Hop til indhold

Muskelhunden - hvad er det ?


FOX
 Share

Recommended Posts

Gæst Ninjamor
Der skulle jo egentlig være linket et CV. At en person har arbejdet med kamphunde i 7år er jo ikke ensbetydene med at vedkommende har mere viden end andre. Han ved helt sikkert meget om Amstaff. Men at taget samtlige kamphunde og vagt/vogter racer, er da voldsomt, er det ikke??:hmm:

 

Jeg ville feks ikke kunne trække folk til på baggrund af min viden om DdB selvom min baggrund er, 16års arbejde/træning med racen, kurser/foredrag i Bla. Holland og Tyskland, studeret racens historie i alle tre typers hjemland og regioner...

 

Det jeg mener er bare, at fordi man interressere sig for en race er ikke ensbetydene med at man ved nok til at holde et seriøst foredrag

 

Enig.

 

Jeg pointerede bare, eller forsøgte, at jeg gerne ville vide noget mere en om foredragsholderes baggrund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og det var absolut heller ikke kritik af tilbuddet, eller af manden for den sags skyld (jeg kender ham jo ikke) :-D

 

Men jeg elsker at gå på kurser, og bruger rent faktisk for mange penge på det :oops: Så jeg er nødt til at sorterer, og det gør jeg så ved at kigge på om der er nogen videnskabelig-/uddannelsesmæssig baggrund hos dem der holder kurset.

 

:blink: Man får ikke alt for 50 kr. idag - og det er ikke et kursus, men et foredrag med debat :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også fint nok med sådan et tilbud :-D

 

Jeg tænker bare, at jeg muligvis ville komme hvis jeg vidste noget om hans arbejde med hunde, holdning osv. Derfor spørger jeg til det.

Fordi jeg ikke længere gider satse på kurser og foredrag. Jeg vil kende foredragsholderens faglige baggrund før jeg bruger tid på det.

 

Det var ikke ment som en kritik, snarere et hint til arrangøren om at uddybe en foredragsholders baggrund.

"Foredragsholderen har arbejdet med træning af kamphunde gennem 7 år" kunne f.eks gøre det interessant for mig. For så vidste jeg at vedkommende havde en hel del praktisk erfaring omkring denne hundetype og ikke "kun" med sin egen race.

 

 

at problemet skal løses ved at koncentrere lovgivningen om ejeren, og dennes samspil med hunden, og ikke gennem mere eller mindre tilfældige raceforbud og hovsa-løsninger.

 

Der skulle jo egentlig være linket et CV. At en person har arbejdet med kamphunde i 7år er jo ikke ensbetydene med at vedkommende har mere viden end andre. Han ved helt sikkert meget om Amstaff. Men at taget samtlige kamphunde og vagt/vogter racer, er da voldsomt, er det ikke??:hmm:

 

 

Foredraget er ikke om samtlige hunde - men om at skabe en debat om raceforbud osv.

 

Enig.

 

Jeg pointerede bare, eller forsøgte, at jeg gerne ville vide noget mere en om foredragsholderes baggrund.

 

Hvis i læser indledningen - så er det ikke et foredrag om en speciel hunderace (muskelhund) - men et foredrag/debat om bla. ....

 

Som det vil være de fleste bekedt, har debatten raset, om de såkaldte muskelhunde, kamphunde, dræberhunde, eller hvad man nu vælger at kalde dem. Der er mange myter forbundet med disse hunde, og deres egenskaber. Erik Westengaard sætter under fordraget fokus på debatten, dens indhold, fup og fakta om muskelhunde, og fremlægger tanker og ideer til, hvordan vi løser de problemer, der vitterligt eksisterer med hunde, der ikke er under tilstrækkelig kontrol. Erik Westengaard mener, med udgangspunkt i egne erfaringer, at problemet skal løses ved at koncentrere lovgivningen om ejeren, og dennes samspil med hunden, og ikke gennem mere eller mindre tilfældige raceforbud og hovsa-løsninger.

 

 

(Tænk, hvis der ikke var nogen der ville påvirke politikkerne, så vi endte op med, at alle hunde over 20 kg. bliver forbudt, skal gå i kort snor og have mundkurv på :mrgreen::engel:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Til dem der er blevet nysgerrige om, hvem Erik Westengaard er - så kommer han i Go Aften Danmark på tv2 kl. 17.30 sammen med dyrlæge Flemming Møller

 

Øv, jeg så først dit indlæg nu...

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, jeg så først dit indlæg nu...

 

Måske kan du finde indslaget på nettet ? Selve indslaget var ikke så langt, men dyrlæge Flemming Møller fik "igen sagt noget dumt" hvis du spørger mig :blink: Fatter slet ikke han er/har været dyrlæge, eller også glemmer man alt når man bliver politikker ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Uddrag fra andet sted:

eg har opfordret ejeren af Boxeren til at komme til foredraget og måske blive klogere på muskelhunde :hmm:

 

Tak - men jeg håber også at den anden part (som lyder ganske uvidende om, hvad der er i den anden ende af snoren) kommer og bliver en smule klogere :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Erik er nok den der har debateret mest i Tv ang. forbud mod muskelhunde.

Måske hans ideer til hvordan vi bekæmper det medieræs og folketingets snart påbud om at forbyde visse racer i danmark, var måske et godt argument for at komme og høre /snakke med ham.

 

Han gør da noget og træder frem med gode forklaringer på problemet.

 

På den måde kan vi andre også tage lidt ved lære.

 

Og for dem der gerne vil kunne købe sig en muskel hund fremover, ser jeg ham som rednings manden.

 

Har ikke set andre tage så meget del i denne sag som Erik

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der flere der ikke flere der er interesseret i fordraget/debatten ?

 

Det kommer til at omhandle myter om "muskelhunde" (eller hvad de nu kaldes), deres egenskaber og fokus på fup og fakta om dem samt tanker og ideer til, hvordan man kan løse problemerne med de hunde der ikke er under tilstrækkelig kontrol.

 

Kom og vær med til at blive klogere :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Øv, jeg skulle ikke selv have været med, men det er bare så surt når et arrangement bliver aflyst.

Nogen har jo haft arbejdet med at få det op at stå.

 

Hvor mange tilmeldinger skulle der til for at afholde foredraget?

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, jeg skulle ikke selv have været med, men det er bare så surt når et arrangement bliver aflyst.

Nogen har jo haft arbejdet med at få det op at stå.

 

Hvor mange tilmeldinger skulle der til for at afholde foredraget?

 

Nok til at der ville kunne blive en god debat bagefter foredraget :blink:

(foreningen var indstillet på underskud på udgifterne til lokaleleje mm)

 

Og ja, det er mega ærgeligt, havde glædet mig til at hører nogle andre forslag til hvad man kan gøre med de problemer der vitterligt er. Men desværre er der nok mange der er "bange" for at lige netop deres hund ryger i gruppen "muskelhunde" - og fravælger at deltage i en debat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Nok til at der ville kunne blive en god debat bagefter foredraget :blink:

 

Nå ja, det svar bliver jeg jo ikke klogere på, tænkte jeg måske kunne banke nogle interesserede op en anden gang

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...