hun skulle, og så hjem igen. Hvilket er stort fremskridt!:banan:Og idag er kun gået frivilligt med ALLE de gange jeg har prøvet, selvom hun ikke har været trængende..:klap:Og nu kan jeg få hende med et lille stykke ned af vejen også før hun vil hjem igen!:klap:

 

Det går langsomt men fremad!:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...